Forfatter Emne: Argh udsat teori prøve!!  (Læst 4627 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Argh udsat teori prøve!!
« Dato: April 05, 2007, 01:24:23 pm »
Jeg skrev tidligere en tråd om at jeg har fået mig en sprit ny SV650S, som jeg er igang med tage kort til.

Nu har jeg så lige været ude og få en køretime idag, og får så afvide at teoriprøven her d. 16 april er blevet aflyst!! Og de ikke kan give mig nogen tid på hvornår jeg kan komme op! Alt dette pga. politiet var en del på overarbejde inde på Nørrebro, og nu skal afspadsere. Er der noget at sige til at man bliver rigtig rigtig godt irreteret??

Har nogen af jer en ide om, om man kan stille noget op? Evt tage prøven et andet sted end min hjemby? Klage? Eller bare vente og se hvad der sker?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Argh udsat teori prøve!!
« Svar #1 Dato: April 05, 2007, 01:31:15 pm »
Hejsa

Du kan tage teoriprøven i en hvilken som helst kommune. Da det ikke længere er politiet der står for bookinger af teori, men er overgået til kommunal instans, er alt gået helt i bakgear. Der er i øjeblikket op til 6 ugers ventetid i kbh. Dybt kritisk... For slet ikke at tale om booking af køreprøve, som køreskoler ikke længere kan forudbooke.

Mit råd - tag prøven i provinsen!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Argh udsat teori prøve!!
« Svar #2 Dato: April 07, 2007, 08:18:14 pm »
Det er nok heller ikke blevet bedre efter kommunesammenlægningerne... :rolleyes: Alting kører lidt lansommere nu, i hvert fald indtil de har fået styr på hvem der gør hvad.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Re: Argh udsat teori prøve!!
« Svar #3 Dato: April 08, 2007, 10:08:50 am »
Det er nok heller ikke blevet bedre efter kommunesammenlægningerne... :rolleyes: Alting kører lidt lansommere nu, i hvert fald indtil de har fået styr på hvem der gør hvad.

Det samme gælder for udstedelse af pas! Sørg for at være i god tid. Det tager en krig at komme til  :twisted: :twisted:

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Argh udsat teori prøve!!
« Svar #4 Dato: April 09, 2007, 10:02:23 am »
Et trick for københavnere, er at tage prøverne i Hillerød. Der er kortere kø, og køreprøven er for mange lettere deroppe.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Argh udsat teori prøve!!
« Svar #5 Dato: April 09, 2007, 10:05:43 am »
Godt tip! Men hvad gør man egentlig i praksis mht. lån af motorcykel ved køreprøve i anden kommune? Man kan jo ikke ligefrem selv køre den frem og tilbage? Og i visse/alle tilfælde kører instruktøren sammen med den motorsagkyndige i bil bagved... Det skal vel også lige koordineres med hans plan..?
« Senest Redigeret: April 09, 2007, 10:08:00 am af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Argh udsat teori prøve!!
« Svar #6 Dato: April 09, 2007, 10:27:36 am »
Godt tip! Men hvad gør man egentlig i praksis mht. lån af motorcykel ved køreprøve i anden kommune? Man kan jo ikke ligefrem selv køre den frem og tilbage? Og i visse/alle tilfælde kører instruktøren sammen med den motorsagkyndige i bil bagved... Det skal vel også lige koordineres med hans plan..?

Teori- og køreprøve kan fortages to forskellige steder. Så du kan sagtens tage teoriprøven i f.eks. Hillerød uden at skulle tage køreprøven der også. Men hvis du også vil tage køreprøven i Hillerød, skal du selvfølgelig koordinere det med din kørelære, da det jo er ham der har skole MC...
Theis

Ex. SV650S ejer.

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Argh udsat teori prøve!!
« Svar #7 Dato: April 09, 2007, 01:47:07 pm »
Godt tip! Men hvad gør man egentlig i praksis mht. lån af motorcykel ved køreprøve i anden kommune? Man kan jo ikke ligefrem selv køre den frem og tilbage? Og i visse/alle tilfælde kører instruktøren sammen med den motorsagkyndige i bil bagved... Det skal vel også lige koordineres med hans plan..?

Je tog prøverne i Hillerød, på trods af at jeg boede i København. Brugte turen der op som en sidste køretime før prøven. Hjemturen var kortet i hus, så det gik lidt sjovere. :D
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Argh udsat teori prøve!!
« Svar #8 Dato: April 09, 2007, 10:53:12 pm »
Kan vi lige få rykket denne tråd det rigtige sted hen.... Kom lige ind i kampen moderator....  :innocent: :innocent:

JP

  • Gæst
Re: Argh udsat teori prøve!!
« Svar #9 Dato: April 10, 2007, 10:34:49 pm »
Det er nok heller ikke blevet bedre efter kommunesammenlægningerne... :rolleyes: Alting kører lidt lansommere nu, i hvert fald indtil de har fået styr på hvem der gør hvad.

Gælder det også fartkontroller  :( :) :D  :lol: :P :twisted: 8) :police:

Det er selvfølgelig kun af rent akademisk interesse jeg spørger :rolleyes: :innocent:

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Argh udsat teori prøve!!
« Svar #10 Dato: April 19, 2007, 10:20:50 pm »
hmm underligt, jeg var til min prøve d. 17 og der var ingen problemer...  :angel: