Forfatter Emne: ALARM!!  (Læst 24331 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

  • Gæst
Sv: ALARM!!
« Svar #30 Dato: November 01, 2011, 11:55:27 am »

Jeg selv suzukis egen alarm monteret.... Aner ikke hvad den hedder... Men der er ikke chok sensor på? Den hyler kun hvis man glemmer at "låse" alarmen op og sætter nøglen i og drejer den... :)

Har heller ikke oplevet at den har tappet batteriet endnu...

Okay. Suzuki original alarm er en Meta systems og som også heder Legos 2, 3 og 4. Hvis den er monteret rigtigt så går alarmen i gang når du rejser mc´en op fra styttebenet eller sætter tænding på eller hvis sædet bliver brudt op!

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ALARM!!
« Svar #31 Dato: November 01, 2011, 02:38:44 pm »
Hvilke havde du?

Hvilke hvad for noget havde jeg? Cykler, Spyball-modeller eller skivebremselåse?
Sgu nok ikke cykler Einstein, men alarmer... Skivealarmer og de andre du har haft. Og var nogle af dem dårligere end andre? :-$

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: ALARM!!
« Svar #32 Dato: November 01, 2011, 03:22:52 pm »


Er meget tilfreds med min Legos 4:thumbsup:

Har haft 3 cykler med Spyball monteret - der har været problemer med alle 3 alarmer og jeg kender flere som har oplevet samme problemer:thumbsdown:

På alle cyklerne var det meningen at der skulle være en gyro-agtig sensor som skulle kunne mærke når cyklen blev rejst op fra støtteben eks. På alle tre cykler enten virkede denne funktion ikke eller holdt op med at virke imens jeg havde cyklerne. Garanteret fordi der er kommet fugt i den der sensor-dims.

Spyball = skod!

Jeg har også haft en skivebremsealarm. Den pillede jeg batterierne ud af efter en uge pga. for mange falske alarmer.

Hvilke havde du?

Hvilke hvad for noget havde jeg? Cykler, Spyball-modeller eller skivebremselåse?
Sgu nok ikke cykler Einstein, men alarmer... Skivealarmer og de andre du har haft. Og var nogle af dem dårligere end andre? :-$

Jeg vil gerne gætte for 200kr på Legos 4 (og den kunne han godt lide) og Spyball (som han ikke kunne lide i hele tre tilfælde + venners erfaring)
Med hensyn til skivebremsealarmen vil jeg godt sætte 50kr på Xena eller Abus. Muligvis Boss.
Cyklerne sætter jeg en tusse på! GS500E, SV1000s, ZX10R, SV1000s   :mrgreen:



Jeg har en smule erfaring med en Xena skivebremsealarm, men det er fra min pedal-cykel. Umiddelbart virker den fint, og den giver et advarselsbjæf fra sig inden den går amok: Jeg har ikke haft den monteret i noget tid, for jeg er bange for at blive nægtet adgang til min kærestes skød, ifald hun uforvarent skulle komme til at skubbe til cyklen, og alarmen går igang i et vræl og hun fatter bjælde af at stoppe den igen  :shocked:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ALARM!!
« Svar #33 Dato: November 01, 2011, 03:36:22 pm »
Ha okay Niels :-) tak for det,  men som skrevet kræver de det er en af de ovennævnte låse :-)  så var mest interesseret i et af de mærker. Men ved faktisk ikke om de andre evt også er ok? Samme funktion jo.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: ALARM!!
« Svar #34 Dato: November 01, 2011, 05:40:31 pm »
Hvor mange af de skivelåse kan så låses op med hætten fra en tusch??  :lmao:

Jeg selv en abus ting.... Bliver kun brugt hvis jeg skal overnatte i andre byer eller ligende... Tror ikke en hat fis det hjælper... Hvis de vil stikke af med den så gør de det uanset alarm eller ej..

Jeg selv suzukis egen alarm monteret.... Aner ikke hvad den hedder... Men der er ikke chok sensor på? Den hyler kun hvis man glemmer at "låse" alarmen op og sætter nøglen i og drejer den... :)

Har heller ikke oplevet at den har tappet batteriet endnu...
Tror ikke du umiddelbart kan få sådan en skivelås af uden at ødelægge det meste af cyklen, og om ikke andet syner det af noget når den sidder der :-) lidt ligesom silikone patter

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2306  :innocent:
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: ALARM!!
« Svar #35 Dato: November 01, 2011, 05:42:28 pm »

Jeg selv suzukis egen alarm monteret.... Aner ikke hvad den hedder... Men der er ikke chok sensor på? Den hyler kun hvis man glemmer at "låse" alarmen op og sætter nøglen i og drejer den... :)

Har heller ikke oplevet at den har tappet batteriet endnu...

