Forfatter Emne: rengøring af bag fælg og svinger  (Læst 14255 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

icemann78

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
    • http://www.bikerboys.dk
rengøring af bag fælg og svinger
« Dato: April 17, 2005, 11:16:32 am »
brug lampe olie det er bare effectivt og koster næsten ingen ting...   :lol:  :lol:  :lol:
fælg og bagsvinger kommer til og skinne af det og det er hurtigt og få kæde olien af med det osv...  8)  8)   man finder ik noget der er billigere :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :D
sv 1000...  og den er den rigtige farve og det ved alle godt er sølvfarven....

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
rengøring af bag fælg og svinger
« Svar #1 Dato: April 17, 2005, 11:32:19 am »
Det må jeg sku prøve næste gang.
Tak for tippet :D  :D  :D

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: rengøring af bag fælg og svinger
« Svar #2 Dato: April 17, 2005, 12:00:33 pm »
Citat fra: icemann78
brug lampe olie det er bare effectivt og koster næsten ingen ting...   :lol:  :lol:  :lol:
fælg og bagsvinger kommer til og skinne af det og det er hurtigt og få kæde olien af med det osv...  8)  8)   man finder ik noget der er billigere :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :D


Jep, den er god nok! Lampeolie er vel i grunden bare lugtfri petroleum, så brug det bare til at rense kæden også - det har sågar en let smørende effekt.  (men husk at bruge kæde voks/fedt bagefter) :)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
rengøring af bag fælg og svinger
« Svar #3 Dato: April 17, 2005, 01:10:45 pm »
JEg bruger rensebenzin, det er dejligt nemt...
Men det er rigtigt, man skal lige huske at smøre kæden bagefter

Lars :D  :D  :D
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

DDS.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
    • http://www.dfmc.dk/default.asp?id=837
rengøring af bag fælg og svinger
« Svar #4 Dato: April 17, 2005, 07:58:42 pm »
Jeg bruger diesel til at rense med, Der er billig og det udtørre ikke kæden på samme måde. :wink:
SV 650s 99 Gul

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
rengøring af bag fælg og svinger
« Svar #5 Dato: April 17, 2005, 09:32:01 pm »
Citat fra: DDS.
Jeg bruger diesel til at rense med, Der er billig og det udtørre ikke kæden på samme måde. :wink:
Diesel er vist ikke så godt for O-ringene syntes jeg at have hørt... Om det er rigtigt ved jeg ikke...  :?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
rengøring af bag fælg og svinger
« Svar #6 Dato: April 17, 2005, 09:36:18 pm »
Citat fra: Jannik
Citat fra: DDS.
Jeg bruger diesel til at rense med, Der er billig og det udtørre ikke kæden på samme måde. :wink:
Diesel er vist ikke så godt for O-ringene syntes jeg at have hørt... Om det er rigtigt ved jeg ikke...  :?


Hmm... det vil jeg i hvert fald gerne have kvalificeret, for diesel og petroleum er ikke så frygteligt forskellige når det kommer til stykket - og petroleum skader ikke O-ringene.  Men det kan være der er nogen der ved noget ud over det sædvanlige om kemi?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Sandman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
rengøring af bag fælg og svinger
« Svar #7 Dato: April 17, 2005, 11:49:15 pm »
Kemi og O-ringe kender jeg ikke noget særligt til, men mht. fælge og svinger og andre ting som er udsat for meget snavs og bremsestøv kender jeg et lille fif fra biler...  8)

Når jeg vasker og pudser cyklen og det hele er rent sprøjter jeg et tyndt lag vinyl-makeup (det man bruger på instrumentbrættet i biler for at det bliver blank, kan købes på alle tankstationer)  på fælge og svinger, og lader det sidde uden at tørre det af igen. Næste gang cyklen skal vaskes igen er det utroligt nemt at få skidtet af...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
rengøring af bag fælg og svinger
« Svar #8 Dato: April 18, 2005, 12:15:57 am »
Citat fra: sandman
Kemi og O-ringe kender jeg ikke noget særligt til, men mht. fælge og svinger og andre ting som er udsat for meget snavs og bremsestøv kender jeg et lille fif fra biler...  8)

Når jeg vasker og pudser cyklen og det hele er rent sprøjter jeg et tyndt lag vinyl-makeup (det man bruger på instrumentbrættet i biler for at det bliver blank, kan købes på alle tankstationer)  på fælge og svinger, og lader det sidde uden at tørre det af igen. Næste gang cyklen skal vaskes igen er det utroligt nemt at få skidtet af...
Fikst!!!
Hvorfra i landet kommer du?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sandman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
rengøring af bag fælg og svinger
« Svar #9 Dato: April 18, 2005, 10:37:52 am »
Citér
Fikst!!!
Hvorfra i landet kommer du?


Vestjylland.. Esbjerg

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
rengøring af bag fælg og svinger
« Svar #10 Dato: April 18, 2005, 11:10:03 am »
Citat fra: Sandman
Citér
Fikst!!!
Hvorfra i landet kommer du?


Vestjylland.. Esbjerg


Ja dér må man jo gøre hvad man kan for at undgå al den havsalt...
(kommer selv oprindelig fra en lille flække ved vesterhavet, så barndommens tohjulede holdt sjældent mere en 4-5 år inden de var rustet væk  :cry: )
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
rengøring af bag fælg og svinger
« Svar #11 Dato: April 18, 2005, 07:22:27 pm »
Petrolium/lampeolie virker!! [/u][/b]

Jeg har også kun hørt negativt om rensebenzin og diesel mht. o-ringene men har selv brugt det tidligere.... men har de sidste par år også kun brugt petrolium eller lampeolie, det virker fint og er nemt at skylle af!!  8)

Og så lige en relevant historie fra lørdag... hvorfor jeg ikke nåede med ud og kører!!
Min kære mindste lillebror havde lige hurtigt skulle male sin front på sin computer og da det skulle gå så hurtigt malede han selvfølgelig lortet i garagen lige ved min og min anden brors Kawa (der er tilsalg og nymalet) :evil:  
Så jeg lå lørdag med PETROLIUM og fjernede maler plætter på begge mc´er og hørte Jer futte forbi........  :cry:  :cry:  :cry:
Heldigvis er det hele kommet af (bortset fra lidt på mit stel hvor det er rugflet!) og min anden bror er i Australien, havde han været hjemme havde vi nok kun været 2 brødre nu  :twisted:  :twisted:  :lol:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad