Forfatter Emne: fartkontrol  (Læst 27513 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: fartkontrol
« Svar #45 Dato: April 19, 2011, 04:52:31 pm »
Nu er der jo ikke afgift på eftermonteret udstyr.... så den skal vel ha den helt store tur  :rolleyes:
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: fartkontrol
« Svar #46 Dato: April 20, 2011, 06:35:40 pm »
Tja, jeg er lige kommet hjem fra en lille tur med en bøde i baglommen.
Jeg mødte en MC-betjent der lige ville kontrollere kørekort og MC.

Fik en bøde for ulæselig nummerplade.
Prøvede ellers ihærdigt at overbevise ham om at under 30 grader fra vandret næsten er det samme som under 30 grader fra vandret.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: fartkontrol
« Svar #47 Dato: April 20, 2011, 08:53:06 pm »
De hænger sig sgu da også i de mindste ting :brok: Dumme Lauritz  :police: Vi må jo så bare håbe at han fik en eller andan slags tilfredstillelse ud af det...
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: fartkontrol
« Svar #48 Dato: April 20, 2011, 08:54:38 pm »
Hvad koster det? med den nummerplade - min er også kun læselig hvis du er over 1.80 :D

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: fartkontrol
« Svar #49 Dato: April 22, 2011, 02:40:56 pm »
Det koster 500 spir, og han var nu flink nok, for han, for det kunne have været væsentligt dyrere.

Han kommenterede også min placering af refleksen (500kr), den sidder inde på undertrayet, og kan dårligt ses.
Samt fik lige en slut bemærkning, om at jeg vist også snart skulle finde et nyt bagdæk (500kr), hvilket jeg har stående hjemme i kælderen, men man skal jo lige trække de sidste km ud af dækket  :oops:

Så ingen sure miner fra min side.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Tulle

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Sv: fartkontrol
« Svar #50 Dato: April 23, 2011, 08:16:44 am »
Var lige på en lækker aftentur omkring sengeløse, herringløse, st valby, gundsømagle, veksø osv. og på de snoede veje rendte jeg ind i 2 sæt af 3 stk MC betjente med kort mellemrum, nok det nye kuld der blev trænet til de skal på jagt efter de frygtelige banditter der kommer i Station 2 om lidt  :innocent:

De hilste i øvrigt slet ikke  :club:

Der kører næsten fast 2 stk. mc betjente af bagvejen her mellem Sengeløse og Roskilde gennem Herringløse og Gundsømagle. Der bor et par stykker herude af, så jeg har tit (alt for tit) mødt dem til og fra job.
« Senest Redigeret: April 23, 2011, 08:26:11 am af Tulle »
Nu med Gsx r 400 r ........ som rent faktisk kan køre :O)

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: fartkontrol
« Svar #51 Dato: April 23, 2011, 10:01:31 am »
Uanset hvad, kunne jeg godt tænke mig det job.  De har den hurtigste mc i hele Danmark, nogle der køre udenom, er det bare at smide blink på. Easy as DELL!
Men man vinder nok ikke altid point hos de andre mcér der ikke køre efter skiltet  :whatever:

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Sv: fartkontrol
« Svar #52 Dato: April 23, 2011, 10:24:17 am »
Uanset hvad, kunne jeg godt tænke mig det job.  De har den hurtigste mc i hele Danmark, nogle der køre udenom, er det bare at smide blink på. Easy as DELL!
Men man vinder nok ikke altid point hos de andre mcér der ikke køre efter skiltet  :whatever:

hvad mener du med hurtigste mc i danmark  :undecided:
nu med yamaha fz1 2008

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: fartkontrol
« Svar #53 Dato: April 23, 2011, 12:11:23 pm »
Uanset hvad, kunne jeg godt tænke mig det job.  De har den hurtigste mc i hele Danmark, nogle der køre udenom, er det bare at smide blink på. Easy as DELL!
Men man vinder nok ikke altid point hos de andre mcér der ikke køre efter skiltet  :whatever:

hvad mener du med hurtigste mc i danmark  :undecided:

Ja, den køber jeg heller ikke. En hurtig search siger at deres Yamaha FJ1300/A på 264kg og og med kun 145bhp og Honda ST1300A ”Pan-European” på 326kg og med kun 125bhp ikke løber fra nogle af de nævneværdige superbikes.  :whatever:

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: fartkontrol
« Svar #54 Dato: April 23, 2011, 12:42:35 pm »
Til gengæld har polisen en masse kørekurser og ingen personlige meninger investeret i deres arbejde.

