Forfatter Emne: ...Forsikring?!  (Læst 2427 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sloth

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
...Forsikring?!
« Dato: September 16, 2006, 01:09:12 am »
hey!

Står lige og skal til at købe en SV650S'er, og vil egentlig bare gerne hører hvad i giver af forsikring de forskellige steder!

Jeg er selv 18 år, og har absolut ingen ancienitet, så den bliver nok forsikret i fars navn. Men hvis nogen både kan fortælle mig hvad den koster for en aldrende mand, og en ung knægt, med/uden kasko bliver jeg meget glad!

mvh
Viktor

SVingman

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • Knut hvem?
Re: ...Forsikring?!
« Svar #1 Dato: September 16, 2006, 01:18:41 am »
Hej Viktor

Søg og du skal finde - en søgning på forsikring fandt hurtigt bl.a. denne tråd..

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=192.0

Og klog af skade: Hvis den er forsikret i din fars navn kan det være svært senere at få accepteret din anciennitet på din egen forsikring - lavede nemlig selv samme nummer med madkassen for år tilbage :brok:
SV1000SK7 · 2008 · Blå · MIVV Titanium · Underkåbe · Original alarm · Hugger · Gear indikator · Rizoma røv · Powercommander III · Mr. Dynos touch

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: ...Forsikring?!
« Svar #2 Dato: September 16, 2006, 11:21:25 am »
Citat fra ovenstående link:


Pris: 2556kr (ren ansvar)
Selvrisiko: 500kr
Selskab: GF forsikring
Alder: 19
Erfaring: 3½års næsten skadefri kørsel på scooter/knallert  :lol:
Landsdel: Nordsjælland
MC: 650S k4

Den billigste forsikring jeg kunne få med kasko var hos alm. brand: 12xxxkr med en selvrisiko på 13xxxkr - så jeg satser på at det nok skal gå alt sammen  8)
Theis

Ex. SV650S ejer.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: ...Forsikring?!
« Svar #3 Dato: September 20, 2006, 08:49:35 pm »
Hej.

En lille advarsel fra en der ved noget (gæt hvad jeg jobber med...) :

Hvis du laver "fars forsikring"-finten, og bliver taget i det :dead: (vi er ret dygtige :police:), så er der bla. flg. risici:

Din kasko er intet værd (du får ingen penge)
De skader du måtte lave på andre, kommer du selv til at betale (vi har ikke dummebøder, men alm. morarenter og rykkergebyr osv - det er alt rigeligt)
Det gælder også personskader (og de er MEGET dyre)

Summa summarum: Worst case, så har du en fast post på din budgetkonto for life....

Kan sagtens forstå din aversion mod de sindssygt høje priser på forsikringer til nye & unge - og der er utvivlsomt mange der laver tricket (bla. derfor holdes prisen oppe - hvis nu alle gjorde det rigtige, så havde vi også et rigtigt billede osv osv....... :?)

Men synes lige du skulle være klar over hvad du i aller-allerværste tilfælde risikerer.....Tendensen hos selskaberne går mod at de (vi) endevender denne type sager.

Do as U please - but do it discretely.......Og god tur derudaf !!!! :afro: :afro: :afro:

Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: ...Forsikring?!
« Svar #4 Dato: September 20, 2006, 10:17:45 pm »
Hej.

En lille advarsel fra en der ved noget (gæt hvad jeg jobber med...) :

Hvis du laver "fars forsikring"-finten, og bliver taget i det :dead: (vi er ret dygtige :police:), så er der bla. flg. risici:

Din kasko er intet værd (du får ingen penge)
De skader du måtte lave på andre, kommer du selv til at betale (vi har ikke dummebøder, men alm. morarenter og rykkergebyr osv - det er alt rigeligt)
Det gælder også personskader (og de er MEGET dyre)

Summa summarum: Worst case, så har du en fast post på din budgetkonto for life....

Kan sagtens forstå din aversion mod de sindssygt høje priser på forsikringer til nye & unge - og der er utvivlsomt mange der laver tricket (bla. derfor holdes prisen oppe - hvis nu alle gjorde det rigtige, så havde vi også et rigtigt billede osv osv....... :?)

Men synes lige du skulle være klar over hvad du i aller-allerværste tilfælde risikerer.....Tendensen hos selskaberne går mod at de (vi) endevender denne type sager.

Do as U please - but do it discretely.......Og god tur derudaf !!!! :afro: :afro: :afro:



er lige lidt meget nysgerrig :lol: :lol:
vil du dermed sige at hvis "brian 18 år" får lov til at køre en tur på sin fars mc, så er det ikke sikkert at denne´s forsikring dækker hvis han kører galt? skal man så lave et tillæg på sin forsikring for at ens børn må køre i/på ens transport middel?
nu med gixxer 1000k8:o)

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: ...Forsikring?!
« Svar #5 Dato: September 21, 2006, 06:57:38 am »
vil du dermed sige at hvis "brian 18 år" får lov til at køre en tur på sin fars mc, så er det ikke sikkert at denne´s forsikring dækker hvis han kører galt? skal man så lave et tillæg på sin forsikring for at ens børn må køre i/på ens transport middel?

Nej, hvis du bare låner den 1 gang, dækker forsikringen, men hvis du kører på den, som var du ejeren, så kan den nægte at dække dig.
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

christian

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 107
Re: ...Forsikring?!
« Svar #6 Dato: September 21, 2006, 08:19:17 am »
Plus hvis den ikke bliver droslet når du kun er 18 og dermed ikke stor kørekort er der vel lige meget om du bare har "lånt" den. Og det virker måske lidt mærkelig hvis en ældre fyr får droslet en SV 650 S.
Hvis din far ikke har kørekort til MC er det nok også let at gætte for et forsikringsselskab at det ikke er hans MC.

Christian

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: ...Forsikring?!
« Svar #7 Dato: September 21, 2006, 10:13:05 am »
finten er jo at knægten skal stå som fører og farmand som forsikringstager, ellers optjener du jo ingen angsjinitæt, og så er det jo lige meget
   

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: ...Forsikring?!
« Svar #8 Dato: September 21, 2006, 12:42:23 pm »
finten er jo at knægten skal stå som fører og farmand som forsikringstager, ellers optjener du jo ingen angsjinitæt, og så er det jo lige meget

Det er et fedt.. Det kommer til at koste det samme, som hvis "knægten" selv forsikrer skidtet...
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

onkel anders

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 57
Re: ...Forsikring?!
« Svar #9 Dato: September 21, 2006, 06:34:17 pm »
jeg fik et tilbud fra danske forsikring på 20000 kr. hvilket jeg ikke helt syntes var rimeligt, så jeg prøvede at ringe til tryg og der var den på 5500 og jeg har heller ikke nogen ancinitet. skal så lige siges at jeg er 26