Forfatter Emne: Fjernelse af de 2 berømte ledninger  (Læst 9330 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

klaads

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Dato: Januar 05, 2005, 04:45:25 pm »
Hey

Nogen der har mail adresse til Reinhardt, da jeg har en kammerat, hvor vi diskutere om hvorfor de har lavet den begrænsning i 2 og 3 gear, jeg er jeg sikker på jeg har ret :o), eller hvis nogen har diskuteret det med anden "myndighed" ???
mvh
Claus

dont judge a man until you see whats in his garage

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #1 Dato: Januar 05, 2005, 05:59:42 pm »
Den mest udbredte teori på de engelsk-sprogede SV fora er at det er pga. en støj-niveau test, som åbenbart udføres i 2. og 3. gear.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #2 Dato: Januar 06, 2005, 12:03:36 am »
Jeg er enig med Rune, det er også hvad jeg har læst alle steder. At det er for at holde lydniveauet nede så den kan klare diverse støj krav.

klaads

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
........
« Svar #3 Dato: Januar 06, 2005, 04:06:15 pm »
det er lige nøjagtig også hvad jeg siger men det tror han ikke på (læste det på sv650.org). Og hvis det havde været pga miljø og benz forbrug er det da tåbeligt at der kun er noget "galt" med 2 og 3 gear. Men ville gerne have det fra Suzuki så var der nemlig ikke mere at snakke om.
mvh
Claus

dont judge a man until you see whats in his garage

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #4 Dato: Januar 06, 2005, 04:20:12 pm »
Det er rigtigt at det er fordi den ligger for højt i DB-målingen ved forbikørsel i 2 & 3 gear.
Da det kun er i Europa der er det støj krav er der lavet den tændingsændring, så SV´erne kunne godkendes.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bongers

  • Gæst
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #5 Dato: Januar 07, 2005, 07:45:01 am »
Hvormange har fjernet de to ledninger ??

Og hvad effekt har det givet ??

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #6 Dato: Januar 07, 2005, 08:13:08 am »
Det skal måske lige siges at det gøres forskelligt på hhv. den gamle og den nye model SV.

På den gamle skal der bare klippes en ledning (så vidt jeg husker)

På den nye skal der indsættes en modstand i ledningsnettet eller monteres en G-Pack eller lignende.

Jeg har G-Packen på min 2004 SV'er og synes ikke forskellen er særlig mærkbar, men måske det ville have kunne ses på en rullefeltstest.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #7 Dato: Januar 07, 2005, 10:28:23 am »
På den gamle hiver du bare 2 ledninger ud af tændingsboksen som sidder henne bagerst under sædet.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #8 Dato: Januar 07, 2005, 10:54:25 am »
Citat fra: Bongers
Hvormange har fjernet de to ledninger ??

Og hvad effekt har det givet ??


Jeg gider ikke rode med det. Har endnu ikke hørt nogen som har oplevet mærkbar effekt. Og dyret kører jo formidabelt som det er. "If it isn't broken, don't fix it".   :wink:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #9 Dato: Januar 07, 2005, 03:49:26 pm »
Citat fra: Martin P
På den gamle hiver du bare 2 ledninger ud af tændingsboksen som sidder henne bagerst under sædet.

Jeg syntes der var en effekt i mellemområdet på årgang ´00 sv650s men jeg udnytter ikke motorkraften på min 1000´er fuldt endnu, så jeg kan ikke mærke forskel på den endnu.

I kan se billed af operationen af sv650´eren her: http://forum.svrider.dk/album_personal.php?user_id=15&sort_method=pic_time&sort_order=DESC&start=12
Billed 2.

Og af min sv1000´s her: http://www.cecicat.dk/sv1000s-9.htm
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #10 Dato: Januar 07, 2005, 04:51:56 pm »
Jeg har gjort det på denne måde : http://homepage.ntlworld.com/junej.hendry/scottishsv650site/ignitretmod.htm
og oplevede da også en lille forøgelse lige efter da jeg var ude og prøve.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #11 Dato: Januar 07, 2005, 05:54:08 pm »
Citat fra: Martin P
Jeg har gjort det på denne måde : http://homepage.ntlworld.com/junej.hendry/scottishsv650site/ignitretmod.htm
og oplevede da også en lille forøgelse lige efter da jeg var ude og prøve.
Ok... Sådan har jeg ikke set det gjort før. :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Mugge

  • Gæst
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #12 Dato: Januar 07, 2005, 05:56:09 pm »
Sjovt, jeg har aldrig hørt om 2 og 3 gears lydtest  :D
Hvis sådan en test eksisterer, vil jeg gerne have et link til regler af sådan en test, og ikke bare noget der er skrevet i et forum...

Ledningerne forsinker tændingen, hvis i ikke ved det...  :shock: (pga. miljøet)

Har i nogen sinde set en dyno udskrifter fra mc´er med standart potte??? Check lige 6000 omdr NM hullet, det er lige meget om det er en SV650, Hayabusa eller Gsx-r 600. Hmm hvorfor hmm mærkeligt, hmm nu er det vel ikke fordi lydt testen måles kun ved 6000 omdr, international standart.  :P  Sjovt nok med en larme-potte er hullet væk  :D

Mugge

  • Gæst
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #13 Dato: Januar 07, 2005, 06:18:36 pm »
Vil det så sige at hvis jeg klipper ledningerne over eller monterer g-pack/tre mod, så larmer mc´en mere? Hmm det må være billiger end at købe ny potte. Wow alle de penge man kan spare  :D


Tjeck:

http://www.performancemotorcycleparts.com/index.htm?content=http%3A//www.performancemotorcycleparts.com/tuning_pages/timing_retard_eliminators.htm

Hmm synes ikke rigtigt der stå noget om mere lyd...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Fjernelse af de 2 berømte ledninger
« Svar #14 Dato: Januar 07, 2005, 07:11:36 pm »
Citat fra: Mugge
Vil det så sige at hvis jeg klipper ledningerne over eller monterer g-pack/tre mod, så larmer mc´en mere? Hmm det må være billiger end at købe ny potte. Wow alle de penge man kan spare  :D


Tjeck:

http://www.performancemotorcycleparts.com/index.htm?content=http%3A//www.performancemotorcycleparts.com/tuning_pages/timing_retard_eliminators.htm

Hmm synes ikke rigtigt der stå noget om mere lyd...

Det er ikke en højere lyd som vi kan registrere, men som man åbenbart kan måle er der.
Hvis du vil have en federe lyd uden omkostning kan du lave følgende:
http://www.cecicat.dk/sv1000s-10.htm

Så får du indsugningslyden med uden mer´omkostning...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing