Forfatter Emne: Hvor er blinkrelæet?  (Læst 13046 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kralund

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #30 Dato: Oktober 03, 2007, 09:45:40 am »
For lyder det som om du skruer som de blinde slås  :lol: :rolleyes:

Kan du ikke alliere dig med en som har styr på lortet?? Så kan vi alle sove roligt. Hvis du laver lort i den og får kortsluttet systemet, skal du ud og ha nyt blinkrelæ, og de er ikke helt billige. Hvis det går helt galt skal du også skifte andre elektroniske dele og de kan næsten kun være endnu dyrere.

Well, jeg synes Blinklys fortjener et skulderklap fra alle os, der endnu ikke har kastet os ud i at "pille ved SVinet".
Javist, der er en vis risiko for at slippe den magiske røg fri, men til gengæld er glæden ved en ombygning også (efter min egen ydmyge mening), så meget desto større hvis man selv har gjort det, og måske endda lært noget undervejs.

Kudos!
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #31 Dato: Oktober 03, 2007, 10:46:05 am »
bare på forhånd - findes der en kickstarter til en SV'er ?   :D
for planen er at jeg skal trække nogle ledninger om - flytte sikringsboksen og hvad jeg nu ellers kan finde på nu når jeg har den splittet
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #32 Dato: Oktober 03, 2007, 09:15:46 pm »
Nu virker det sgu! :D Jeg fik fat i de rigtige kabelsko og genmonterede Kellermann-relæet (og denne gang huskede jeg at iso-tape hver stik for sig!) Alt i alt gik det jo meget godt med at få smidt de nye blink + relæet på - omænd den ups jeg lavede her til sidst i min "yes det virker"-kådhed kunne jeg godt have undværet! Er en lille smule stolt over at have lavet det selv, og jeg føler mig ikke så n00b-agtig mere hehe. Der er klart en stor glæde ved at montere gejlet selv og se det virke :D

Tak for hjælpen til alle. Det er altid rart at vide at eksperterne er nær, når man selv begynder at skrue i SVinet. Jeg er især glad for steens trick med at skubbe stikkene ud af relæ-boksen - det virkede med papirclipsen, lidt vrikken i stikkene + en ordenlig portion tålmodighed. Resultatet er at jeg har fået monteret både nyt relæ + blinkere uden at klippe i ledningsnettet :D Original-blinkerne måtte dog lade livet da jeg klippede stikkene af dem for at sætte dem på de nye blink. Jeg måtte også være lidt kreativ med monteringen af de nye front-blinkere, da der ikke var nogle huller der passede til dem. Det endte med at jeg savede "ledninge-bakken" af de to plastikplader som original-blinkerne sad på, og brugte dem til de nye blinkere - hjemmelavede indy-spacers :wink:

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #33 Dato: Oktober 04, 2007, 03:02:54 pm »

 Jeg måtte også være lidt kreativ med monteringen af de nye front-blinkere, da der ikke var nogle huller der passede til dem.

Har selv prøvet det, og fik lavet dem her i sort PP plade :-)

tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #34 Dato: Oktober 04, 2007, 03:23:49 pm »
Har selv prøvet det, og fik lavet dem her i sort PP plade :-)

Tak for tegningen, det ser ret cool ud :thumbsup: Ved du hvor man kan få snittet sådan et par stykker, og hvad man skal regne med at give for det?