Forfatter Emne: Mc Rådet  (Læst 12127 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

_JaKez_

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Mc Rådet
« Dato: September 10, 2007, 03:33:41 pm »
Er der nogen herinde der har noget info på mc-rådet, hvis man skal have fat i dem?
Har prøvet at spørge lidt rundt og er ikke lykkeds mig endnu.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Mc Rådet
« Svar #1 Dato: September 10, 2007, 03:56:35 pm »
Mener du DMC (www.dmc.dk)?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Mc Rådet
« Svar #2 Dato: September 10, 2007, 05:09:49 pm »
Mener du DMC (www.dmc.dk)?

Hygge

Det du linker til er jo psykologer....  :huh:


Med MCRådet går jeg ud fra, at du mener rockerne. Smurfey og jeg har læst og undersøgt lidt om det, men det er Smølfen, der er mest inde i det, så skriv evt en PM til ham.

Jeg synes at have hørt i krogene, at du skal møde op inde hos fx Englene eller Banditterne. Hells Angels bor vist inde på Nørrebronx.
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Mc Rådet
« Svar #3 Dato: September 10, 2007, 05:20:12 pm »
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

_JaKez_

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Mc Rådet
« Svar #4 Dato: September 10, 2007, 05:52:54 pm »
prøver lige at skrive til smølfen så, tak.

m4gnus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Re: Mc Rådet
« Svar #5 Dato: September 10, 2007, 06:29:49 pm »
hvad er mc-rådet ?

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Mc Rådet
« Svar #6 Dato: September 10, 2007, 08:23:21 pm »
hvad er mc-rådet ?

En flok mænd med rygmærker, der fortæller dig om din klub må hedde det du har planlagt og have det rygmærke du kunne tænke dig  :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Mc Rådet
« Svar #7 Dato: September 11, 2007, 06:37:11 am »
hvad er mc-rådet ?

En flok mænd med rygmærker, der fortæller dig om din klub må hedde det du har planlagt og have det rygmærke du kunne tænke dig  :wink:

Seriøst???
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Mc Rådet
« Svar #8 Dato: September 11, 2007, 07:37:59 am »
hvad er mc-rådet ?

En flok mænd med rygmærker, der fortæller dig om din klub må hedde det du har planlagt og have det rygmærke du kunne tænke dig  :wink:

Seriøst???

Yes sirs. Der findes en hel del regler, især om hvordan dit rygmærke må se ud, og derfor skal det vist godkendes.Bla er der noget med, at der ikke må stå Denmark, Eastcoast eller Westcoast på dit mærke på ryggen. Ang navne, så tror jeg bare ikke, at de må hedde noget, der klinger af Hells Angels, No Name, Banditos, og andre af de tunge drenges klubber.

MC Rådet kaldes vist også Dansk Biker Fond. Disse her drenge: http://www.tornadoes.dk/ er vist medlem af Biker fonden, og under deres link kan du vist umiddelbart se de andre medlemmer af fonden. Du kan i hvert fald prøve at skrive en mail til dem, og se hvad de siger til det  :undecided:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Mc Rådet
« Svar #9 Dato: September 11, 2007, 12:48:59 pm »
Hvad sker der så hvis man ignorerer dem eller laver noget de ikke vil acceptere.. eller vil jeg ikke vide det?
SV1000S K6 - blå.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Mc Rådet
« Svar #10 Dato: September 11, 2007, 12:59:19 pm »
Hvad sker der så hvis man ignorerer dem eller laver noget de ikke vil acceptere.. eller vil jeg ikke vide det?

Hva tror du selv ? .... Prøv at lave et Look a like FALKE rygmærke og skriv Pipfuglene på det .... mon ikke der er et par FALKE der venligt ... vil sige godag til dig !! ;-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

_JaKez_

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Mc Rådet
« Svar #11 Dato: September 12, 2007, 08:59:38 pm »
Så er det vidst endeligt lykkeds at få fat i nogle af de rigtige mennesker.

endnu igang tak Svea IGEN.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Mc Rådet
« Svar #12 Dato: September 12, 2007, 09:51:26 pm »
Hvad sker der så hvis man ignorerer dem eller laver noget de ikke vil acceptere.. eller vil jeg ikke vide det?

