Forfatter Emne: Ompakning af potter.  (Læst 14820 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Ompakning af potter.
« Dato: April 11, 2005, 11:49:28 am »
Materialer:

1-1½ pose uld med nitter pr. potte.
Popnittetang helst til trykluft. IKKE DEN BILLIGE FRA HARALD NYBORG. (Er prøvet den  knækker i håndtaget.  :? )
Noget til at skubbe ulden ned med i potten. (min. pottens længde og ca. 1½ - 2 cm i diameter)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da uldet i potterne bliver ødelagt af varme, vibrationer og tryk skal det skiftes for hver ca. 6.000 - 11.000 km.

Hvis det ikke skiftes bliver potten ødelagt dan de ikke kan tåle at der ikke er uld i til at tage varme og tryk.

På en cabon potter er det en god idé jævnligt at mærke på potten efter en længere køretur. Man må ikke brænde fingerne nogen steder på cabonen, så er den iorden.

Andre potter af andre materialer må bare skiftes ved km antallet som man nu syntes og tror på er det rette.

Hvordan?

Bor alle nitterne af potten og træk den fra hinanden.
Jeg kunne ikke nøjes med at bore dem ud i den ene ende, da jeg ikke kunne komme ordentligt til at hive den gamle uld ud.

Derefter nittede jeg tilgangs-enden til igen. (Den med inderrørret påsvejst)
Derefter proppede jeg det nyindkøbte uld rundt om inderrørret og skubbede det ned med en flad genstand som passede ned mellem uderrørret og inderrørret.
Jeg syntes det var svært at vurdere om den fik lige meget uld hele vejen rundt, og jeg har nok stoppet rigeligt i da jeg skulle bruge 1 1/4 pose uld til hver potte.

Efter at have fyldt potterne op nittede jeg endestudsen på igen, og på med potterne igen, og få startet dyret op.
Mens potterne bliver varmere og varmere, så mærk på dem om de bliver lige varme alle steder (de bliver først varme ved indgangen og breder sig længere og længere bagud.), eller om der er et punkt der bliver markant varmere end ellers. Hvis der er så er der kun en vej og det er at få åbnet potten igen og stoppe mere uld i den til den er i orden.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ompakning af potter.
« Svar #1 Dato: Januar 22, 2008, 10:45:38 pm »
Jeg har tilføjelser til min guide:

Brug kun isolerings måtter og IKKE løst uld!!!!

Ulden kan ikke holde til en V2 og brænder meget hurtigt af eller smelter. (Det havde nær kostet mig den ene potte at lydmuren solgte mig det forkerte uld) :brok: :brok: :brok:

Rul måtten omkring inderrørret og skub det ind i yderrørret inden du nitter enderne på igen.
Man kan roligt anvende alunitter i stedet for rustfrie for de holder helt fint og er til at trykke i med en alm tang.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Ompakning af potter.
« Svar #2 Dato: Januar 23, 2008, 09:01:07 am »
Jeg har tilføjelser til min guide:

Brug kun isolerings måtter og IKKE løst uld!!!!

Ulden kan ikke holde til en V2 og brænder meget hurtigt af eller smelter. (Det havde nær kostet mig den ene potte at lydmuren solgte mig det forkerte uld) :brok: :brok: :brok:

Rul måtten omkring inderrørret og skub det ind i yderrørret inden du nitter enderne på igen.
Man kan roligt anvende alunitter i stedet for rustfrie for de holder helt fint og er til at trykke i med en alm tang.


Hvad er det for nogle måtter du taler om? Jeg har en titan Akrapovic potte på min oldschool, og kunne godt trænge til en udskiftning af ulden. Hvor købes de?
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Andreasen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
Re: Ompakning af potter.
« Svar #3 Dato: Januar 23, 2008, 09:58:25 am »
Hvad er det for nogle måtter du taler om? Jeg har en titan Akrapovic potte på min oldschool, og kunne godt trænge til en udskiftning af ulden. Hvor købes de?

