Forfatter Emne: Tuning af SV650 99-02  (Læst 11487 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Tuning af SV650 99-02
« Dato: April 29, 2005, 02:47:33 pm »
Her er en guide på min egne erfaringer, og efter flere forsøg på "tuning" af SVS650, modeller med Karburator.

Woodruff key
Først, er installationsvejledning her ;
http://homepage.mac.com/reddog99/SV650SV_key_install/

(jeg har aftrækker !)

og så :
Woodruff key = kan vel oversættes som en genstand, næsten semi cirkular form der passer ind i krumtapaksel.
http://www.jhsracing.co.uk/engine/images/woodfruff.jpg

4 grader = den fremskydelse som "genstanden" giver på svinghjul i forhold til dens oprindelige plads.

= giver hurtigere GAS, reaktion og måske flere heste (jeg mener JHS siger ca 1-2HK)

Min erfaring.
Godt indgreb, ikke supernemt, især ikke at få svinghjul på plads igen, det kræver finesse og toldmodighed, men lykkedes .

Du skal også regne med en ny pakning (ikke o-ringspakning),
suzuki nummer, 11482-19F00
hvis det er, koster 70 kr.

= effekt, umiddelbare svært at svare på da jeg lavede både ADV key, dyno og BMC på een gang. Men tro mig jeg har lige kørt på een SVS i dag, model 99, og den kørte RADIKALT dårligere, ukonstant gas, og motor. Dykkede kraftigt ved gearskiftt + den var meget lidt villigt til at holde omdrejninger...

Filter
Typiske filtre er K&N (findes kun i en model) og BMC std eller BMC race.
På de to standard filtre, er der ikke nogen forskel. BMC race findes i en BMC Race standard og en BMC race fra JHS racing, som komme med et Dyno2 kit.
Nomalt erstatter man luftfilter i en SV for at få pænere træk igennem alle gear, et filter giver altså ikke mere HK, men bedre luft til MC, og en investering som ALLE burde lave.
BMC race er filter hvor der er fuld luftgennemgang) og derfor anbefales den kun til MC med Dynokit og anden udstødning (helt een med et stort hul).
I min egen erfaring er BMC helt klart det bedste filter der umiddelbart giver bedst gennemstrømning. Det er ca samme pris som K&N.
Hvis man sætter andet filter på, vil jeg anbefale at man hæver tanken (på de to skruer) med ca ½ til 1cm, for at få bedre gennemstrømning til filter foran.
Det er ikke nødvendigt at fjerne skum på bagsiden.
http://www.jhsracing.co.uk

Dynokit
Til ey dynokit følger der normalt nåle, fjeder, bor, og main jets med, samt pilots.
Forskel på Dyno1 og 2, er at nålene er anderledes, tyndere og spidsere.
Til dyno 2 følger der også større mikuni jets med, så også giver mere mening i forhold til at DYNO2 anbefales til os der har andet filter og anden potte, helst racing.
Jeg kører med 165 mains, clips 04 på den bagerste karburator og clips 3 på den foreste. 2½ drej på benzin og luft blanding.

Montering : sværhed er ikke stor, men det kræver lidt toldmodighed og jeg giver gerne gode råd, skriv en PM.
Man kan via john side se hvordan man kommer til karburator mains, resten er lige ud af landevejen.
http://www.geocities.com/catpoopman/sv650_rejet.html

Alt i alt vi disse mods give ca 5HK mere på toppen, men ikke mindre vigtig en MC der rykke betragteligt bedre op igennem alle gear, og INGEN dyk mellem gear, dvs en meget pæn og liniær kurve, som kan ses på den rullefelts test jeg har fået lavet hos FA motor (500kr).

Justering af Benzin/luft kan findes her:
http://www.geocities.com/catpoopman/airfuel.html
På europæiske modeller er der normalt ikke lukket (med messing skrue) foran den skrue der justerer benzin/luft, så der derfor ikke skal opbores.

Hvis jeg skal kommentere, "self made løsninger" som på John's SV650 site.
Ja - man kan godt købe mikuni jets for ca 10$, men jeg vil mene at han misser at punkt1 er fjederen ikke samme spændingsgrad som på et dynokit, og nålene er IKKE de samme.
Ja - man kan godt lave snorkelectomy
MEN at skære toppen af et filter, vil jeg mene er en klone løsning, for at spare 4-500 kroner og få et filter som helt sikkert virker og er testet.
Opboring af slideholes
JA det gør man på et almindelig dynokit, men det kræver alså at nåle og mains hænger sammen med resten af opgraderingen.

Generelt er alt hvad han gør på sin side en "kopiering" af et original Dynokit - men spørgsmålet er om det hænger sammen  :idea:

Rullefelt
Hvis du laver din MC om, er det altid en god ide at få det tjekket via en professionel, DET er billigt (ca 500kr) og det giver en ide om det du har lavet er ok, og motor ikke slides unødigt. (GRAF kan ses i mit album her :   http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=653).
Jo mere ren grafen er op igennem feltet fra din rullefelts test, jo bedre accelererer din SV, uden at dykke i gear - hvilket er den effekt du skal gå efter. Topfart er selvfølgelig også interessant, men om det er 75 eller 79 HK mener jeg er ligemeget. Søger man mere HK, køb en SV1000.

Disclaimer: :twisted:
Alle justeringer på denne side, er efter eget valg og eget ansvar. Det anbefales alle der er usikre på at lave dette søger hjælp enten hos een der har prøvet det før eller en autoritiseret suzukiforhandler.

God fornøjelse
Per
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Tuning af SV650 99-02
« Svar #1 Dato: Maj 18, 2006, 08:58:25 am »
Woodruff key Populært kendt som "Tændigsforskyder" /Ignition advancer

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Tuning af SV650 99-02
« Svar #2 Dato: Juni 15, 2006, 01:45:14 pm »
Jeg kører med 165 mains, clips 04 på den bagerste karburator og clips 3 på den foreste. 2½ drej på benzin og luft blanding.

Hvor langt kører du på literen??  :?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(