Forfatter Emne: SV650 - med eller uden ABS  (Læst 1543 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Zalayeta

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
SV650 - med eller uden ABS
« Dato: Juni 06, 2009, 03:01:53 pm »
Hej alle, fedt med dette forum.

Har besluttet at købe en SV650, men ikke rigtig finde ud af, om jeg skal købe med eller uden ABS.

Det kan naturligvis afhænge af prisen! Listeprisen siger 20.000 i forskel, men det kan nok forhandles ned.

Hvor meget er en realistisk forskel, hvad skal man give for ABS?

Skal man overhovedet have det?

Vil det have nogen betydning for prisen, hvis cyklen skal sælges brugt?

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: SV650 - med eller uden ABS
« Svar #1 Dato: Juni 06, 2009, 03:22:40 pm »
Jeg er glad for ABS på min cykel, men det er også fordi jeg er en noob og laver panik opbremsninger  :innocent: Hvis du kan finde ud af at dosere bremsen (selv i nødstilfælde) ja så har du intet behov for ABS. Så det afhænger lidt af hvor god du selv syntes du er til at styre bremsen  :wink:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: SV650 - med eller uden ABS
« Svar #2 Dato: Juni 06, 2009, 04:00:00 pm »
Hvis du kan finde ud af at dosere bremsen (selv i nødstilfælde) ja så har du intet behov for ABS. Så det afhænger lidt af hvor god du selv syntes du er til at styre bremsen  :wink:

Ellers kan man jo lære det for 900 kroner på et DMC bronze-kursus :)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: SV650 - med eller uden ABS
« Svar #3 Dato: Juni 06, 2009, 04:04:43 pm »
Jeg har ABS og er glad for det.
Har sparet mig fra et par røvture hvor jeg panik-bremsede da en tosse pludselig trak ud foran mig.

Med fare for at genere nogles ego, så tror jeg det er de færreste som evner at bremse optimalt i en pludselig opstået situation hvor der skal hugges til uden at der blokeres.
Mange tror de kan, men jeg tvivler på det holder vand når det skal gå stærkt og man ikke er forberedt.

Om det har indflydelse på brugtprisen efterfølgende: Tja, det kommer an på hvem køberen er.
ABS på motorcykler er stadig relativt nyt udover BMW'er.
Nogle vil have det, andre ved ikke bedre  :mrgreen: og om det ændre sig fremover kommer an på om det vinder gehør i MC-kredse.
Fremtiden kan være svær at spå om
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: SV650 - med eller uden ABS
« Svar #4 Dato: Juni 06, 2009, 04:05:47 pm »
Hvis du kan finde ud af at dosere bremsen (selv i nødstilfælde) ja så har du intet behov for ABS. Så det afhænger lidt af hvor god du selv syntes du er til at styre bremsen  :wink:

Ellers kan man jo lære det for 900 kroner på et DMC bronze-kursus :)

Man lærer at bremse optimalt, men evner man det også efterfølgende i en paniksituation. Det er der jeg tvivler.
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: SV650 - med eller uden ABS
« Svar #5 Dato: Juni 06, 2009, 04:48:06 pm »
Man lærer at bremse optimalt, men evner man det også efterfølgende i en paniksituation. Det er der jeg tvivler.

Der er ikke tvivl hos mig om at træningen på de kurser jeg har været på, har reddet MIG fra en røvtur. Men jeg prøver også på at holde det vedlige i dagligdagen - hvis der ikke er nogen bag mig, øver jeg ofte bremsemanøvrer ved røde lys.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Zalayeta

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Re: SV650 - med eller uden ABS
« Svar #6 Dato: Juni 07, 2009, 12:41:37 pm »
Takker for alle svarerne :-)