Forfatter Emne: Mål om æg kontra hjelm størrelse  (Læst 3499 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Volpi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Mål om æg kontra hjelm størrelse
« Dato: Marts 26, 2010, 09:43:44 am »
Hej derude..

Var på messe og prøve en helvedes masse hjelme og faldt over Arai´s chaser model. Har nu bestilt en via nettet. Men nu melder paranoia´en sig.. For mit mål om hoved siger næsten 60, som umiddelbart passer til en L.

Men når jeg prøver en L blir den for stor (ifølge AGV´s sælger) En M var min størrelse, men den skulle jo være til 57-58 cm.. Den jeg har nu er en takachi tror jeg den hedder i M.

I Arai standen prøvede jeg en M først, om jeg syntes sad godt. Syntes en large var meget tæt på at være det samme. Paranoian opstår nu for mig da jeg har prøver en shoei i M, hvilket jeg nærmest fik klaustrofobi af og hamrende ondt i hovedet... Så tænker jeg shit, gad vide om min Arai slet ikke sad så godt...

Så vil i ikke være gode og fortælle mig at det ikke bare er så sort og hvidt som jeg lige har gjort det til;)...

Og tak til alle der var der for en fed tur til Bakken igår.
Ride this motherfucker, till the wheels fall off.

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Mål om æg kontra hjelm størrelse
« Svar #1 Dato: Marts 26, 2010, 10:12:38 am »
Det er slet ikke så sort og hvidt som du skriver det :-).
Der er forskel på formen i hjelmene også, derfor man ikke bare kan sige at den sidste hjelm man havde, var den og den størrelse, så det skal den næste også være. Derfor man altid skal prøve hjelmen inden man køber, og helst en prøvetur med den på :-)
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Mål om æg kontra hjelm størrelse
« Svar #2 Dato: Marts 26, 2010, 10:42:33 am »
Forvirringen omkring hjelmstørrelse og pasform er total, så du må ikke blive forvirret over, at et mærke passer anderledes end et andet i samme størrelse.

Det væsentligste er, om hjelmen sidder godt og tilpas tæt hele vejen rundt, og der kan være stor forskel fra mærke til mærke. Shoei sidder perfekt på min knold, men hverken Arai eller Schubert sidder rigtig godt på mig.

Hvis Arai'en sad godt og du har bestilt den størrelse, der passede dig bedst (husk, en ny hjelm skal altså sidde rimelig tæt), så glem alt om, hvordan andre mærker passede.

Volpi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: Mål om æg kontra hjelm størrelse
« Svar #3 Dato: Marts 26, 2010, 11:02:14 am »
Forvirringen omkring hjelmstørrelse og pasform er total, så du må ikke blive forvirret over, at et mærke passer anderledes end et andet i samme størrelse.

Det væsentligste er, om hjelmen sidder godt og tilpas tæt hele vejen rundt, og der kan være stor forskel fra mærke til mærke. Shoei sidder perfekt på min knold, men hverken Arai eller Schubert sidder rigtig godt på mig.

Hvis Arai'en sad godt og du har bestilt den størrelse, der passede dig bedst (husk, en ny hjelm skal altså sidde rimelig tæt), så glem alt om, hvordan andre mærker passede.

Og med èt fandt han ro i sin sjæl:).. Ja jeg er sgu godt nok overrasket over hvor meget forskel der er på pasform. Bevares, det er da logisk nok, men troede en hjelm med al den polstring kompencerede og udlignede det i høj grad.. Men ok kan glæde mig til den kommer igen nu:)
Ride this motherfucker, till the wheels fall off.