Forfatter Emne: SVrider.dk fællestur på Sjælland d.9. august - nu med ruteforslag, osv.!  (Læst 37985 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Allan-S

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
  • Bike: Sv1000
Sv: SVrider.dk fællestur på Sjælland d.9. august
« Svar #45 Dato: August 05, 2015, 07:37:41 pm »
Jeg har ikke noget at skulle ha' sagt, men jeg håber da at man holder SV-rider's fællestur for SV-MC'er, og ikke alt muligt andet.
Link til min SV1000N K7 på Motorcykelgalleri.dk: http://llk.dk/ncu7zp

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: SVrider.dk fællestur på Sjælland d.9. august
« Svar #46 Dato: August 05, 2015, 10:41:51 pm »
Mjoeh, mjaeh.. havde da regnet med, at det skulle være for SV'ere only. Der er jo tonsvis af andre fællesture, som man kan tilmelde sig, hvor emnet ikke er slået op på en model-specifik hjemmeside, som denne tur jo er.

Så, ja - min holdning er helt klart, at det kun er for SV'ere (men jeg håber samtidigt, at vi ikke mister deltagere af den grund).
/Mads P.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: SVrider.dk fællestur på Sjælland d.9. august
« Svar #47 Dato: August 06, 2015, 07:37:20 am »
Nu ved jeg kun tempoet fra hengangne SVing ture og der vil jeg nødigt prøve at følge med på en 125'er hvis den kun har en 10-12HK...
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

spet_sv650s

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
  • wrum wrum
Sv: SVrider.dk fællestur på Sjælland d.9. august
« Svar #48 Dato: August 06, 2015, 08:34:45 am »
OK.
@Thomas R Det var også mest mht. manglende HK at jeg troede der kunne være et problem
Sunset Bronze SV650S K3

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: SVrider.dk fællestur på Sjælland d.9. august
« Svar #49 Dato: August 06, 2015, 08:46:06 am »
Nu ved jeg kun tempoet fra hengangne SVing ture og der vil jeg nødigt prøve at følge med på en 125'er hvis den kun har en 10-12HK...

Hvis en pige på en 125'er med 10-12 Hkr kan følge med så kører forreste mand for langsomt..  :twisted:  :twisted: når det er sagt så venter vi på alle (ved alle vejkryds som man ikke skal køre lige ud = man holder øje med at manden/kvinden bagved kan følge med/drejer fra det rigtige sted)
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: SVrider.dk fællestur på Sjælland d.9. august
« Svar #50 Dato: August 06, 2015, 09:23:31 am »
Precis ☺
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: SVrider.dk fællestur på Sjælland d.9. august - nu med ruteforslag!
« Svar #51 Dato: August 06, 2015, 10:20:27 am »
SÅ er jeg klar med forslag til vores SVrider.dk Sjællandstur på søndag. Når jeg skriver "forslag" så er det fordi, at det netop kun er et forslag - jeg har ikke lyst til at ligefrem bestemme, hvor turen skal gå hen, men jeg er rimelig sikker på, at jeg har fundet en rute, der gør turen god, udfordrende og ikke mindst seværdig. Der skulle være lidt for enhver, både speed-freaks, knæ-slæbere og trækrammere.  :mrgreen:

Vi mødes med fuld tank ved McDonald's i Solrød (Motelvej 2, 2690 Karlslunde), hvor vi kører fra kl.10 - læg lige mærke til, at vi ikke MØDES kl.10 - vi KØRER kl.10. Så hvis I vil have tid til chit-chat, dækspark, krammere og hvad I nu eller kan finde på, så bør I nok dukke op lidt tidligere. Det gør jeg ihvertfald.  :)

Så smutter vi via Køge til Strøby Egede, hvor vi KAN nuppe en is, hvis tidspunktet er passende. Hvis det er for tidligt til is i forhold til hvornår folk har spist morgenmad hjemmefra (eller hvor I nu har gjort det - det skal bare være gjort inden vi kører), så kan vi evt. gøre det i Rødvig, som vi fortsætter til fra Strøby Egede - via Magleby, Stevns Klint og Højerup.

Fra Rødvig regner jeg med, at Thomas R. viser os en interessant vej ned til Præstø havn - han er efter sigende lokalkendt. ;) På havnen i Præstø kan vi spise en pølse, eller noget - igen: hvis tidspunktet er passende (denne holdning dækker hele turen... det skal jo helst passe sammen med stemningen og sulten).

