Forfatter Emne: Maps med komplet akrapovic?  (Læst 4785 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

hjmads

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Maps med komplet akrapovic?
« Dato: Juli 07, 2007, 09:31:48 pm »
Hej
Jeg har anskaffet mig en Power Commander lll usb og mangler nu et map til min cykel..
Håber der er nogen der ligger inde med en map der der passer lidt til min cykel!!  :D

Det er en SV650S 2005
Der er kun monteret komplet akrapovic system! Der kommer muligvis pipecross eller K&N luftfilter på senere..


Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Maps med komplet akrapovic?
« Svar #1 Dato: Juli 08, 2007, 09:04:33 am »
Du kan jo starte med at downloade et predefineret map fra DynoJet..  Godt nok har de ikke et specielt til din akrapovic, men du kan da prøve med et af de andre til et komplet, yoshimura, arrow, leo vince osv.   

http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_all_downloads.aspx?mk=13&mdl=96&yr=2005

jeg kører selv med et predefineret map fra dynojet, som jeg downloadede og kan virkelig mærke forskel, men ved godt at det ikke er det optimale, selvom det map matcher præcist hvad jeg kører med af udstyr.

om ikke andet er det bare blæret at stå med sin laptop ved siden af MC'en og lægge nye maps i og se det virke... hehehe  :D

hjmads

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Re: Maps med komplet akrapovic?
« Svar #2 Dato: Juli 08, 2007, 11:10:24 am »
Ja det er rigtig!
Det var også bare hvis der var nogen der havde et map, som mindede mere om min, end dem man kan finde på dynojet..

Jeg har fået Runes ( :respekt: ) han har nemlig også haft komplet akrapovic på, men han har også Nikko G-Pack på sin..
og hans er en K4 model.. ved ikke hvor meget det har at sige...?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Maps med komplet akrapovic?
« Svar #3 Dato: Juli 08, 2007, 12:03:20 pm »
NIkko G-pack har ingen effekt på brændstof tilførslen, så der burde ikke være nogen forskel... ja faktisk har den ifølge mange slet ikke nogen effekt  :D

Men hvis Runes er et custom map (dvs lavet vha. rullefelt), kan du være heldig at det spiller ligeså godt på din, og derved er langt bedre end de predefinerede der er at finde på DynoJets hjemmeside

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Maps med komplet akrapovic?
« Svar #4 Dato: Juli 08, 2007, 12:35:30 pm »
NIkko G-pack har ingen effekt på brændstof tilførslen, så der burde ikke være nogen forskel... ja faktisk har den ifølge mange slet ikke nogen effekt  :D

Men hvis Runes er et custom map (dvs lavet vha. rullefelt), kan du være heldig at det spiller ligeså godt på din, og derved er langt bedre end de predefinerede der er at finde på DynoJets hjemmeside

hvad mener du med predefinerede maps?
Dynojets hjemmeside har da kun brugernes egne maps... ??
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Maps med komplet akrapovic?
« Svar #5 Dato: Juli 08, 2007, 12:49:20 pm »
NIkko G-pack har ingen effekt på brændstof tilførslen, så der burde ikke være nogen forskel... ja faktisk har den ifølge mange slet ikke nogen effekt  :D

Men hvis Runes er et custom map (dvs lavet vha. rullefelt), kan du være heldig at det spiller ligeså godt på din, og derved er langt bedre end de predefinerede der er at finde på DynoJets hjemmeside

hvad mener du med predefinerede maps?
Dynojets hjemmeside har da kun brugernes egne maps... ??

Jeg var af den opfattelse at de maps der er på dynojet.com var forskellige maps, der er udgivet af dynojet selv.. således at de har kontrol over hvad de tilbyder deres powercommander kunder.

Ekesmpel : http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_all_downloads.aspx?mk=13&mdl=99&yr=1998   her hentede jeg til min knallert

Jeg kan ikke lige direkte se om det er "brugernes" egne uploadede maps..    !?!?!?

hvor ser du det er fra brugere ?  :(

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Maps med komplet akrapovic?
« Svar #6 Dato: Juli 08, 2007, 02:40:13 pm »
hvad mener du med predefinerede maps?
Dynojets hjemmeside har da kun brugernes egne maps... ??
[/quote]
Jeg var af den opfattelse at de maps der er på dynojet.com var forskellige maps, der er udgivet af dynojet selv.. således at de har kontrol over hvad de tilbyder deres powercommander kunder.
Ekesmpel : http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_all_downloads.aspx?mk=13&mdl=99&yr=1998   her hentede jeg til min knallert
Jeg kan ikke lige direkte se om det er "brugernes" egne uploadede maps..    !?!?!?
hvor ser du det er fra brugere ?  :(
[/quote]
M'kay... hjemmesiden er ændret noget siden jeg sidst var inde og se på den.
Men de maps der ligger under Sv1000'eren er de samme som dengang.  Der står ganske vist ikke hvem der uploaded de maps, men det gjorde der for et år siden. Det er ganske almindelige ejere af SV'ere, og en del af dem er slet ikke blevet rullet, men bare blevet indstillet på bedste beskub.

Om dynojet burde ligge "autoriserede" maps ud har jeg det lidt ambivalent med, for på den ene side har jeg ikke megen tiltro til de maps der ligger der, hvis ikke de er resultat af en ordentlig indrulning.  På den anden side vil det jo være fint nok med nogen maps for de mest almindelige kombinationer af udstødning og filter.  Men også lidt dumt af Dynojet de facto at bede folk om at springe over en indrulning, og dermed få det optimale ud af deres MC'ere - ikke sandt?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Maps med komplet akrapovic?
« Svar #7 Dato: Juli 08, 2007, 02:48:59 pm »
jo.. en rulning er det bedste... helt enig.

Men var i den tro at de maps der lå, var nogle dynojet havde lavet og offentliggjort så folk kunne have glæde af dem med det samme og komme igang med at lege med optimering.. en indrulning er klart at foretrække, for det har da bestemt betydning om den er rullet i et andet klima, højdeforskel etc. og så er der jo ikke 2 cykler der er ens. især ikke jo ældre cyklerne bliver.

vil stadig mene man kan få noget ud af de maps der ligger på deres site.. Men en CUSTOM indrulning er klart at foretrække... men indtil der er sparet sammen til det, kan jeg kun anbefale at prøve de maps der ligger tilgængeligt.. min har fået en super gasrespons !, nu tager den snoninger lige med det sammme, og hurtigt..   og løfter sig nemmere når man lægger fra.. så den har bestemt fået mere i mellemområdet end før..


hjmads

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Re: Maps med komplet akrapovic?
« Svar #8 Dato: Juli 08, 2007, 09:47:59 pm »
Er der nogen der har en vejledning til montering af Power Commander lll usb, gerne på dansk...?   :D

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Maps med komplet akrapovic?
« Svar #9 Dato: Juli 09, 2007, 09:25:01 am »
Er der nogen der har en vejledning til montering af Power Commander lll usb, gerne på dansk...?   :D

Findes ikke på dansk.

Voila, her er den engelske.. det er ret nemt at installere.
http://66.132.187.150/downloads/313/install/411/eng313-411.pdf
(fundet på powercommanders hjemmeside, hvor du også kan finde software og maps osv.)

hjmads

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Re: Maps med komplet akrapovic?
« Svar #10 Dato: Juli 10, 2007, 12:06:23 am »
Ja okay, den havde jeg.. men det var også mere hvis nogen havde lavet en artikel om montering af power commander.. og har fundet den på power commanders hjemmeside..  :blink: