Forfatter Emne: Kølervæske - hvilken type?  (Læst 12388 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Kølervæske - hvilken type?
« Dato: November 18, 2007, 04:48:01 pm »
Hej forum,

Har det nogen betydning hvad for en kølervæske man fylder på SVinet hvis man dræner systemet inden påfyldning? Hvordan ser man evt hvad det er for en type kølervæske der er i systemet i forvejen?

Jeg har hørt at der er 2 typer og at man ikke må blande dem.

Er der desuden nogen af jer der oplever belægninger i den kølervæskebeholderen? Det er hvidt og ligner kalk... Nogen ide om hvad det kan være? Det har altid været der...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #1 Dato: November 18, 2007, 07:18:38 pm »
det du har i køleren er ganske alm. kølervæske, som kan være grøn eller blå, der findes også noget longlife pjat som ikke må blandes med den du har i køleren, ergo køb helt alm. kølervæske(koncentreret som skal blandes med vand eller "straight out of the dunk" kølervæske)og hæld i.

hvis du har kalkbelægninger som bekymrer dig, så rens dem ud med en gang eddike eller eddikesyre, tag lige beholderen af først, og skyl grundigt bagefter med vand.
   

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #2 Dato: November 19, 2007, 04:46:03 pm »
det du har i køleren er ganske alm. kølervæske, som kan være grøn eller blå, der findes også noget longlife pjat som ikke må blandes med den du har i køleren, ergo køb helt alm. kølervæske(koncentreret som skal blandes med vand eller "straight out of the dunk" kølervæske)og hæld i.

hvis du har kalkbelægninger som bekymrer dig, så rens dem ud med en gang eddike eller eddikesyre, tag lige beholderen af først, og skyl grundigt bagefter med vand.

Har købt noget ganske almindeligt kølervæske og en dunk med destilleret vand i overensstemmelse med typeangivelsen i værkstedsmanualen.

MEN.... HVAD FAEN ER DET FOR ET LATTERLIGT STED SUZUKI HAR PLACERET LÅGET TIL KØLEREN!!!!! D'OH!!!!  :club:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #3 Dato: December 10, 2007, 07:17:45 pm »
Så at dot-e har fået noget supercool væske som skulle være testet af suzuki! -Nogen som har prøvet det? Jeg skal skifte nu her til vinter alligevel, og SVinet skal have det bedste.....
kilosvin med div udstyr...

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #4 Dato: December 10, 2007, 07:18:15 pm »
ligger lige et link også http://www.dot-e.dk/mc/supercool
kilosvin med div udstyr...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #5 Dato: December 10, 2007, 07:55:23 pm »
Så at dot-e har fået noget supercool væske som skulle være testet af suzuki! -Nogen som har prøvet det? Jeg skal skifte nu her til vinter alligevel, og SVinet skal have det bedste.....

det bedste... det kan du købe af mig, det er håndaftappet Vietnamesisk jomfrukølervæske, derefter nænsomt transporteret herop på ryggen af albino dværge, derefter opbevaret i skødet på 45 stillesiddende jomfruer, jeg kan sælge det med 25% rabat til alle forummedlemmer.



   

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #6 Dato: December 10, 2007, 11:14:26 pm »
Jeg bruger den fra Louis af   (ProCycle)

Hvis man vil give 125% mere, kan man også købe Castrol
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #7 Dato: December 11, 2007, 09:22:06 pm »
Hvis du sender bare een af de jomfruer med tilo samme pris! så kan vi sikkert lave en handel! :club: 8)
kilosvin med div udstyr...

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #8 Dato: December 12, 2007, 12:03:38 am »
Moolex har fuldstændig ret - kør på extra jomfru demineraliseret vand fra exjomfruens strygejern tilsat 50% billig italiensk vin eller kølervæske fra den lokale tank  :mrgreen:
Dét virker, og skulle der snige sig en lille utæthed ind på SVinet, så får den lige et brev fiskesennep i kølersystemet - det holder til nærmeste eftersyn  :shock:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #9 Dato: December 12, 2007, 10:31:09 am »
fiskesenep og snaps eller billig italiensk vin, det var kølervæske jeg spurgte om ikke een julefrokost!  :afro:
kilosvin med div udstyr...

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #10 Dato: December 12, 2007, 05:53:32 pm »
fiskesenep og snaps eller billig italiensk vin, det var kølervæske jeg spurgte om ikke een julefrokost!  :afro:

Der er ikke den store forskel på billig italiensk vin og kølervæske  :innocent:

Og fiskesennep bruges i en nødsituation af diverse kølerfirmaer  :shock:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #11 Dato: December 13, 2007, 08:15:28 am »
det du har i køleren er ganske alm. kølervæske, som kan være grøn eller blå, der findes også noget longlife pjat som ikke må blandes med den du har i køleren, ergo køb helt alm. kølervæske(koncentreret som skal blandes med vand eller "straight out of the dunk" kølervæske)og hæld i.

hvis du har kalkbelægninger som bekymrer dig, så rens dem ud med en gang eddike eller eddikesyre, tag lige beholderen af først, og skyl grundigt bagefter med vand.

Har købt noget ganske almindeligt kølervæske og en dunk med destilleret vand i overensstemmelse med typeangivelsen i værkstedsmanualen.

MEN.... HVAD FAEN ER DET FOR ET LATTERLIGT STED SUZUKI HAR PLACERET LÅGET TIL KØLEREN!!!!! D'OH!!!!  :club:

Den sidder da ganske fint på min SV1000  :innocent:
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #12 Dato: December 13, 2007, 09:45:52 am »
hvornår er det på tide af skifte kølevæske?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Damage

  • Gæst
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #13 Dato: December 13, 2007, 01:00:57 pm »
hvornår er det på tide af skifte kølevæske?

Ca. hvet andet år.  :)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Kølervæske - hvilken type?
« Svar #14 Dato: December 13, 2007, 01:21:48 pm »
Kender ikke service intervallet... Jeg skifter bare kølervæske hvergang jeg skifter motor...  :D 

(bruger iøvrigt bare destileret vand - og især KUN destileret vand på bane geden, da kølervæske er FY på en racerbane - det er møg glat det skidt)