Forfatter Emne: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.  (Læst 4624 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Dato: August 27, 2009, 08:15:30 am »
Som man måske kan se er dette helt magen til sidste indlæg i tråden USD på Oldschool i Vejledninger.
De åbne spørgsmål og problemer hører dog til her, så giv gas med forslag osv.  :D :D

Speedometerdrev.
En Veypor bliver nok løsningen her.
Man kunne også flytte den eksisterende sensor ned til det forreste tandhjul, men den ide virker ikke så tiltalende.
Andre forslag ?

Styrstop.
Ved ikke hvor meget jeg vil gøre ved det, for den har vist sig at have langt mindre tendens til at ville slå over, under hidsige manøvre.
Men skulle en ide vise sig, sker det.
Forslag ?

Tændingslås.
Kræver udskiftning af øverste bro, og med mindre jeg finder en passende i sort 8synes det ser p...e godt ud) får det lov at være.

Den svampede forbremse.
Det skal sgu løses !
Jeg er ikke typen der synes om at bremse med hele hånden.
Jeg gider ikke få to fingre i klemme, ved maximal bremsning, og grebet skal være hårdt så der er 100% føling.
Snakker vi luft, hængende stempel, utæt master eller noget andet ?

Styrvægte
De nye clipons er ca 15 mm kortere end de gamle, så her skal jeg enten finde nogle der har en indsnævring på den inderste del, eller noget andet.
Forslag ?

Skive/afstandsstykke mellem øverte bro og kronrørsmøtrik.
Dette er et must !
Diameter (kommer)
Ø (kommer)
Tykkelse 4-5 mm
Nogen med en drejebænk, eller noget i skuffen ?


LC havde en der ser ud til at kunne bruges, men det vil vise sig, når det lille pus kommer fra rep i næste uge....
« Senest Redigeret: September 09, 2009, 09:42:05 pm af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #1 Dato: August 27, 2009, 10:13:57 am »
Speedometerdrev.
En Veypor bliver nok løsningen her.
Man kunne også flytte den eksisterende sensor ned til det forreste tandhjul, men den ide virker ikke så tiltalende.
Andre forslag ?

Man kunne montere en sensor der reagerede på bremseskive-/tandhjulsboltene på for- eller baghjul

Den svampede forbremse.
Det skal sgu løses !
Jeg er ikke typen der synes om at bremse med hele hånden.
Jeg gider ikke få to fingre i klemme, ved maximal bremsning, og grebet skal være hårdt så der er 100% føling.
Snakker vi luft, hængende stempel, utæt master eller noget andet ?

Jeg gætter på luft.
(men kig godt efter lækager alligevel)
Har du de originale slanger, så er den der går fra kaliber til kaliber, vist kendt for at kunne samle luft på midten.
Har selv altid haft dobbeltslange fra masteren, så har ikke selv stødt på dette problem.


Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #2 Dato: August 27, 2009, 11:29:00 am »
Speedometerdrev.
En Veypor bliver nok løsningen her.
Man kunne også flytte den eksisterende sensor ned til det forreste tandhjul, men den ide virker ikke så tiltalende.
Andre forslag ?

Kig i min tråd. Jeg har tænkt mig at sætte en føler-dims ved bremseskiven og putte nogle magneter på denne.


Styrstop.
Ved ikke hvor meget jeg vil gøre ved det, for den har vist sig at have langt mindre tendens til at ville slå over, under hidsige manøvre.
Men skulle en ide vise sig, sker det.
Forslag ?

Laver du tankslappere fra stop til stop??   :shock:


Styrvægte
De nye clipons er ca 15 mm kortere end de gamle, så her skal jeg enten finde nogle der har en indsnævring på den inderste del, eller noget andet.
Forslag ?

Så vidt jeg kan se er der plds nok til at rykke tingene ca 15mm tættere sammen. Har du ikke bare boret hullet til kontakterne for langt ude?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #3 Dato: August 27, 2009, 11:57:03 am »
Styrvægte
De nye clipons er ca 15 mm kortere end de gamle, så her skal jeg enten finde nogle der har en indsnævring på den inderste del, eller noget andet.
Forslag ?

Så vidt jeg kan se er der plds nok til at rykke tingene ca 15mm tættere sammen. Har du ikke bare boret hullet til kontakterne for langt ude?

Først forstod jeg ikke hvad du mente med indsnævring, men med Niels' kommentar gik det op for mig  :rolleyes:
Jeg ville også rykke tingene tættere sammen og evt. droppe styrvægtene, hvis det stadig ikke går (gjorde jeg selv fordi jeg tabte den ene)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #4 Dato: August 27, 2009, 12:34:30 pm »
Laver du tankslappere fra stop til stop??   :shock:
Jeg har prøvet det 2 gange.... een gang på motorvej, + 200km/t på en GS750 jeg troede jeg skulle dø  :shock:
En gang på R6'eren (på Anderstorp) men der havde jeg jo prøvet det før, så jeg var (næsten) rolig  :mrgreen: Snitteren lå bagved, han syntes det så underligt ud  :lmao:
Men det kan IKKE anbefales  :shock:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #5 Dato: August 27, 2009, 12:47:32 pm »


Styrstop.
Ved ikke hvor meget jeg vil gøre ved det, for den har vist sig at have langt mindre tendens til at ville slå over, under hidsige manøvre.
Men skulle en ide vise sig, sker det.
Forslag ?

Laver du tankslappere fra stop til stop??   :shock:


Nej det har den/jeg aldrig gjort.
Og da den som sagt en mere stabil nu, er det ikke noget kritisk.

Styrvægte
De nye clipons er ca 15 mm kortere end de gamle, så her skal jeg enten finde nogle der har en indsnævring på den inderste del, eller noget andet.
Forslag ?

Så vidt jeg kan se er der plds nok til at rykke tingene ca 15mm tættere sammen. Har du ikke bare boret hullet til kontakterne for langt ude?

Hullerne er skam boret i samme afstand som de originale.
Desuden Jeg prøvede at rykke det hele ind, men det gav en helvedes masse problemer  :?
Så vægtene ender nok bare med at blive droppet.
« Senest Redigeret: August 27, 2009, 12:50:41 pm af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #6 Dato: August 27, 2009, 01:16:18 pm »
Speedometerdrev.
En Veypor bliver nok løsningen her.
Man kunne også flytte den eksisterende sensor ned til det forreste tandhjul, men den ide virker ikke så tiltalende.
Andre forslag ?

Man kunne montere en sensor der reagerede på bremseskive-/tandhjulsboltene på for- eller baghjul


Skal lige lure hvordan en Veypor ser fart, men regner med at det er noget magnet sjov.


Den svampede forbremse.
Det skal sgu løses !
Jeg er ikke typen der synes om at bremse med hele hånden.
Jeg gider ikke få to fingre i klemme, ved maximal bremsning, og grebet skal være hårdt så der er 100% føling.
Snakker vi luft, hængende stempel, utæt master eller noget andet ?

Jeg gætter på luft.
(men kig godt efter lækager alligevel)
Har du de originale slanger, så er den der går fra kaliber til kaliber, vist kendt for at kunne samle luft på midten.
Har selv altid haft dobbeltslange fra masteren, så har ikke selv stødt på dette problem.

Utæthed er der i al fald ikke, den har stået med en strips på håndtaget en hel nat, uden at tabe tryk.
Luft i mellemslangen burde der heller ikke være, da jeg havde den "fjerneste" caliber løftet op, om øverste punkt, sidst jeg prøvede at udlufte  :huh:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #7 Dato: August 27, 2009, 01:17:15 pm »
Hullerne er skam boret i samme afstand som de originale.
Desuden Jeg prøvede at rykke det hele ind, men det gav en helvedes masse problemer  :?
Så vægtene ender nok bare med at blive droppet.

I don't get it  :dead:

Samme afstand fra styrENDEN eller gaffelben-enden??
Hvis der ikke er plads til styrvægten, må håndtaget stikke ud over clip-on'en = det kan næppe være godt.   :huh:
Ellers må du have nogle styrvægte der er Ø22mm som clip'on'en til at starte med, og så bliver normal størrelse _efter_ håndstau'et. Det kan enhver maskinarbejder lave. Hvis jeg får samme problem må jeg jo lave flere end to, lader det til  :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #8 Dato: August 27, 2009, 02:00:28 pm »
Har du husket at lufte ud på selve masteren ?
(det kan man jo ikke på SV'ens, så måske du ikke havde set det)
Jeg synes altid jeg får en del luft ud der på min.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #9 Dato: August 27, 2009, 02:07:49 pm »
Har du husket at lufte ud på selve masteren ?
(det kan man jo ikke på SV'ens, så måske du ikke havde set det)
Jeg synes altid jeg får en del luft ud der på min.
Jeps !
Den var helt gal inden jeg opdagede det  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #10 Dato: August 27, 2009, 03:51:08 pm »
Jeg har godt nok hørt (læst) enkelte brokke sig over gsxr masteren på gixxer.com hvor folk anbefaler et "rebuild kit" (nye o-ringe mv.).
Det er vel fordi den er utæt.
Jeg ved ikke om sådan en utæthed kan være så lille at det ikke kan ses som en læk  :huh:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #11 Dato: August 27, 2009, 05:54:01 pm »
hvis du kunne skaffe en gasrulle fra en SV1000 f.eks og "klodsen" med div. kontakter ville du have løst dit kabel problem, da kablerne så vil komme op....
   

