Forfatter Emne: Stoppet af civil politi-mc  (Læst 15151 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Stoppet af civil politi-mc
« Dato: Juni 05, 2009, 01:30:20 pm »
Hep!

Så blev jeg lige hevet ind til siden af en civil bmw forleden dag. Og jeg skal hilse og sige den er godt camoufleret!

Historien: Kom kørende på motorvejen ind mod folehaven (KBH), yderste spor af 3, og havde rimelig travlt...Får øje på den karakteristiske gule ryg på en MC-betjent som holder i nødsporet bag en mindre sort bil. Foran bilen holder en sort mc med fører i sort tøj. Jeg tænker først at det er to der har kørt om kap, og at MC-betjenten har stoppet dem begge....og overvejer så om det kunne være en civil-mc (har jo hørt om at det er blevet moderne hos  :police:).

Jeg får sat farten temmelig meget ned (mens jeg "ligger i læ" på ydersiden af en bil) , og kan i spejlet se at begge MC'er lægger fra land. Holder mig på de skiltede 90, så 70 osv. frem til lyskrydset for enden af motorvejen.

Mens jeg holder for rødt triller den sorte MC op på venstre side af mig, og jeg får skulet over til ham for at se om det kunne være en civil'er. Et hurtigt kig afslører ikke hverken blink, videokamera og meget mere (men det var der!).

Lyset skifter og jeg kører over krydset, samtidig med at jeg husker på at der jo må være en skilte-mc et eller andet sted bagved. Ham morfar-køreren på den sorte touring BMW følger ikke rigtigt med, så jeg kigger over venstre skulder, men jeg smutter lidt friskt venstre om en kassevogn.......Babuu babuu og blå blink i spejlet - den sorte morfar viser nu sit sande ansigt:  :police:

Det viser sig heldigvis at være en flinker fyr som spørger ind til om mine spejle mon opfylder minimuskravene? Og det er jeg selvfølgelig sikker på! Og vi er enige om at vi ikke gider at måle.  :wink:

Men til gengæld mener han at det er problematisk at han ikke kan læse den nederste linie på min nummerplade, når han kører bag ved. (det kan jeg jo ikke forstå - det er faktisk meningen, udover at tage opsprøjt i regnvejr). Jeg undlader dog at fremlægge mine synspunkter, og istedet foreslår jeg at jeg da liiiige kan se om den ikke kan bukkes lidt mere nedaf. And guess what !?! Det ku´ den godt !!!! :mrgreen:

Vi bliver så enige om, at nu har vi (mest mig) lige sparet 500.-....."og da jeg jo ligner en der kører fornuftigt, så er det jo godt nok med det". ......Er sjovt nok fuldstændig enig :wink:

Da jeg nu har konstateret at jeg "slipper", griber jeg chancen til lige at få kigget lidt nærmere  :police:-MC'en:

Den er virkelig godt camoufleret - jeg tror vist nok der er nogle mekkere der har hygget sig med at lave sådan en stealth-maskine. Eksempel: Refleksen under nummerpladen som er standard-rød-og-rektangulær, viser sig at være et blåt blink! Kameraet stikker frem forrest i kåben, men du skal meget tæt på for at se det. De andre blå blink er gemt inde i kåben. Førerens beklædningen er at almindeligt touringsæt, og hjelmen en sort schubert. Det er faktisk godt arbejde  :respekt:

Det virker som om  :police: var en MC-venlig (og fleksibel) type. Lad os få nogle flere af dem.

/Søren F
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Volpi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Re: Stoppet af civil politi-mc
« Svar #1 Dato: Juni 06, 2009, 09:21:31 am »
Hep!

Så blev jeg lige hevet ind til siden af en civil bmw forleden dag. Og jeg skal hilse og sige den er godt camoufleret!

Historien: Kom kørende på motorvejen ind mod folehaven (KBH), yderste spor af 3, og havde rimelig travlt...Får øje på den karakteristiske gule ryg på en MC-betjent som holder i nødsporet bag en mindre sort bil. Foran bilen holder en sort mc med fører i sort tøj. Jeg tænker først at det er to der har kørt om kap, og at MC-betjenten har stoppet dem begge....og overvejer så om det kunne være en civil-mc (har jo hørt om at det er blevet moderne hos  :police:).

Jeg får sat farten temmelig meget ned (mens jeg "ligger i læ" på ydersiden af en bil) , og kan i spejlet se at begge MC'er lægger fra land. Holder mig på de skiltede 90, så 70 osv. frem til lyskrydset for enden af motorvejen.

Mens jeg holder for rødt triller den sorte MC op på venstre side af mig, og jeg får skulet over til ham for at se om det kunne være en civil'er. Et hurtigt kig afslører ikke hverken blink, videokamera og meget mere (men det var der!).

