Forfatter Emne: Kulfiber  (Læst 44710 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Kulfiber
« Svar #45 Dato: April 25, 2006, 04:45:02 pm »
Citér
Freddy
Du kan faktisk godt redde din venstre hælplade. Du blander lidt mere epoxy og smører det på. Efter hærdning sliber du det ned med en slibeklods og fint vandslibepapir. Du skal selvfølgelig passe på ikke at komme ned i fiberen, men det er blot et spørgsmål om at være lidt forsigtig. Du skulle kunne se det hvis det sker, så længe du kun sliber i epoxy'en er slibevandet hvidt, men hvis du rammer fiberen, bliver vandet gråt/sort.
Giv pladen et par gode lag allerede inden du sliber første gang. Gentag processen med et nyt lag resin og efterfølgende slibning indtil du er tilfreds med overfladen, og afslut så det hele med klarlak. Klarlak er en fordel under alle omstændigheder, da epoxy ikke er UV-resistant, og derfor med tiden antager en gullig farve på grund af påvirkning fra sollys.


De har skam begge fået både en ekstra gang epoxy, vandslibning og klarlak  :wink:
Den venstre tog desværre lidt skade, da der skvattede en spartel ned over den under den hærdning af "udglatnings laget"  :evil:
Da jeg opdagede det var det hele desværre hærdet så meget at det ville kræve en tur med filen og endnu et lag epopxy og dermed endnu et døgns ventetid  :?

Well ! Når sandt skal siges, så var det nok det helvedes arbejde med vandslibning (havde jo kun købt korn 1200 :roll: ) der gjorde udslaget  :oops:

Så nu får de lov at sidde mens jeg laver et par nye (og køber noget grovere slibapapir  :wink: ) Der efter blive den reppareret  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfiber
« Svar #46 Dato: Maj 30, 2006, 12:11:01 am »
SÅ kom næste enme ud af formen  :D
Den nye Tank skal (engang) forstærkes med vævet carbon/kevlar.
Så jeg valgte at lade det yderste lag på "røven" være i det materiale, for at se hvordan det er at have med at gøre.

Jeg har ingen anelse om det bliver godt, men solid er den sgu  :wink:
På billedet er den stadig dækket af den husholdningsfilm gipsformen var foret med, og det sider !¤%@*! godt fast  :evil:
Men af skal det sgu nok komme  8)
« Senest Redigeret: Maj 30, 2006, 12:18:19 am af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Kulfiber
« Svar #47 Dato: Maj 30, 2006, 09:34:04 am »
Du har fået Ferie penge B2  !! få så åbnet den kuvert og brugt lortet

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Re: Kulfiber
« Svar #48 Dato: Maj 30, 2006, 10:15:23 am »
Du har fået Ferie penge B2  !! få så åbnet den kuvert og brugt lortet
Nå, den lagde du også mærke til...? Lige oven på louis kataloget...smart!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Sv: Re: Kulfiber
« Svar #49 Dato: Maj 30, 2006, 10:27:43 am »
Du har fået Ferie penge B2  !! få så åbnet den kuvert og brugt lortet
Nå, den lagde du også mærke til...? Lige oven på louis kataloget...smart!
hehe , ja de penge er vidst allerede øremærkede  :D

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Sv: Re: Kulfiber
« Svar #50 Dato: Maj 30, 2006, 10:29:49 am »
Du har fået Ferie penge B2  !! få så åbnet den kuvert og brugt lortet
Nå, den lagde du også mærke til...? Lige oven på louis kataloget...smart!
LOL ! Feriekortet blev faktisk indsendt her til morgen  :D :D

Om de er øremærkede tør jeg ikke udtale mig om ! kæresten læser her jo også :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: Sv: Re: Kulfiber
« Svar #51 Dato: Maj 30, 2006, 10:55:54 am »
Du har fået Ferie penge B2  !! få så åbnet den kuvert og brugt lortet
Nå, den lagde du også mærke til...? Lige oven på louis kataloget...smart!
LOL ! Feriekortet blev faktisk indsendt her til morgen  :D :D

Om de er øremærkede tør jeg ikke udtale mig om ! kæresten læser her jo også :wink:

Nu ikke noget skyggeboksning B2 .. Jeg holder øje med dig  8)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Kulfiber
« Svar #52 Dato: Maj 31, 2006, 01:37:12 pm »
Der er lidt hjælp her: http://www.bayarearidersforum.com/forums/showthread.php?s=&threadid=145975
(+ et billede af en fed kulfibertank til en SV  8) )
Jeg har læst den omtalte tråd igennem, og det må sq siges at være et seriøst projekt. Det er desuden meget udførligt beskrevet, og velunderbygget med rigtig gode billeder.
Jeg har som sagt læst indlægget igennem fra ende til anden, og har forfattet et "lille" Word-dokument hvor jeg har sorteret skidt og kanel fra, og kun genbrugt det essentielle.
Og det dokument skal I jo naturligvis ha' glæde af. :)

Det skal lige siges, at projektet endnu ikke er helt færdigt, men jeg vil følge med i hvordan det videre går, og selvfølgelig løbende opdatere "guiden" når der er relevant nyt.