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #12 Dato: August 27, 2009, 06:47:06 pm »
Styrstop: Du har kun brug for dem til at undgå dine pølledutter bliver klemt eller tanken bliver bulet. Jeg svejsede alu klodser på min nederste gaffelbro som styrstop - det dur 100% men koster den nederste simmerring under kronrørslejerne fordi broen bliver varm.

Svampet forbremse: Du kan fint finde ud af at lufte ud, så det er ikke problemet. Hvis du bruger GSXR masteren, så prøv din SV master i stedet for. Har du brug for stumper til fejlfinding, kan jeg tilbyde både stålarmerede slanger, kalipre og en anden master. Min erfaring er at master cylindre fra racercykler som f.eks GSXR, giver netop den der svampede fornemmelse, og jeg er ikke hård nok til at få det væk selv, og min standard SV1000 Naked master, overgår dem jeg har prøvet med.
Slagerne er desuden billigt til salg.   :mrgreen:

Skive/afstandsstykke mellem øverte bro og kronrørsmøtrik: Jeg har en 4mm skive med skrå inderkant liggende i skuffen, som jeg ikke skal bruge. Fortæl mig lige yderdiameteren på din kronrørsaksel - så kan jeg tjekke om de passer sammen...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #13 Dato: August 28, 2009, 08:26:26 am »
Styrstop: Du har kun brug for dem til at undgå dine pølledutter bliver klemt eller tanken bliver bulet. Jeg svejsede alu klodser på min nederste gaffelbro som styrstop - det dur 100% men koster den nederste simmerring under kronrørslejerne fordi broen bliver varm.


Lyder som om jeg skal have dig i tankerne hvis jeg piller den fra hinanden igen her til vinter  :D


Svampet forbremse: Du kan fint finde ud af at lufte ud, så det er ikke problemet. Hvis du bruger GSXR masteren, så prøv din SV master i stedet for. Har du brug for stumper til fejlfinding, kan jeg tilbyde både stålarmerede slanger, kalipre og en anden master. Min erfaring er at master cylindre fra racercykler som f.eks GSXR, giver netop den der svampede fornemmelse, og jeg er ikke hård nok til at få det væk selv, og min standard SV1000 Naked master, overgår dem jeg har prøvet med.
Slagerne er desuden billigt til salg.   :mrgreen:


Lyder som et rigtigt forslag at prøve med den gamle master  :thumbsup:
Slangerne kunne måske også være interessante, når jeg kaster mig over den igen til vinter  :wink:


Skive/afstandsstykke mellem øverte bro og kronrørsmøtrik: Jeg har en 4mm skive med skrå inderkant liggende i skuffen, som jeg ikke skal bruge. Fortæl mig lige yderdiameteren på din kronrørsaksel - så kan jeg tjekke om de passer sammen...
Super  :D
Jeg skal alligevel have topbroen af på Søndag, så får røret lige en tur med målomaten....
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Åbne spørgsmål vedr. USD på Oldschool.
« Svar #14 Dato: August 28, 2009, 10:37:10 am »

Svampet forbremse: Du kan fint finde ud af at lufte ud, så det er ikke problemet. Hvis du bruger GSXR masteren, så prøv din SV master i stedet for. Har du brug for stumper til fejlfinding, kan jeg tilbyde både stålarmerede slanger, kalipre og en anden master. Min erfaring er at master cylindre fra racercykler som f.eks GSXR, giver netop den der svampede fornemmelse, og jeg er ikke hård nok til at få det væk selv, og min standard SV1000 Naked master, overgår dem jeg har prøvet med.
Slagerne er desuden billigt til salg.   :mrgreen:

Lyder som et rigtigt forslag at prøve med den gamle master  :thumbsup:
Slangerne kunne måske også være interessante, når jeg kaster mig over den igen til vinter  :wink:

Husk at oldschool SV'en har 2 stempler pr kaliber og Kixxeren har 4 stempler pr kaliber. Mit bud er at "gearingen" bliver forkert :-/
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(