Det kommer an på hvad du vil .... Hva er din PLAN ?
Er du på landevej eller racerbane ?
Lusker du stille og roligt .... så er det ikke så vigtigt.
Leger du med max nedlægning ... har det en vis betydning hvis du gerne vil hurtigt ud af et sving uden at lave en Alex (=Highside) ...
Enhver MC har et sted hvor den "trækker" bedst ... egg. størst moment .. det optimale ved max hastigheder er at lægge max kraft på bagdækket ... dvs. skift gear der hvor kraften er størst .. uden at skride
Men som gaderidder .... Gear altid ned før et sving og passer gear til hastigheden og svinget ... svinger med neutal gas (rpm falder ca. 500 pga. dækket hælning) ... når jeg kan se ud af svinget ... langsomt, blødt, roligt (som når du kæler for en kvindes inderlår
) gas på ...ved 12.000 rpm (eller den hvide lampe blinker) ... skift til 3 ... (her ligger vi på ca. 180) ... ved 240 .. op i 4 ....
...