Forfatter Emne: Hård og dyr påske!  (Læst 660 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Hård og dyr påske!
« Dato: Marts 23, 2008, 10:39:04 pm »
Ville lige dele min påske med jer. Jeg startede den tidligt med en fridag onsdag og kørte tirsdag eftermiddag efter fyraften til Schweiz. Lige inden grænsen til Schweiz nåede jeg lige ind i Louis Megastore i Weil am Rein og her blev det til en lille 2 delt læder sag fra Vanucci i sort/hvid/sølv. Nå men jeg var noget træt efter nattens køretur og små sovepauser så jeg røg ind i bilen igen og tog de sidste små 100Km til Bern og var der ca. kl.11 onsdag.
Kl. 14 efter lidt at spise og en morfar kører min kammy og jeg så mod Avoriaz i Frankrig, ca. 3 timers kørsel fra Bern. Vi når frem til en død afterski på en dansk bar ca. kl. 18 og der sker ikke en skid. Nå men da vi kun  har hotelværelset for den første nat går den vilde jagt på et overnatningssted, men det bliver vores eget hotel der ringer tilbage først at vi kan blive en ekstra nat. (Ellers ALT udsolgt i hele byen, gad vide om lovningen af 50 Euro var en hjælp???)
I begejstring går vi selvfølgelig ud og fejre det med god mand og rigeligt at drikke, det sner hele aftenen og ingen af os husker hvordan vi er kommet hjem, men vågner ved 9 tiden med de STØRSTE tømmermænd og skyfri himmel og lækker ny sne. Et par timer i sneen eller 5 bliver det til og så en morfar igen....lidt roomservice...og så ellers sove....ja jeg sagde jo det var vilde tømmermænd. Det sner op og blæser op om natten til fredag og hele fredagen er dårligt vejr, men sneen er mere end perfekt og pudder til drengene er lækkert.
Sidst på eftermiddagen klæder vi om og finder bilen under et tykt snetæppe men Tysk mekanik kan ikke stoppes så let så 3 timer senere er vi tilbage i Bern, Schweiz.
Går ud og spier om aftenen sammen med min kammys kærste (så hun også skulle føle at have besøg hjemmefra he he) og lørdag morgen går turen hjemover og op gennem Tyskland.....med endnu et lille stop hos Louis for nu havde jeg jo haft mulighed for at nærlæse deres næsten 1100 siders store katalog og så var der jo lidt småting der lige skulle med hjem.
Det blev til lidt til værkstedet såsom: olieopsamler/dunk, bremseudlufter, pumpe med manometer, afballanceringsapparat, hjelm/tøj-knage, og dæmperuld til potte.
Jeg måtte lige se på deres dragtudvalg igen da jeg vist var lidt træt og slet ikke fik kigget det hele igennem den onsdag morgen og var kommet i tvivl om der var andet der måske ville være bedre. Vanuccidragten er den udgående model til 399 Euro og måtte så lige prøve den nye for på bøjlerækken så den federe ud end den gamle så jeg jo havde købt i første omgang, men da jeg kom i den var den slet ikke så fed som den gamle så valgte var rigtigt.
Rygbeskytteren fik jeg byttet ud med en af et hårdere materiale end den standart bløde skumplade.
Op gennem Tyskland på motorvejen i skiftende vejr, sne, sol, sne, regn og mere sne, tørvejr og mere sne og så sol igen....tog den over Jylland hjem og sidste stop blev Fleggaard og Otto med en stor lastbil med hjem til knægten og en lille ting til konen..
Selv om kl. kun var ca 22 igår aftes er jeg stadig i dag noget vingeskudt, men en fed tur, med lidt lækre indkøb og når man får lov at stå på ski er livet sku det hele værd.
Økonomien er ikke gjort op endnu og ved heller ikke om den bliver det, men hvis jeg har brugt 12-15K så er det nok ikke helt ved siden af  :D

Nå det var så min påske, kan jo lige så godt bruge tiden fornuftigt når vejret stinker....  :hand:

SørenG 
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Hård og dyr påske!
« Svar #1 Dato: Marts 24, 2008, 06:57:02 am »
det var sku noget af en lang tur,,,,men Avoriaz er jo et godt sted til ski,,,,  fedt at du nåede lidt louis på vejen,,,, federe at føle irl... men gramse på papirsider
nu med yamaha fz1 2008