Tro mig når jeg siger at man skal stå tidligt op og være en badass på en MC for at kunne køre fra en æggeskal - også selvom man har en superbike.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Sv: fartkontrol
« Svar #55 Dato: April 23, 2011, 04:44:53 pm »
Til gengæld har polisen en masse kørekurser og ingen personlige meninger investeret i deres arbejde.

Tro mig når jeg siger at man skal stå tidligt op og være en badass på en MC for at kunne køre fra en æggeskal - også selvom man har en superbike.

det er så en anden sag.....     man kan købe sig til masser af power.... men at svinge dem kræver masser af øvelse

min gixxer kan kører for mange han af langsiden .... hvor jeg så vil blive hentet i svingene.....  men det tager jeg sku ikke så tungt... så længe jeg hygger mig


men mit spørgsmål var nu mere på de hurtigste mc... og ikke føren....      nogle tror jo politiet kører pumpede vogne og mc
« Senest Redigeret: April 23, 2011, 04:50:20 pm af langemand »
nu med yamaha fz1 2008

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: fartkontrol
« Svar #56 Dato: April 23, 2011, 04:50:19 pm »
Det koster 500 spir, og han var nu flink nok, for han, for det kunne have været væsentligt dyrere.

Han kommenterede også min placering af refleksen (500kr), den sidder inde på undertrayet, og kan dårligt ses.
Samt fik lige en slut bemærkning, om at jeg vist også snart skulle finde et nyt bagdæk (500kr), hvilket jeg har stående hjemme i kælderen, men man skal jo lige trække de sidste km ud af dækket  :oops:

Så ingen sure miner fra min side.

Argh det minde mig om at jeg mangler en reflex bagpå på min....  :innocent:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: fartkontrol
« Svar #57 Dato: April 24, 2011, 03:47:46 pm »
Mangler også en refleks....nogle minimum - mål på en sådan fætter ??
Kan vel anskaffes i "blød selvklæbende" så man kan lave det så det ser ordentligt ud ??
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: fartkontrol
« Svar #58 Dato: April 24, 2011, 04:42:43 pm »
Til gengæld har polisen en masse kørekurser og ingen personlige meninger investeret i deres arbejde.

Tro mig når jeg siger at man skal stå tidligt op og være en badass på en MC for at kunne køre fra en æggeskal - også selvom man har en superbike.

Nu var pointen ligesom at, de har de hurtigste cykler FORDI der er blink på, og så man som regel nødsaget til at stoppe, eller man gør klogt i det i så fald. Kan godt være der sidder nogle "badass´s" der ude med deres Suzuki oh Hånda med 3200 HK,moment rendegraver, men det laver ikke om på de bare skal lave en opringning, så hænger der en heliko-peter, eller en vejspærring længere fremme, og så vi lige vidt.
Apropos det med at hestekræfter (superbikes) er altafgørende, så er der et klip på youtube, hvor en kælling fra Tyskland, tæsker Jeremy Clarkson på Nürenberg banen i en kassevogn, og han køre så vidt jeg husker Jaguar, diesel godt nok. Men alligevel... Køreegenskaber, køreegenskaber, køreegenskaber, og så alt det andet gejl med 100 heste og sportsudstødninger     :loser:

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: fartkontrol
« Svar #59 Dato: April 24, 2011, 05:18:47 pm »

Mangler også en refleks....nogle minimum - mål på en sådan fætter ??
Kan vel anskaffes i "blød selvklæbende" så man kan lave det så det ser ordentligt ud ??


Nej
Citér
"Påbudt refleksanordning skal være
a) godkendt og mærket i klasse I (ikke-trekantet) eller III (trekantet) i henhold til
ECE-regulativ 3,
b) godkendt og mærket i henhold til direktiv 76/757/EØF eller
c) udført i overensstemmelse med amerikansk standard FMVSS 108 og DOTmærket"





6.05.003 Bagudvendende refleksanordninger
(1) Påbudt bagudvendende refleksanordning:
a) Skal være anbragt højst 0,40 m fra køretøjets yderste kant. Afstanden mellem
refleksanordninger i et reflekspar skal være mindst 0,40 m.
b) Skal være anbragt mindst 0,35 m og højst 0,90 m over vejbanen.
c) Skal være synlig mindst 30° indad og udad og mindst 15° over og under
vandret. Vinklen under vandret kan dog nedsættes til 5, såfremt refleksanordningens
højde over vejbanen er mindre end 0,75 m.


Altsammen findes hér: http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/029B93E3814E406F88615CFB1CEBCCA7.ashx