[Fjernet grundet oprydning i store filer]
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfiber
« Svar #53 Dato: Juli 04, 2006, 09:15:17 am »
Vejret har været alt alt for godt til at stå i en mørk kælder, så der er gået lidt langsomt på det sidste :?
Ideen med at fore formen med husholdningsfilm viste sig at være en gangmegalortmindre smart  :(
Skidtet havde slået folder og det har taget TIMER at få skåret, pillet, slebet skidtet væk.

Med udsigt til mindst to gange "spartling" med epoxy, købte jeg noget 30 min's epoxy, så jeg i det mindste ikke skulle vente mere end et døgn på at skidtet hærdede.
Efter en del (er holdt op med at tælle timerne) slibe arbejde, så det faktisk hæderligt ud, og i Søndags, fik den så et sidste lag af den langsomme epoxy.
Tricket med at afslutte med at lag af den, er at det meste løber af igen, og efterlader en ret flot overflade  8)

Og da jeg nu var igang med at fedte i kælderen, kunne jeg lige så godt lave et eksemplar af "Nummerplade holderen" fra Jannik's Gratis nummerpladeholdere. K1 - K6 tråd.

På billedet er den underlag for "røven", og man kan lige ane formen gennem fiberen.
« Senest Redigeret: Juli 04, 2006, 05:34:48 pm af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

billie_joe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 156
    • http://www.sjukkerne-mc.dk
Re: Kulfiber
« Svar #54 Dato: Juli 04, 2006, 06:55:59 pm »
b2, nu håber jeg du har handsker og kulfiltermaske på, for det der gams går lige i tissetøjet... og det er ik på den go'e måde  :shocked:

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Kulfiber
« Svar #55 Dato: Juli 05, 2006, 12:48:47 am »
b2, nu håber jeg du har handsker og kulfiltermaske på, for det der gams går lige i tissetøjet... og det er ik på den go'e måde  :shocked:

her burde der komme en svidende kommentar, MEN da jeg skal tilbringe flere timer i selskab med B2 ved SVinegrillen lader jeg være(selvom det kribler i fingrene :evil: :evil:)
   

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfiber
« Svar #56 Dato: Juli 05, 2006, 09:04:29 am »
b2, nu håber jeg du har handsker og kulfiltermaske på, for det der gams går lige i tissetøjet... og det er ik på den go'e måde  :shocked:
Jeg har ikke brugt maske til småtingene, men står i et godt ventileret rum (læs det trækker af h....e til), og har pakket poterne ind i "lækre" latex handsker.
M.h.t. Bivirkninger så har jeg ikke oplevet noget i den retning  :mrgreen:
Det skulle vel ikke være Polyester du tænker på ?


her burde der komme en svidende kommentar, MEN da jeg skal tilbringe flere timer i selskab med B2 ved SVinegrillen lader jeg være(selvom det kribler i fingrene :evil: :evil:)
Så synes jeg da du skal få afløb for dine "lyster" ved tastaturet (hvor vi ikke kan se dig) i stedet for at stå ved grillen og rive dig i fjederen  :P :P :P
Og næsten uanset hvad du lukker ud, kan jeg til den tid formildes med passende mængder kølig GuldTuborg  8)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Kulfiber
« Svar #57 Dato: Juli 05, 2006, 10:22:40 am »
Det skal lige siges, at projektet endnu ikke er helt færdigt, men jeg vil følge med i hvordan det videre går, og selvfølgelig løbende opdatere "guiden" når der er relevant nyt.

Jeg tillod mig lige at PDF'fe filen så den fylder 1/3 og billederne vises nemmere.... Gratis trial på PDF Factory på pdffactory.com (har ingen økonomiske interesser i det - men syntes det virker godt og nemt!)
YAMAHA FZS 600 Fazer

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Kulfiber
« Svar #58 Dato: Juli 05, 2006, 01:46:25 pm »
Det skal lige siges, at projektet endnu ikke er helt færdigt, men jeg vil følge med i hvordan det videre går, og selvfølgelig løbende opdatere "guiden" når der er relevant nyt.

Damn.. Der er godt nok en, der har tålmodighed :)

Mht pdf.. Hvorfor betale for noget, der findes som open source? http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/
« Senest Redigeret: Juli 09, 2006, 07:50:12 pm af Ole »
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Kulfiber
« Svar #59 Dato: Juli 09, 2006, 07:35:42 pm »
Så kom den sgu på  :D

Hvad næste del bliver, ved jeg ikke rigtigt endnu, men en det kommer.
« Senest Redigeret: Juli 09, 2006, 08:40:51 pm af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?