Forfatter Emne: SV 1000 og ABS  (Læst 2763 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Vincent

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
SV 1000 og ABS
« Dato: Maj 14, 2010, 10:58:03 pm »
Hej,

Er ganske ny og leder efter en motorcykel at starte på. Tænke Suzuki kunne være et godt valg  :D

Jeg er lidt lun på en SV1000SLK7, vil det være for voldsom en begynderkværn? Jeg skal lige sige at jeg er stille og rolig og ikke til fart og spænding, men vil gerne have en stor motorcykel som ikke bliver "kedelig" i længden.

Kan man iøvrigt få ABS på sådan en SVend?

Vincent

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: SV 1000 og ABS
« Svar #1 Dato: Maj 14, 2010, 11:19:50 pm »
velkommen til danmarks hyggeligste forum  :mrgreen:

begynder cykel er der vel delte meninger om, og i den sidste ende er det dig selv der har svaret, om du føler du kan.

jeg har en sv1000k4 som min første cykel og selv om jeg har kørt i 3 år nu er den stadig stor nok til mig.

abs fåes ikke til sv1000 - og det koster meget at få det efter monteret, hvis det kan...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: SV 1000 og ABS
« Svar #2 Dato: Maj 15, 2010, 10:48:33 am »
Hej du!

Velkommen til  :)

Hvis du ikke er til fart og spænding, forstår jeg ikke hvorfor du vil have en cykel der ikke bliver "kedelig i længden" - eller hvorfor du vil have en cykel i det hele taget  :wink:
Inden du forelsker dig, så undersøg lige forsikringspræmien når det nu er din første cykel.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

brorfusk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 73
  • SV1000s
Sv: SV 1000 og ABS
« Svar #3 Dato: Maj 15, 2010, 11:43:26 am »
Hej du!

Velkommen til  :)

Hvis du ikke er til fart og spænding, forstår jeg ikke hvorfor du vil have en cykel der ikke bliver "kedelig i længden" - eller hvorfor du vil have en cykel i det hele taget  :wink:
Inden du forelsker dig, så undersøg lige forsikringspræmien når det nu er din første cykel.

Hehe når først han kommer op på et SVin bliver han sq hurtig lige så afhængig som os andre af fart og spænding  :innocent:

Volpi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: SV 1000 og ABS
« Svar #4 Dato: Maj 15, 2010, 12:27:17 pm »
Hey.. Jeg købte selv en Sv 1000 som første cykel for præcis 1 år siden. Tildels fordi prisen på en 1000 og 650 dengang ikke var voldsom forskellig. Og ja så havde jeg nok "power" og måtte ikke skifte ud..

Så personligt syntes jeg ikke det har været for voldsom en begynder cykel. Uanset hvad handler det vel om respekt for SVinet i sidste ende??
Ride this motherfucker, till the wheels fall off.

Vincent

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Sv: SV 1000 og ABS
« Svar #5 Dato: Maj 15, 2010, 09:17:37 pm »
Tjjaa ok jeg er ikke til dødskørsel og unødig fart for sjov, jeg har en dejlig familie jeg gerne vil hjem til  :D   meeeeeen selvfølgelig kan jeg godt lide acceleration (bare den ikke stejler  :|  )
 
Er iøvrigt 36 og elitebilist, det må tælle lidt... [afro|

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: SV 1000 og ABS
« Svar #6 Dato: Maj 17, 2010, 09:51:46 am »
lige nøjagtigt 36 er "gammelpot" når man taler mc. :mrgreen: så jeg vil tror du havner på små 5k god fornøjelse :D
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

V2 virgin

  • Gæst
Sv: SV 1000 og ABS
« Svar #7 Dato: Maj 17, 2010, 05:46:39 pm »
Hvis du prioriterer at få ABS og ikke umiddelbart mener at have brug for en kilo maskine, så prøve en tur på en 650'er.

Det er klart, at den mangler punch ift. en 1000 men jeg mener du tager fejl, hvis du afskriver den alene af den grund. Og bare lige for the record, en SV650 er ingen kedelig maskine!

Jeg prøvekørte en SV1000 inden jeg endte med at købe en 650'er og det var fordi jeg 1) ville have en ABS cykel og 2) faktisk ikke var så vild med det jeg opfattede som trælse vibrationer i den store motor (det ser andre sikkert anderledes på).

Eller også har jeg bare en kæmpe p#¤ og behøver ingen forlænger... :innocent:

Hold du alle muligheder åbne og prøv dem begge.