Hva tror du selv ? .... Prøv at lave et Look a like FALKE rygmærke og skriv Pipfuglene på det .... mon ikke der er et par FALKE der venligt ... vil sige godag til dig !! ;-)

Det kunne egentligt godt være.. tror lige jeg tager min pipper vest af næste gang jeg skal ud og trille :)
SV1000S K6 - blå.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Mc Rådet
« Svar #13 Dato: December 25, 2007, 07:37:18 am »
Glædelig jul allesammen :)

Ja, det er rigtigt nok som SVea siger, jeg har interesseret mig lidt for problemstillingen, bare fordi jeg synes motorcykelkulturen er sej ;) Vi er alle en del af den, og vi derfor nødt til at forstå disse dele af den, selv om det virker totalt uforståeligt til at starte med.

Dette er hvad jeg er nået frem til. Jeg håber det hjælper. Jeg forsvarer ikke "systemet", jeg prøver bare på at forklare det, som jeg forstår det. Hvilket muligvis er forkert. Men det giver trods alt mening for mig personligt, så jeg håber andre også kan se en mening.

For at forstå dette er man nødt til at glemme alt om kriminalitet, stoffer, fængsel og bortførsler.

Man er nødt til at se Hells Angels, Bandidos og de andre klubber som motorcyklister.

De var her først. Vi snakker 40 års historie. Det, deres medlemmer går igennem for at få deres mærke på ryggen er helt uforståeligt for os andre, som måske bare afleverer en A4-side fyldt med pæne ord som ansøgning til den lokale mc-klub.

"De var her først" - Dét de går igennem for at bære rygmærket er helligt. Selve rygmærket er helligt! I USA, hvor vores kultur må siges at være startet, er der specielle instrukser til sygeplejesker og læger, hvis der kommer en gut ind med rygmærke på skadestuen - der klippes ikke i vesten og den afleveres til det rangerende medlem, eller gemmes til den kan afleveres.

Hvis man har ønsker at stifte en mc-klub og bære et mærke på ryggen, træder man ind i det etablerede miljø. Det at have et mærke på ryggen bærer et signal i sig selv. Det siger at du er en del af denne subkultur, du respekterer dens regler og er bekendt med historien.

Hvis du bærer et mærke som ikke er set før, betragtes det som at du overtræder en grænse. Du vader simpelthen ind med de største træsko på et domæne du sandsynligvis ikke vidste fandtes. Du VIL få kærligheden at føle. De oprindelige klubber har allerede delt landet i områder og er enige om hvilke grænser der findes, det at du klæder dig som en af dem, med et ukendt mærke, er en krigserklæring.

Hvis man ønsker at etablere en klub, bliver man nødt til at spørge sig selv om man vil stilles lige med de etablerede klubber. Hvorfor vil man bære rygmærke? Hvis det er fordi at "det er det man gør" forsøger man at blive en del af subkulturen, og er derfor nødt til at bede om lov, via de etablerede kanaler. Hvis man ikke har lyst til det, bliver man nødt til at spørge sig selv om hvorfor man dog i alverden har lyst til at ligne "de der rockere". Man smækker altså ikke bare et hjemmebroderet mærke på ryggen uden konsekvenser. Overvej hvad det er du vil.

Like it or not. "De var her først." Hvis du vil ligne dem, så følger du reglerne i VORES subkultur. Fordi vi er allesammen en del af miljøet. Du kan tænke at "jeg er bare en motorcyklist, jeg møder aldrig Hells Angels", men du tager fejl. Næste gang du deltager i Bakkeåbningen, tænker du garanteret over hvor du parkerer din kværn. Vi ER en del af kulturen, om vi vil det eller ej. Respekter de gamle klubber for de hardcore 1% mc-ister de er! Glem de andre problemer de måtte have med lovgivningen, og kom videre.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Mc Rådet
« Svar #14 Dato: December 25, 2007, 12:17:59 pm »
Hmmm... Jeg kan godt forstå at disse herrer/klubber på en eller anden måde kan påkalde sig hvisse beføjelser i kraft af at de kom først...

Men er jeg den eneste som ikke kan lade være med at føle at de store klubber har solgt lidt ud i forhold til deres rødder? Dags dato har jeg indtrykket af at klubbernes eksistens drejer sig mere om organiseret kriminalitet end det at køre på MC. Det forekommer sekundært ift. klubbernes forretning.

Disse aspekter af klubbernes virke har intet at gøre med stolthed, respekt, tunge værdier, arv, rygte, kultur og historie. Det er bare en trist udvikling og gør at man kan undre sig lidt over hvad det egentlig er klubberne kæmper om eller står for nu i forhold til for 30+ år siden.

Men ellers har jeg den dybeste respekt for hvad jeg nu ved om deres historie og de værdier klubberne repræsenterer... Jeg har bare svært ved at se bort fra den organiserede kriminalitet som de er associeret med lige som de fleste andre dødelige mennesker.  :undecided:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4