Forfatter Emne: Service Aalborg  (Læst 11200 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Service Aalborg
« Dato: Oktober 24, 2012, 08:15:01 pm »
Hej. Jeg har en SV650s som netop runder 24000km. Ifølge bogen skal den have lavet et større service... Så jeg ville lige høre om der nogen herinde der har erfaringer med værksteder i omegnen af aalborg. Det skal jo helst være nogen der ved hvad de laver og man også kan stole på tjekker de ting der skal tjekkes, og ikke bare krydser i servicebogen uden at se efter :) Jeg kunne jo ligesågodt få det lavet inden den skal i vinterhi, så jeg slipper for selv at skifte olie og filter også (skal gøre det på gaden hvis jeg selv skal gøre det).

På forhånd tak !

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Service Aalborg
« Svar #1 Dato: Oktober 24, 2012, 11:50:05 pm »
Bislev MC eller Special. Begge ordentlige steder efter min opfattelse.
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Service Aalborg
« Svar #2 Dato: Oktober 28, 2012, 09:06:24 am »
Det vil jeg prøve. Tak!
Lige et tillægsspørgsmål som er uden for kategori:
Cyklen har fået skiftet olie og filter for knap 2000km siden(sidste vinter). Er det virkelig rigtigt at man skal skifte filter og olie igen inden den skal stå stille i 3-4mdr? Jeg syntes det virker overdrevet når man nu ser på serviceintervallet og at olien ser ud som ny.
Men som jeg læser det, mange steder, er det nærmest normen at man gør det.

Jeg havde overvejet at vente indtil sæsonen var igang næste år med at få det store service nemlig. Det er jo ikke billigt, så det ville være rart hvis man lige kunne spare lidt ekstra op inden. Men hvis det er skadeligt for cyklen at stå med den olie, så må jeg jo til lommerne nu og her.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Service Aalborg
« Svar #3 Dato: Oktober 28, 2012, 04:23:48 pm »
Det store spørgsmål er hvordan den bliver opbevaret her i vinter.

Står den som min lunt og godt men en temperatur omkring 15 grader hele vinteren, så ser jeg ingen problemer i at vente, men står den eks i en carport og skifter temperatur, så dannes der kondens som blander sig med olien, og dermed ødelægger den ville jeg skifte olien inden den første tur næste år.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nic6911

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Sv: Service Aalborg
« Svar #4 Dato: Oktober 28, 2012, 05:12:33 pm »
Hej Jannik.
Ja det har jo selvfølgelig også en del at sige. Den står i en garage, men den er ikke opvarmet, så der vil som du skriver nok dannes kondens i olien. Så måske man skulle tage det service lige ved sæsonstart? Der er jo ingen mening i at skifte både før og efter vinterhi vil jeg mene. Det er min pengepung ihvertfald ikke til :) Tror jeg triller den til service som det første efter vinterpausen istedet.