Forfatter Emne: GPS og Geocaching  (Læst 1754 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
GPS og Geocaching
« Dato: Februar 22, 2006, 10:42:43 pm »
Nu ved jeg ikke om der er nogle andre end mig der Geocacher ... men ... GPS-snakken i en anden tråd har mindet mig om at jeg har pønset lidt på en Geocaching-udflugt når vejret bliver lidt bedre. (Hvis man ikke ved hvad Geocaching er, kan det bedst beskrives som skattejagt vha GPS, se mere på http://www.geocaching.com)

Ideen var at det skulle være et "Travel Bug Run" over Øresund. (Kort forklaring - en Travel Bug er noget man finder i en Cache (skat) og gemmer i en anden Cache, en slags tomler)

Dvs. samle nogle Travel Bugs op på Sjælland, køre over broen, lægge TB'er/samle nye TB'er op, og så tilbage og lægge de svenske TB'er i nye Caches.

Og det skulle selvfølgelig foregå på SV ;)

Jeg ved ikke hvad der er realistisk, men med en tidlig start, burde det være muligt at få to TB'er med over, og i hvert fald en med tilbage.

Jeg tror det ville være en fed dag ;) Masser af MC-kørsel, lidt terræn-udforskning og GPS-nørderi...

Er der nogen der kunne have lyst til sådan en tur? Man behøver selvfølgelig ikke selv en GPS, det er tilladt at følge med og være med til at lede :)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
GPS og Geocaching
« Svar #1 Dato: April 26, 2006, 10:23:40 pm »
Jo, tak for en dejlig dag!! Så kom du endelig af med hende Inspector Marjorie  :wink:  :wink:  Altid en spændende fornøjelse, at vade på fremmede bondemænds marker iført fuld MC suit og lede skummelt i buskene. For filan det var god spas, og det gjorde jo kun turen meget bedre, at vi kunne tænke på, at alle andre var på arbejde, mens vi nød det vejr, der viste sig både at være lunt og fint... Og endelig fik jeg set Roskilde havn (så der behøver jeg ligesom ikke komme igen  :roll:  )

Find fluks en ny skat, så finder jeg noget stads vi kan putte i!!

P.S: Jeg er altid varm  :lol:  :lol:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"