Forfatter Emne: Transport af traktor fra fyn/jylland  (Læst 11079 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Transport af traktor fra fyn/jylland
« Dato: Oktober 08, 2008, 10:18:57 pm »
Hey...

Jeg er på jagt efter en ny-gammel traktor med frontlæsser ca 2600 - 3000 kg, men de findes bare ikke på sjælland så jeg mangler noget transport af sådan en fra fyn/sjælland til nordsjælland.

Er der en herinde som har mulighed / lyst til at tjene lidt mønt på en sådan transport?

Jeg har ledt vidt og bredt på nettet, men kan ikke finde noget som jeg har råd til.  :undecided:


HJÆLP!!!!  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #1 Dato: Oktober 08, 2008, 11:18:50 pm »
Hvad er det billigste tilbud du har på hånden?

Jeg kender måske en som måske både kan klare det, men også er nede i en betalelig pris....
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #2 Dato: Oktober 09, 2008, 06:14:50 am »
 :thumbsup: De ligger gerne på 5000,- og opaf, eller ca 500,- pr time + udgifter til færge/bro  :undecided:

Det er også en slags penge når man leder efter en traktor til 20-25.000,- og ikke kan finde nogen på sjælland.  :|

En anden mulighed er: http://www.richsautogummi.dk/sider/trailer.htm men jeg skal så leje både fejebladet og den store trailer da jeg ikke tror fejebladet må laste nok, og så koster det 2000,- + 3,- pr km efter de første 100 km men jeg ved ikke om det kan betale sig.

Ellers skal jeg finde en som må trække 3500 kg som er billigere end 1000,- + 3,- pr km ud over diesel.  :huh:

Det er denne jeg har kig på uden vognen: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56604461
« Senest Redigeret: Oktober 09, 2008, 06:23:59 am af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

poulviking

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 70
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #3 Dato: Oktober 09, 2008, 10:10:29 am »

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #5 Dato: Oktober 09, 2008, 11:04:57 am »
Ellers så har jeg en onkel i som har haft en virksomhed der solgte lanbrugsmaskiner - du kan få hans nummer hvis det er af interesse. Han har i hvert fald gode connections i nordsjælland :)

Jeg prøver lige selv at forhøre mig...

Ellers kan du også snakke med http://www.helsingemaskinforretning.dk/ - de ligger også nogle gange inde med lidt af hvert... Hvis du skal give omkring 5000 for at få sådan en satan transporteret fra fyn så kan du jo lige så godt finde en til 30.000kr som du kan trille hjem i.

:: EDIT ::

De maskiner han solgte var hovedsageligt Lamborghini-traktorere - det er meget sjovt at tænke sig at den virksomhed rent faktisk startede med at lave landbrugsmaskiner og KUN begyndte at lave sportsvogne for at tage røven på Ferrari. Fabrikkerne i Italien ligger relativt tæt på hinanden og før Lamborghini lavede sportsvogne talte ferrari ned om dem på grund af deres grovmekanik.

Fedt nok at Lamborghini har holdt fast i deres arv og laver lidt mere "maskuline" og "brutale" maskiner end Ferrari - mindre fedt at betale flere millioner for en slæde som i virkeligheden er lavet side om side med en landbrugsmaskine  :lol:

Om ikke andet kunne jeg jo måske få råd til at købe en Lambo' på gule plader her:

http://www.lubeck.dk/site.php?page=54

Det ville se pimpin' ud at rulle op foran Nasa med sådan en fætter! Så kan de der Hummers godt pakke sammen  :hand: :loser:
« Senest Redigeret: Oktober 09, 2008, 11:20:18 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #6 Dato: Oktober 09, 2008, 11:21:29 am »
Har du ikke et Falck, Dansk Autohjælp eller noget lignende abonnement ? Du kunne jo teoretisk være kørt hele vejen til Jylland med traktoren, der nu er gået i stykker og skal fragtes hjem til dig selv igen  :blink:

Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #7 Dato: Oktober 09, 2008, 11:48:08 am »
der er forskellig humor på div. arbejdes pladser - i forsikringsselvskaber er det altid de nyeste der for viderestilt bondemande med en Lamborghini  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #8 Dato: Oktober 09, 2008, 12:14:19 pm »
Hvor kører du den ikke bare hjem?
Hvis ellers der er plader og et nogenlunde styrhus på, så kan det vel lade sig gøre. Det må være billigste løsning.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #9 Dato: Oktober 09, 2008, 12:17:33 pm »
Hvor kører du den ikke bare hjem?
Hvis ellers der er plader og et nogenlunde styrhus på, så kan det vel lade sig gøre. Det må være billigste løsning.

Hvis man køber på fyn kan det vist ikke. Jeg kan ikke forestille mig at man må køre på motorvejen med den.
Men ja hvis det er midt sjælland eller sydsjælland så kan man vel - det tager bare en hel dag :D
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #10 Dato: Oktober 09, 2008, 12:59:36 pm »
Er det ikke bare et spørgsmål om at tage "de små veje" og så ellers håbe at man ikke bliver opdaget de 20km som motorvejen er på.

Der er jo først bro-anlæg på Sjællands-siden, så de kan vel næppe nægte manden at komme igennem betalingsanlægget..

Men det er da jævnt røv at skulle køre 200km med 30-40km/t!?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #11 Dato: Oktober 09, 2008, 01:04:32 pm »
Hvis man køber på fyn kan det vist ikke. Jeg kan ikke forestille mig at man må køre på motorvejen med den.
Men ja hvis det er midt sjælland eller sydsjælland så kan man vel - det tager bare en hel dag :D

Så vidt jeg husker skal et køretøj kunne præstere mindst 40 km/t for at måtte køre på motorvej. Men der kan selvfølgelig være specielle regler for traktorer, det er ikke noget jeg har haft brug for at vide ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #12 Dato: Oktober 09, 2008, 04:42:21 pm »
Hvis man køber på fyn kan det vist ikke. Jeg kan ikke forestille mig at man må køre på motorvejen med den.
Men ja hvis det er midt sjælland eller sydsjælland så kan man vel - det tager bare en hel dag :D

Så vidt jeg husker skal et køretøj kunne præstere mindst 40 km/t for at måtte køre på motorvej. Men der kan selvfølgelig være specielle regler for traktorer, det er ikke noget jeg har haft brug for at vide ;)

Og jeg mener så det er mindst 50 km/h, for ellers må en knallert 45 teoretisk set også køre på motorvej.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #13 Dato: Oktober 09, 2008, 04:46:22 pm »
Men det er 20km på broen der er tale om... - Mon ikke det går? :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #14 Dato: Oktober 09, 2008, 04:50:57 pm »
Jeg kan nu godt lide billedet af "Harven" som medfølger den traktor du linkede til.
Dejligt med et godt billede der rigtig viser standen :)
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407