Forfatter Emne: Hjelm køb - Basic  (Læst 7526 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Kjærgård

  • Gæst
Sv: Hjelm køb - Basic
« Svar #15 Dato: Marts 12, 2011, 07:50:23 am »
Jeg køre med en shoei xr 1100,den har fået 5 sharp stjerner :thumbsup:den har super pas form og er meget støjsvag og vægten er der flyttet på, så ikk man bliver træt i nakken...
jeg vil ikke bytte min for nogen anden hjelm,men prisen er os 3800 kr...selv om det ikk er mange penge for god komfort og sikkerhed.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Sv: Hjelm køb - Basic
« Svar #16 Dato: Marts 13, 2011, 07:15:04 pm »
Efter at have skiftet to gange sideplader på mine Arai-hjelme sidste år, har jeg tænkt mig at "vote with the wallet" og købe Shoei i stedet. Sidst jeg kiggede var det RAID der var den gode, billige Shoei-hjelm, men den er vist udgået. Nogen der ved hvad den er blevet erstattet med?


Til dem der ikke ved det, bruger Arai nogle plader på siden af hjelmen til at holde visiret på plads. De er fantastisk skrøbelige, og når de knækker (hver gang man skal skifte visir), kan du ikke bruge hjelmen og må smide 400 kr. for et nyt sæt plader - og håbe de ikke knækker når du sætter de nye på. Søg evt. på youtube og se hvor mange videoer der ligger med instruktioner på at skifte visir på Arai-hjelme. Ligner det magi? Det tror jeg nok det gør - og da jeg er almindeligt fummelfingret og ikke tryllekunstner, fungerer det overhovedet ikke for mig.

I år 2011 må menneskeheden kunne producere noget bedre!
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Hjelm køb - Basic
« Svar #17 Dato: Marts 13, 2011, 08:16:10 pm »
Hejsa har en Shoei Camino...synes den er super flot . god beskyttelse og dæmning af lyd..og sidder skide godt på mit hoved....dog vil jeg købe en lettere hjelm næste gang... :mrgreen:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Sv: Hjelm køb - Basic
« Svar #18 Dato: Marts 23, 2011, 12:24:53 pm »
Schubert S1 er vel nærmest en klassiker. Så da jeg skulle købe ny hjelm for 2 år siden, faldt valget på den efter anbefalinger fra mange og kig på hvad folk kørte med til diverse tirsdagstræfog lign.
Jeg har ikke fortrudt.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul