Forfatter Emne: Returnering af defekt produkt  (Læst 3128 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Returnering af defekt produkt
« Dato: Januar 04, 2012, 03:39:49 pm »
Jeg købte et par alpinestars track pants hos fc-moto i januar sidste år og sidst på sæsonen var de så begyndt at revne lidt i læderet og det var gået en søm i knæet selvom de stadig så nye ud, jeg sendte dem selvfølgelig ned og de byttede dem uden problemer.

Mit spørgsmål går så på at jeg har læst at man som forbruger i EU skal holdes fri for omkostninger når de anerkender produktet er defekt og man derfor kan kræve pengene retur for at sende produktet derned. Kan det virkelig være rigtigt? Selvfølgelig skal man lægge ud for de skal jo først se om det er noget der er dækket af garantien. Det er jo ikke ligefrem billigt at sende til udlandet med postdanmark så hvis man kan få pengene igen ville det da være skønt :)
GSX-R 600 K7

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Returnering af defekt produkt
« Svar #1 Dato: Januar 04, 2012, 10:08:08 pm »
Så vidt jeg ved, er du berettiget til godtgørelse for porto...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Returnering af defekt produkt
« Svar #2 Dato: Januar 09, 2012, 01:19:31 pm »
Så vidt jeg ved, er du berettiget til godtgørelse for porto...

Tak, det synes jeg nemlig også jeg kan læse mig frem til i henhold til EU lovgivning men måske det kun gælder ved køb i Danmark over nettet for de vil i hvert fald ikke refundere forsendelses omkostningerne fordi jeg bor udenfor Tyskland.

Nå det er vel også ligemeget, har fået et par nye læder bukser men er sgu lidt skod at betale 280,- for at sende en pakke til Tyskland.
GSX-R 600 K7