Okay. Suzuki original alarm er en Meta systems og som også heder Legos 2, 3 og 4. Hvis den er monteret rigtigt så går alarmen i gang når du rejser mc´en op fra styttebenet eller sætter tænding på eller hvis sædet bliver brudt op!

Okay synes bare ikke jeg har kunne få den til det  :innocent: Men det må prøves næste gang jeg ser min MC :)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ALARM!!
« Svar #36 Dato: November 01, 2011, 07:20:45 pm »
Hvor mange af de skivelåse kan så låses op med hætten fra en tusch??  :lmao:

Jeg selv en abus ting.... Bliver kun brugt hvis jeg skal overnatte i andre byer eller ligende... Tror ikke en hat fis det hjælper... Hvis de vil stikke af med den så gør de det uanset alarm eller ej..

Jeg selv suzukis egen alarm monteret.... Aner ikke hvad den hedder... Men der er ikke chok sensor på? Den hyler kun hvis man glemmer at "låse" alarmen op og sætter nøglen i og drejer den... :)

Har heller ikke oplevet at den har tappet batteriet endnu...
Tror ikke du umiddelbart kan få sådan en skivelås af uden at ødelægge det meste af cyklen, og om ikke andet syner det af noget når den sidder der :-) lidt ligesom silikone patter

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2306  :innocent:
Altså her Mofdsat, nu er Abus og de andre fælgelåse jeg har skrevet ikke med den lås der (cylinder formet nøgle)   [afro| Og jeg ved som tømrer, at en almindelig lås, med låsekasse/cylinder, og flad nøgle ikke bare sådan lige går op, med mindre man har en såkaldt låsepistol, (er i øvrigt ulovlig at have på sig offentligt, med mindre man har licens), og selv om man har den kræver det en del øvelse at få de "dyre" låse op   :rolleyes:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: ALARM!!
« Svar #37 Dato: November 02, 2011, 09:15:25 am »
Tak Niels  :lol:

Jeg er bestemt mest begejstret for Legos 4 og Abus som har virket upåklageligt for mig.

Jeg ved ikke hvilke SpyBall modeller jeg har haft - men de har allesammen suttet MAX!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ALARM!!
« Svar #38 Dato: November 02, 2011, 03:45:56 pm »
Tak Niels  :lol:

Jeg er bestemt mest begejstret for Legos 4 og Abus som har virket upåklageligt for mig.

Jeg ved ikke hvilke SpyBall modeller jeg har haft - men de har allesammen suttet MAX!
Spyball=lort. Abus it is,  eneste jeg ville vide Einstein! B-)

Mike

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 208
    • MCG - Galleri
Sv: ALARM!!
« Svar #39 Dato: November 02, 2011, 03:54:36 pm »

Jeg selv suzukis egen alarm monteret.... Aner ikke hvad den hedder... Men der er ikke chok sensor på? Den hyler kun hvis man glemmer at "låse" alarmen op og sætter nøglen i og drejer den... :)

Har heller ikke oplevet at den har tappet batteriet endnu...

Okay. Suzuki original alarm er en Meta systems og som også heder Legos 2, 3 og 4. Hvis den er monteret rigtigt så går alarmen i gang når du rejser mc´en op fra styttebenet eller sætter tænding på eller hvis sædet bliver brudt op!

Rasmus, Læs manualen :idea:
hvis du trykker på fjernbejteningen (den lille knap) inden den automatisk slår til ét blink (mener det er 50 sek) efter du har slukket/taget tændingen, blinker blinklyset to gange, og nu er der chock lock på :)
hvis du lader den gøre det automatisk, (efter et blink, de 50 sek) er det "kun" tændings låsen der bliver aktiveret
PM mig hvis du vil havde Manuallen...!

mvh. Mike

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ALARM!!
« Svar #40 Dato: November 02, 2011, 06:56:05 pm »
Jeg har alarm på min. En Spyball....

Og jeg vil ALDRIG have alarm på min bike igen. Den tapper batteriet. og det er træls man skal aktivere den bare for en tankning osv.

Har det lidt sådan, hvis selskabet vil stille for mange betingelser, finder jeg bare et andet selvskab. Og prøv at google folks holdninger til Mondux. :loser: :thumbsdown:
Ved det mener du altså, du giver i øjeblikket 7000 hos IF, og de kræver ikke en lille alarm på skiven, men kan skifte til Mondux, og få den årlige præmie på 5200, men de kræver du bruger 900 kr EN gang, og derved sikre din cykel 5 gange bedre end med en almindelig dum nøgle, det vil du så ikke fordi de har et krav?
Jeg kan i øvrigt også google mig til dårlige anmeldelser hos en del andre selskaber.............
Og som sidste kommentar, krav for et forsikringsselskab, det er ikke ualmindeligt, se på den sidste tids regn? De dækker 1. gang ved oversvømmelse, og så skal du ofre xxxxx tusinde kroner på dræn og brønde?
Hvor er forskellen, ud over du spare 2000 kroner om året for den samme forsikring?
Det nok bare mig der ikke er så god med tal   :roll:

