Forfatter Emne: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.  (Læst 11323 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Madmordigan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #15 Dato: Juni 20, 2007, 09:00:09 am »
P.S. De har også flere forskellige tasker ved www.Louis.de - og også til en ganske fornuftig pris. Har dog ingen erfarringer med dem.

Jeg har lige købt et moto detail sæt med 3 tasker (side og top bagpå) fra louis.de til 350,- plus forsendelse.
Det er jo meget billigt.
Taskerne ser såmænd udemærket ud, men jeg har ikke haft lejlighed til at prøve dem endnu, og det ser lidt kompliceret ud at montere dem med et A4 ark på tysk som vejledning  :?
Ingen p.t.

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #16 Dato: Juni 20, 2007, 09:01:53 pm »
Dem der er på dette link er rigtig gode  :)
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6957.0

De er ikke til gene for pasager og de bliver siddende ved høj fart. Har dog kun kørt 150-160 med dem.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #17 Dato: Juli 17, 2007, 11:14:46 am »
Til Gertsen
Så er der billeder af hvordan jeg lægger remmene...... 
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #18 Dato: Juli 17, 2007, 11:33:37 am »
Også lige en tak her....  :thumbsup:

Bruger du egentlig nogle af de andre remme?
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #19 Dato: Juli 17, 2007, 11:42:56 am »
Også lige en tak her....  :thumbsup:

Bruger du egentlig nogle af de andre remme?
Selv tak  :D
Nej, jeg har aldrig brugt de andre remme (heller ikke regnslaget)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #20 Dato: Juli 18, 2007, 02:19:00 pm »
Måske et dumt spørgsmål:
Jeg har lige købt de sidetasker T-Hansen sælger. De er spidse i den ene ende og store runde i den anden ende. Hvilken ende skal pege fremad ? eller er det ligemeget ?

MVH Sømanden
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #21 Dato: Juli 18, 2007, 02:37:38 pm »
Måske et dumt spørgsmål:
Jeg har lige købt de sidetasker T-Hansen sælger. De er spidse i den ene ende og store runde i den anden ende. Hvilken ende skal pege fremad ? eller er det ligemeget ?

MVH Sømanden
Det er den spidse ende der skal vende bagud, giver mindst vindmodstand  :D
Anders
Suzuki GS500E 96

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #22 Dato: Juli 18, 2007, 09:18:49 pm »
Har Givi top og sidetasker. Quicklock system så det skæmmer mindst muligt.
Her er en stribe mere eller mindre vellykkede billeder af mig og mc'en.
De sidste to viser beslagene til sidetaskerne.
Beslaget til toptasken afmonterer jeg når jeg ikke har en ferie indenfor umiddelbar rækkevidde.
Den originale handlebar monteres. Det er noget kønnere

Kæresten brokker sig kun ved af og på stigning. Hun er en bette en og har lidt svært ved at komme på når taskerne er der.
Når vi først triller er der ingen problemer.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2123



SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #23 Dato: Juli 30, 2007, 10:36:37 am »
Nogen der har erfaring med en "Pølle"

Har købt de sidetasker som Olfert også har, men jeg kunne godt tænke mig at spænde en pølle bagpå igen. Men er der plads til det, hvis der også skal være plads til kæresten?

Den pølle jeg tænker på er:

http://thansen.dk/product.asp?c=1129136903&n=-1841302165&pn=-1841301890

Nogen der har erfaringer?

/Mads
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #24 Dato: August 01, 2007, 10:47:00 am »
Til Gertsen
Så er der billeder af hvordan jeg lægger remmene...... 

Ridser det ikke din mc helt vildt når de ligger helt op af lakken???