Fra Præstø smutter vi en tur ned på Møn via Dronning Alexandrines boren ved Kalvehave, hvor vi kort efter drejer sydpå og fortsætter til Harzen (Ok, ok - just kidding. Men drømmen lever!) - vi smutter sydpå til Bogø og Farøbroen og efter et KORT stykke på motorvejen drejer vi fra på Falsters første afkørsel og kører med Storstrømsbroen op på Masnedø, videre igennem Vordingborg, op til Næstved, videre til Karrebæksminde og ud på Enø, hvor jeg regner med, at vi holder en lidt længere pause og spiser frokost. Der er nogle kiosker og restauranter ved Enø og Karrebæksminde, så vi finder bare et sted.

Efter frokosten på Enø drøner vi på små veje op og rundt om Tystrup Sø, videre til Ringsted og op til observatoriet ved Brorfelde, hvor vi holder en lille pause, inden turen går videre igennem Tølløse og ind gennem skoven til Skjoldenæsholm, hvor turen slutter og vi spiser aftensmad i golfklubben - de har rigeligt med plads, både inde og ude, så der skulle gerne være plads til os voksne bikere.  :cool:

Jeg har lavet en ZIP-fil (Link: https://drive.google.com/file/d/0B3aikVjwGKljYmd1QjJ1NVJ2UWs/view?usp=sharing) med ruteforslag som GPX-filer - I bør kunne pakke ZIP-filen ud og importere GPX-filerne ind i de mest gængse GPS'er. Jeg har ikke lavet ruteforslag fra Solrød til Strøby Egede, for dén vej kender jeg - og jeg har ikke lavet rute fra Rødvig til Præstø, for dér regner jeg med, at Thomas R. finder vej for os.

Jeg har dog lavet et overslag over cirka-tider, afstande og pauser inkl. spisepauser:

Solrød til Strøby Egede:23 km.20 minutter (10:00 - 10:20)Is?
Strøby Egede til Rødvig:27 km.35 minutter (10:45 - 11:15)Is?
Rødvig til Præstø:40 km.45 minutter (11:30 - 12:15)Pølse på havnen?
Præstø til Enø:109 km.100 minutter (12:30 - 14:00)Frokost
Enø til Brorfelde:85 km.120 minutter (15:00 - 17:00)Pause ved observatoriet
Brorfelde til Skjoldenæsholm:21 km.30 minutter (17:30 - 18:00)Aftensmad i golfklubben og slut på turen

Kørestil: Pffffffft... skal jeg virkelig skrive det? Vi er vel alle voksne mennesker (Ok, ok - så er der jo lige Philip... men ihvertfald resten af os!) og har prøvet det før... men OK: Alle venter på hinanden ved vejkryds, hvor man ikke bare skal lige over. På den måde kan alle følge med, folk kan køre i deres eget tempo og vi mister (forhåbenligt!) ikke nogen undervejs!

Vel mødt (igen: med FULD tank og med morgenmad indtaget INDEN vi kører) - jeg glæder mig til at se jer alle! Selv Ronni, som vel nærmest er blevet en halv-gammel mand siden han sidst kørte en tur med mig...  :whipped:
« Senest Redigeret: August 06, 2015, 10:24:59 am af Mads P. »
/Mads P.

Witt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
 :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

Jeg er sku da ik gammel  :afro:

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
God tur, må hellere hoppe fra når det er SV only, der kan jeg ikke være med  :(

Finder nok nogle andre at køre med i det fantastiske vejr, køres skal der i hvert fald! :)
GSX-R 600 K7

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
God tur, må hellere hoppe fra når det er SV only, der kan jeg ikke være med  :(

Finder nok nogle andre at køre med i det fantastiske vejr, køres skal der i hvert fald! :)

Ahhh.. kom nu BR.. Gamle SV ejere vil vi gerne se.. også når de kører Gixxer (vi lover at vente på dig når du skifter gear for at holde liv i den der rækkehylere)...
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Jo jo kom frisk Brian, den er jo stadig blå, lidt agtig. :-)
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Jo jo kom frisk Brian, den er jo stadig blå, lidt agtig. :-)

blå, lidt agtig = blålig er det ikke den røj der kom fra BR's SV'er inden den dog.. eller var det sort/hvid røg... fortæl fortæl Brian...  :club:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Det må han fortælle søndag, motoren ligger vist hos Sajmon
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Og inden vi Hijacker tråden med at drille Brian..

Mads... det ser ud til at blive en super tur og godt planlagt..  :respekt: :respekt:
Glæder mig til at komme ud og køre Svingtur...  :D
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Yes, glæder mig sgu' også!
/Mads P.