Forfatter Emne: Mc Rådet  (Læst 12128 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Mc Rådet
« Svar #15 Dato: December 25, 2007, 01:11:15 pm »
Men ellers har jeg den dybeste respekt for hvad jeg nu ved om deres historie og de værdier klubberne repræsenterer... Jeg har bare svært ved at se bort fra den organiserede kriminalitet som de er associeret med lige som de fleste andre dødelige mennesker.  :undecided:

Jeg er "desværre" enig.

Vi lever i en elektronisk tidsalder hvor det at eje / køre en motorcykel, er hvermandseje.

Hr. og Fru Jensen køber ikke længere charterferie, Volvo og vovhund for deres friværdi, men bruger den i stedet på en vis følelse af anerkendelse når de hilser på alle de andre motorcyklister, på ryggen af deres 600.000 kroners krom monster hvor det eneste krav til anskaffelsen er en underskrift på et stykke papir.

Når der står 1000 på kilometertælleren, kører de den gladeligt til dens første service og betaler i dyre domme for det, i stedet for at komme ned på knæ og få beskidte fingre og forstå hvad mekanik virkelig handler om.

Når de skal sydover om sommeren, er det selvfølgelig med Euroservice Falck abbonement, GPS, 2 mobiltelefoner, og alt hvad hjertet ellers kan begære af moderne hjælpemidler som kan gøre deres tur nem & bekvemt og uden spildtid.

Hvis der, gud bedre det, en dag skulle ske det at garagealteret slog en skæv prut - så kan man være evigt forvisset om at Hr & Fru Jensen nok skulle kende deres rettigheder overfor både forhandler og importør, og at de så sandelig ikke ville drømme om at røre en finger for at fejlfinde på maskineriet - for sæt nu de fik pillet ved noget som ikke var nævnt på en af de utallige Warning Labels som moderne motorcykler er overklistrede med. (Lorte amerikanere)

Back in the old days hvor motorcyklister var entusiaster, ville ideologien omkring et "MC Råd" som skulle holde de stolte traditioner i hævd og forsvare "den frie livsstil", være ganske passende - og noget jeg som person ville respektere fuldt ud.

Idag er den slags efter min mening passe' - og det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Jeg står ikke i en situation hvor jeg skal stifte en MC klub, lige så lidt som jeg nogensinde ville køre med lædervest og rygmærke - så det er ikke fordi nogen skal føle sig truet fordi jeg siger min mening.
Har der nogensinde været en mening med at få udvalgte personer skulle råde og regere over den slags, så er tiden i meget svær grad rendt fra dem, ved det at de fleste mennesker ikke kender til deres eksistens.

Men de fleste mennesker kender en masse til "rockere" hvis du spørger dem, og det de ved hjælper vist ikke lige på respekten for "de få men rå"...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Mc Rådet
« Svar #16 Dato: December 25, 2007, 02:31:52 pm »
Se på os selv ....

Vi er en subkultur ...

Nogle af de værdier vi alle kan skrive under på ...(måske)


- Følelsen af frihed ved at køre
- Du påtvinger ikke din vilje overfor andre (du kører og handler på eget ansvar !)
- At komme let og ubesværet frem
- At billister for det meste er i vejen ...
- At feste udenfor etablerede normer (vi sætter reglerne)
- Du er accepteret fordi du behersker kunsten af at kunne køre på en MC (Det er jo ikke let ... ;-)) .. derfor vi hilser :-)
- Du kan få hjælp fra de i gruppen der har overskud ligesom du selv hjælper til.
- Autoriteter er ikke nødvendigvis af det bedste ....de 3 P'er (Politi, Politikkere, Praktiserende advokater og dommere)


Ovenstående i sig selv er vel et skuldermærke værd  :D .... en cirkel med et Z i midten ... f.eks.  8)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Dunant

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
    • http://www.dfmc.dk/?id=223
Re: Mc Rådet
« Svar #17 Dato: December 26, 2007, 02:01:06 pm »
Glædelig jul allesammen :)

Glædelig jul til dig også.   :)


Man er nødt til at se Hells Angels, Bandidos og de andre klubber som motorcyklister.

De var her først. Vi snakker 40 års historie. Det, deres medlemmer går igennem for at få deres mærke på ryggen er helt uforståeligt for os andre, som måske bare afleverer en A4-side fyldt med pæne ord som ansøgning til den lokale mc-klub.


Hvis man har ønsker at stifte en mc-klub og bære et mærke på ryggen, træder man ind i det etablerede miljø. Det at have et mærke på ryggen bærer et signal i sig selv. Det siger at du er en del af denne subkultur, du respekterer dens regler og er bekendt med historien.

Hvis du bærer et mærke som ikke er set før, betragtes det som at du overtræder en grænse. Du vader simpelthen ind med de største træsko på et domæne du sandsynligvis ikke vidste fandtes. Du VIL få kærligheden at føle. De oprindelige klubber har allerede delt landet i områder og er enige om hvilke grænser der findes, det at du klæder dig som en af dem, med et ukendt mærke, er en krigserklæring.



Hmm
Jeg troede Adam & Eva var her først, men der kan man bare se...

Nu kører jeg godt nok ikke med rygmærke, og kommer nok heller ikke til det, så er det problem løst kan man sige.

Jeg kender ikke een klub med rygmærke der har spurgt de såkaldte rockere om lov eller fået godkendelse, og hvorfor skulle de da også det - Bevares hvis man kopierer et mærke af den karakter, så skider man selv i deres bed, og så hører man nok nærmere.

Hvad angår rygmærket er det en prsktisk foranstaltning til f.eks. træf, hvor de letter orienteringen for den enkelte mht. hvem man taler med/drikker med  :dead: osv. Det signalerer også et tilhørsforhold til en klub/et område m.v., men der er sgutte nogen i min omgangskreds der føler sig som en del af den "sub-kultur" du her trækker frem i lyset.

Hvis du spørger  "jønke" m.f vil de nok hævde, at de nogle fandens karle der ikke finder sig i en skid, og at de har patent på/ret til/ så det ene og så det andet, men helt ærligt jeg vil da tro at d'herre rockere har andet at tage sig til end at blafre rundt og intimidere ældre medborgere på BMW og knallertrødder fordi de har en vest på hvor der er broderet en eller anden tagenseriefigur - det vil jag da håbe de har.

Dun@nt
KiloSFau'S k3
Mod: Kåbebund, Hugger, FenderFjerner, Devil potter SB2 poleret Alu.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Mc Rådet
« Svar #18 Dato: December 26, 2007, 03:36:43 pm »
Jeg er glad for at se mit indlæg ikke er blevet helt misforstået, det var jeg egentlig lidt bange for. Det var et forsøg på at forklare det ud fra "de andres" synsvinkel og verdensopfattelse, fordi jeg synes det er næsten helt uforståeligt hvis man bare sidder derhjemme i sofaen. Det er ikke et syn jeg deler.

Internettet er et forunderligt sted, der findes et forum hvor "råkkerne" og os andre kan mødes og snakke om deres klubkultur og stille spørgsmål. Tonen er nogle gange lidt... speciel. Men det er ret interessant læsning, det er på en gang både fascinerende og skræmmende. Det findes her http://forums.delphiforums.com/MC101 . Desværre kræver det vist nu at man opretter sig, men hvis man er nysgerrig er det i hvert fald anbefalet herfra...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).