Jeg brugte et bagster tankcover + taske på min SZR og det resulteret i en del små ridser i tanken... øv øv. Siden den gang har jeg brugt en Kappa pølsetaske. Som har virket super fint.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Damage

  • Gæst
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #25 Dato: August 01, 2007, 11:11:52 am »
Jeg har lige være en uge i Sverige, min SV´er var pakket som på billedet. Jeg har valgt at kombinere en topboks med
en pølsetaske fordi jeg gerne vil have mulighed for at aflåse de "vigtige" ting hvis jeg forlader mit telt.  :)

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #26 Dato: August 01, 2007, 04:58:30 pm »
Jeg har lige være en uge i Sverige, min SV´er var pakket som på billedet. Jeg har valgt at kombinere en topboks med
en pølsetaske fordi jeg gerne vil have mulighed for at aflåse de "vigtige" ting hvis jeg forlader mit telt.  :)

Netop sådan en pølse, som jeg gerne vil kompinere med sidetaskerne, som Olfert viser billeder af.

Problemet er bare, at kæresten også skal bagpå, så jeg ved ikke om der er plads....
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #27 Dato: August 02, 2007, 11:17:58 am »
Jeg har lige være en uge i Sverige, min SV´er var pakket som på billedet. Jeg har valgt at kombinere en topboks med
en pølsetaske fordi jeg gerne vil have mulighed for at aflåse de "vigtige" ting hvis jeg forlader mit telt.  :)

Netop sådan en pølse, som jeg gerne vil kompinere med sidetaskerne, som Olfert viser billeder af.

Problemet er bare, at kæresten også skal bagpå, så jeg ved ikke om der er plads....

Nu har jeg godt nok ikke en SV. Men jeg tvivler sku på at der er plads både til damen og tasken. Måske hvis tasken kan spændes på de bageste håndtag så der stadig er lidt plads på sædet??? Ved dog ikke om det er muligt.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Damage

  • Gæst
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #28 Dato: August 02, 2007, 11:42:56 am »
Jeg har lige være en uge i Sverige, min SV´er var pakket som på billedet. Jeg har valgt at kombinere en topboks med
en pølsetaske fordi jeg gerne vil have mulighed for at aflåse de "vigtige" ting hvis jeg forlader mit telt.  :)

Netop sådan en pølse, som jeg gerne vil kompinere med sidetaskerne, som Olfert viser billeder af.

Problemet er bare, at kæresten også skal bagpå, så jeg ved ikke om der er plads....

Hvis du ikke har topboks, så spænder du bare pølsetasken fast der hvor topboksen skal sidde...så er der også plads til kæresten  :D

På min gamle MC (Yamaha Fazer 600) kørte jeg med 2 stk. 40L Givi sidetasker og en pølse på toppladen og der var plads til passagere også.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Tasker !! Altså sådan nogle man kan have baggage i.
« Svar #29 Dato: August 14, 2007, 01:54:25 am »
Har du et link til de tasker fra T-hansen?
Her : http://www.thansen.dk/product.asp?c=993592253&n=1426221089&pn=1426231420

På tilbud i øjeblikket  :D
Jeg købte touringmodellen (http://www.thansen.dk/product.asp?c=1167299823&n=1426221089&pn=1426231731), da jeg stod og manglede et sæt tasker inden jeg skulle til Skagen, og sportsmodellen var udsolgt. Der er plads til 30 liter i sportstasken når de er lynet ud. Det bevirker dog at de kommer til at hænge en del, og hvis man ikke tænker sig lidt om når man pakker dem kan de komme ned og røre udstødningen. Når de var monteret var det heller ikke muligt at have bagsædepassager med - i hvert fald ikke hvis denne har ben :wink: Ydermere gik syningen ved lynlåsen i stykker for en uges tid siden  :? Jeg har en kammerat som arbejder ved Thansen og han fortalte at de, i den butik han er, ikke har fået reklamationer på taskerne, så det var højst sandsynligt en enlig svale. Men det endte med at jeg byttede til sports-taskerne i stedet for, i håb om at det kunne gøre plads til en bagsædepassager.

De store originale blinklys jeg har bag på, gør det dog ikke nemmere at få plads til både passager og tasker. Når de en gang kommer væk bliver det muligt at rykke taskerne lidt bagud.

Jeg har desværre ingen billeder af touringtaskerne monteret...

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her