Forfatter Emne: Transport af traktor fra fyn/jylland  (Læst 11080 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #15 Dato: Oktober 09, 2008, 06:36:27 pm »
Så vidt jeg husker skal et køretøj kunne præstere mindst 40 km/t for at måtte køre på motorvej. Men der kan selvfølgelig være specielle regler for traktorer, det er ikke noget jeg har haft brug for at vide ;)

Og jeg mener så det er mindst 50 km/h, for ellers må en knallert 45 teoretisk set også køre på motorvej.

Nu kiggede jeg lige efter i færdselsloven. Det er kun motorkøretøjer som må køre på motorvej og en knallert anses ikke for at være et motorkøretøj (ja, det står der faktisk ordret). For at køre på motorvej skal motorkøretøjet kunne fremføres med en hastighed på mindst 40 km/t på vandret vej. En traktor er heller ikke et motorkøretøj - det er en traktor og den må max. køre 40 km/t. Hvis den kører hurtigere end det må det være et motorkøretøj og skal indregistreres som sådan.

Så som udgangspunkt må en traktor derfor ikke køre på motorvej. Men Politiet kan dog give dispensation til at føre en traktor over Storebælt (fra nærmeste til- og frakørsel) som led i erhvervsudøvelse, hvis transporten ikke kan udføres på anden vis (§44, stk. 3)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #16 Dato: Oktober 09, 2008, 07:00:21 pm »

Jeg prøver lige selv at forhøre mig...
Topdollar.  :thumbsup:

Det behøver jo så ikke være med kvittering da jeg alligevel ikke kan trække den fra.  :rolleyes: :blink:


Tur hjem fra fyn på en traktor til 25000,- som man ikke aner om virker. HHHhhhmmmmm nej tak.  :hand: :mrgreen:

Desuden man sgu nok brugt 5000,- i diesel inden man er i nordsjælland. (3,3 liter med lav gearing  :thumbsdown: ) :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Den røde Baron

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Re: Transport af traktor fra fyn/jylland
« Svar #17 Dato: Oktober 12, 2008, 09:42:16 am »
Hej Jannik

Jeg har da muligvis nok en mulighed for at låne en lastbil, så er det bare udgifterne til diesel og bro der skal dækkes og skulle du få lyst til at købe 3 er en sættevogn også indenfor rækkevidde :wink:
SV1000SK4