Ikke for at gnide salt i såret hos IF kunder, men det nemt at google dårlige erfaringer... Kig selv, tog mig 5 sek at finde.. BuM BuM.
http://www.sol.dk/debat/58-fri-debat-bolig/1288373-if-forsikring-godedarlige-erfaringer-med-dem/1288373
« Senest Redigeret: November 02, 2011, 07:00:53 pm af Sortberg »

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: ALARM!!
« Svar #41 Dato: November 03, 2011, 09:13:05 am »
hehe, tror man kan finde hvad man vil omkring forsikringsselskaber, var nu lidt uheldig  :facepalm: at skulle bruge IF da jeg endte i røven af en Primera i min Polo, da idioten pludselig stoppede "bare" fordi der var kø. Kørte kun 10 km i timen så kun materiel skade.

Der klarede IF sku sagen hurtigt, skaden bliver lavet på nettet og så ringer de samme aften at den skal til en forhandler 1 km væk (bilen kunne sagtens køre) Bilen blev totalskadet og jeg fik pengene hurtigt.

Så jeg er godt tilfreds, betaler månedligt, en service jeg ikke ved om Mondux yder, men jeg er glad for det.
+ der er selvfølgelig rabat hvis man samler sine forsikringer hos dem
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: ALARM!!
« Svar #42 Dato: November 03, 2011, 11:01:39 am »

Jeg selv suzukis egen alarm monteret.... Aner ikke hvad den hedder... Men der er ikke chok sensor på? Den hyler kun hvis man glemmer at "låse" alarmen op og sætter nøglen i og drejer den... :)

Har heller ikke oplevet at den har tappet batteriet endnu...

Okay. Suzuki original alarm er en Meta systems og som også heder Legos 2, 3 og 4. Hvis den er monteret rigtigt så går alarmen i gang når du rejser mc´en op fra styttebenet eller sætter tænding på eller hvis sædet bliver brudt op!

Dertil kan tilføjes, at systemet fungerer ved at sensorene registrere hvert punkt med 5 sekunders mellemrum. Dvs. den ikke nødvendigvis hyler i samme øjeblik cyklen bevæges, hvilket kan diskuteres om er godt.

Hvis alarmen er gået fortæller den dig også hvorfor, ved at udgive nogle bip og blink når du deaktiverer alarmem igen - bevægelses sensor = 1 bip/blink
Kontakter = 2 bip/blink
Tændingen = 3 bip/blink
Brud eller fiflen med ledninger og batteri = 4 bip/blink

Efter 5-6 dage uden at bruge MC'en går alarmen i dvale tilstand. Herefter tapper den ikke batteri længere, men fungerer kun som startspærrer. Ved faktisk ikke om man ændre på det, men sådan er den vist fra fabrikkens side.

Jeg testede et par af områderne nævnt foroven i går og det hele virkede upåklageligt.  :evil: :respekt:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: ALARM!!
« Svar #43 Dato: November 03, 2011, 07:46:01 pm »

Jeg selv suzukis egen alarm monteret.... Aner ikke hvad den hedder... Men der er ikke chok sensor på? Den hyler kun hvis man glemmer at "låse" alarmen op og sætter nøglen i og drejer den... :)

Har heller ikke oplevet at den har tappet batteriet endnu...

Okay. Suzuki original alarm er en Meta systems og som også heder Legos 2, 3 og 4. Hvis den er monteret rigtigt så går alarmen i gang når du rejser mc´en op fra styttebenet eller sætter tænding på eller hvis sædet bliver brudt op!

Dertil kan tilføjes, at systemet fungerer ved at sensorene registrere hvert punkt med 5 sekunders mellemrum. Dvs. den ikke nødvendigvis hyler i samme øjeblik cyklen bevæges, hvilket kan diskuteres om er godt.

Hvis alarmen er gået fortæller den dig også hvorfor, ved at udgive nogle bip og blink når du deaktiverer alarmem igen - bevægelses sensor = 1 bip/blink
Kontakter = 2 bip/blink
Tændingen = 3 bip/blink
Brud eller fiflen med ledninger og batteri = 4 bip/blink

Efter 5-6 dage uden at bruge MC'en går alarmen i dvale tilstand. Herefter tapper den ikke batteri længere, men fungerer kun som startspærrer. Ved faktisk ikke om man ændre på det, men sådan er den vist fra fabrikkens side.

Jeg testede et par af områderne nævnt foroven i går og det hele virkede upåklageligt.  :evil: :respekt:
Bare trist de ikke godtager den.. Var ellers min nummer et, da der er startspærre på