Måtterne kan også købes ved Louis. Nedenstående link skulle føre dertil:
http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10027038

Ellers er det under Anbauteile -> Auspuffanlagen -> Auspuffzubehør

Jeg har selv købt et sæt til skift nu her mens cyklen alligevel holder stille.
Opdagede da jeg skilte potten ad, at den havde brændt halvdelen af måtten væk. (Ved så heller ikke hvor langt den har kørt med det da jeg købte cyklen brugt i foråret)

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Ompakning af potter.
« Svar #4 Dato: Januar 23, 2008, 11:27:44 am »
Jeg har tilføjelser til min guide:

Brug kun isolerings måtter og IKKE løst uld!!!!

Ulden kan ikke holde til en V2 og brænder meget hurtigt af eller smelter. (Det havde nær kostet mig den ene potte at lydmuren solgte mig det forkerte uld) :brok: :brok: :brok:

Rul måtten omkring inderrørret og skub det ind i yderrørret inden du nitter enderne på igen.
Man kan roligt anvende alunitter i stedet for rustfrie for de holder helt fint og er til at trykke i med en alm tang.


Hvad er det for nogle måtter du taler om? Jeg har en titan Akrapovic potte på min oldschool, og kunne godt trænge til en udskiftning af ulden. Hvor købes de?
Jeg har titan Akrapovic på Hondaen og til dem kan man købe isolering i en fiber pose som passer lige ned i potten når man har enden af den :D.
Hvis man en dag vælter og skraber udstødningen kan man købe et rep sæt med nyt yderrør, bånd til enderne, popnitter og isoleringspose inkluderet(taler af erfarring :brok:)
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Ompakning af potter.
« Svar #5 Dato: Januar 23, 2008, 01:16:43 pm »
Hvad er det for nogle måtter du taler om? Jeg har en titan Akrapovic potte på min oldschool, og kunne godt trænge til en udskiftning af ulden. Hvor købes de?

Måtterne kan også købes ved Louis. Nedenstående link skulle føre dertil:
http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10027038

Ellers er det under Anbauteile -> Auspuffanlagen -> Auspuffzubehør

Jeg har selv købt et sæt til skift nu her mens cyklen alligevel holder stille.
Opdagede da jeg skilte potten ad, at den havde brændt halvdelen af måtten væk. (Ved så heller ikke hvor langt den har kørt med det da jeg købte cyklen brugt i foråret)

Super - tak for info - jeg må hellere have fat i sådan en måtte, men mon ikke de kan købes herhjemme?
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Ompakning af potter.
« Svar #6 Dato: Januar 23, 2008, 03:38:18 pm »
Jeg har tilføjelser til min guide:

Brug kun isolerings måtter og IKKE løst uld!!!!

Ulden kan ikke holde til en V2 og brænder meget hurtigt af eller smelter. (Det havde nær kostet mig den ene potte at lydmuren solgte mig det forkerte uld) :brok: :brok: :brok:

Rul måtten omkring inderrørret og skub det ind i yderrørret inden du nitter enderne på igen.
Man kan roligt anvende alunitter i stedet for rustfrie for de holder helt fint og er til at trykke i med en alm tang.

Enig med hensyn til aluminiumsnitterne - de er også nemmere at bore ud igen.

Jeg syntes dog ikke at den løse uld er så forfærdelig.

Sidste vinter pakkede jeg om med løs uld (den fra louis.de), og har nu haft kigget til potterne for at se om de skal pakkes om igen, men de ser nu stadig fine ud.

Dog kunne jeg sagtens forestille mig at det er nemmere at bruge måtter, da man godt kan risikere at stoppet ulden for tæt.

"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ompakning af potter.
« Svar #7 Dato: Januar 23, 2008, 04:13:16 pm »
Hvad sker der ved at stoppe ulden for tæt?
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Ompakning af potter.
« Svar #8 Dato: Januar 23, 2008, 04:30:21 pm »
Hvad sker der ved at stoppe ulden for tæt?
Så dæmper den ikke så godt.  Der skal være lidt luft imellem trådene.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Ompakning af potter.
« Svar #9 Dato: Januar 27, 2008, 10:13:33 am »
Hmmmm.

Skal std.potter så ikke også pakkes om - og hvis ja: Hvordan ? De kan ikke umiddelbart åbnes..
(jo med vinkelsliber...men....)  :huh:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ompakning af potter.
« Svar #10 Dato: Januar 27, 2008, 11:22:45 am »
en standard udstødning skal ikke pakkes om. De er bygget op på en anden måde...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707