Lyset skifter og jeg kører over krydset, samtidig med at jeg husker på at der jo må være en skilte-mc et eller andet sted bagved. Ham morfar-køreren på den sorte touring BMW følger ikke rigtigt med, så jeg kigger over venstre skulder, men jeg smutter lidt friskt venstre om en kassevogn.......Babuu babuu og blå blink i spejlet - den sorte morfar viser nu sit sande ansigt:  :police:

Det viser sig heldigvis at være en flinker fyr som spørger ind til om mine spejle mon opfylder minimuskravene? Og det er jeg selvfølgelig sikker på! Og vi er enige om at vi ikke gider at måle.  :wink:

Men til gengæld mener han at det er problematisk at han ikke kan læse den nederste linie på min nummerplade, når han kører bag ved. (det kan jeg jo ikke forstå - det er faktisk meningen, udover at tage opsprøjt i regnvejr). Jeg undlader dog at fremlægge mine synspunkter, og istedet foreslår jeg at jeg da liiiige kan se om den ikke kan bukkes lidt mere nedaf. And guess what !?! Det ku´ den godt !!!! :mrgreen:

Vi bliver så enige om, at nu har vi (mest mig) lige sparet 500.-....."og da jeg jo ligner en der kører fornuftigt, så er det jo godt nok med det". ......Er sjovt nok fuldstændig enig :wink:

Da jeg nu har konstateret at jeg "slipper", griber jeg chancen til lige at få kigget lidt nærmere  :police:-MC'en:

Den er virkelig godt camoufleret - jeg tror vist nok der er nogle mekkere der har hygget sig med at lave sådan en stealth-maskine. Eksempel: Refleksen under nummerpladen som er standard-rød-og-rektangulær, viser sig at være et blåt blink! Kameraet stikker frem forrest i kåben, men du skal meget tæt på for at se det. De andre blå blink er gemt inde i kåben. Førerens beklædningen er at almindeligt touringsæt, og hjelmen en sort schubert. Det er faktisk godt arbejde  :respekt:

Det virker som om  :police: var en MC-venlig (og fleksibel) type. Lad os få nogle flere af dem.

/Søren F

Hej du. Er ny i denne, men vidunderlige SVerden. Minimuns krav på spejle? Hvad hedder de mål? Kører nemlig med Rizoma smalle og dem vil jeg nødig skille mig af med:)
Ride this motherfucker, till the wheels fall off.

Beicher

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Stoppet af civil politi-mc
« Svar #2 Dato: Juni 06, 2009, 11:15:58 am »
Og her er han så (det er ham på knæ)...
Tidl. SV 1000 R, nu B-KING...

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Stoppet af civil politi-mc
« Svar #3 Dato: Juni 06, 2009, 10:42:03 pm »
har hørt om en sort hayabusa i nordsjælland
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Zalayeta

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Re: Stoppet af civil politi-mc
« Svar #4 Dato: Juni 07, 2009, 12:44:26 pm »
Er ret sikker på, at Politiet ikke kører på Suzuki, da de kun køber modeller med ABS, og det har Suzuki ikke på de passende modeller!

ahab

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 113
Re: Stoppet af civil politi-mc
« Svar #5 Dato: Juni 07, 2009, 08:22:52 pm »
Ham den civil :police: på BMW har jeg set et par gange før, sidst jeg så ham var på motorvejen lige inden broen til amager, han holdte inde i siden med blikene kørende og var ved at skrive en bøde til en 2G'er

haps
/ahab

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Stoppet af civil politi-mc
« Svar #6 Dato: Juni 07, 2009, 10:42:13 pm »

 og var ved at skrive en bøde til en 2G'er


Det er da utroligt alle de gymnasieelever der bliver taget for tiden... :innocent:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Tolken

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • Ses der ude
Re: Stoppet af civil politi-mc
« Svar #7 Dato: Juni 17, 2009, 09:50:34 am »
Rygtet siger, at de i Frederikssund politikreds har civile R1'ere, har dog aldrig set dem, kun hørt skrækhistorier om dem, kan nogen be eller afkræfte disse rygter?
Rasmus aka Tolken.

tasman7

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Stoppet af civil politi-mc
« Svar #8 Dato: Juni 17, 2009, 08:34:47 pm »
lad os håbe de holder sig til sjælland, og ikke resten af landet:-)
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Stoppet af civil politi-mc
« Svar #9 Dato: November 26, 2009, 05:13:07 pm »
Hejsan - så mødte jeg lige samme MC igen i dag, og fik set modellen Det er en R1100RT, og forfra kan du ikke se det (borset fra det kamera der stikker ud af kåben i højre side, men selv i bakspejlet på bilen på kort afstand er det umuligt) - det er kun de ekstra gule knapper /konsoller på styret som afslører + spiralledningen til hjelmen.

Chaufføren var iført sort Furygan læderdress i dag....

Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: Stoppet af civil politi-mc
« Svar #10 Dato: November 26, 2009, 06:50:20 pm »
Ham har jeg set flere gange netop ved folehaven...

Jeg kører dog altid så pænt så jeg har ikke talt med ham endnu...  :innocent:
kilosvin med div udstyr...