Forfatter Emne: ABS bremser til Årg. 2006 ?  (Læst 8863 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #15 Dato: September 18, 2007, 10:01:06 pm »


Selvfølgelig skal bagbremsen bruges, ellers gror skidtet fast til sidst, men den har næsten ingen effekt i den daglige kørsel.
Den er fin til at holde modellen ved et lyskryds, eller til at blinke til bagvedkommende lamme bilister, så de opdager "at der holder noget" foran dem.
Ellers er den ikke meget værd - ABS eller ej... :wink:


øhhhh, man reducerere da bremselængden med op til 25% ved at bruge bagbremsen samtidig (forudsat køren evner at dosere rigtigt), så at sige at bagbremsen næsten ingen effekt har passer ikke. 

GD

Man kan også reducere bremselængden op til 100%, forudsat man kun bruger denne... :afro:
Så er det bare et spørgsmål om hvor mange meter/tid man har til rådighed  :dead:

Udgangspunktet her var paniksituationerne, som beskrevet i starten af tråden.

Øvelse gør mester - er vi ikke enige om dét ? -  :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #16 Dato: September 18, 2007, 10:09:38 pm »


Selvfølgelig skal bagbremsen bruges, ellers gror skidtet fast til sidst, men den har næsten ingen effekt i den daglige kørsel.
Den er fin til at holde modellen ved et lyskryds, eller til at blinke til bagvedkommende lamme bilister, så de opdager "at der holder noget" foran dem.
Ellers er den ikke meget værd - ABS eller ej... :wink:


øhhhh, man reducerere da bremselængden med op til 25% ved at bruge bagbremsen samtidig (forudsat køren evner at dosere rigtigt), så at sige at bagbremsen næsten ingen effekt har passer ikke. 

GD

Man kan også reducere bremselængden op til 100%, forudsat man kun bruger denne... :afro:
Så er det bare et spørgsmål om hvor mange meter/tid man har til rådighed  :dead:

Udgangspunktet her var paniksituationerne, som beskrevet i starten af tråden.

Øvelse gør mester - er vi ikke enige om dét ? -  :mrgreen:

Jo det er vi da helt enige om, præcis derfor er det rigtige at man OGSÅ bruger sin bagbremse, så man er vandt til at bruge den NÅR "ankeret" skal smides for alvor (får opbygget rutine , om du vil). 25% KORTER bremselængde er sku meget.

GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #17 Dato: September 18, 2007, 10:27:49 pm »


Selvfølgelig skal bagbremsen bruges, ellers gror skidtet fast til sidst, men den har næsten ingen effekt i den daglige kørsel.
Den er fin til at holde modellen ved et lyskryds, eller til at blinke til bagvedkommende lamme bilister, så de opdager "at der holder noget" foran dem.
Ellers er den ikke meget værd - ABS eller ej... :wink:


øhhhh, man reducerere da bremselængden med op til 25% ved at bruge bagbremsen samtidig (forudsat køren evner at dosere rigtigt), så at sige at bagbremsen næsten ingen effekt har passer ikke. 

GD

Man kan også reducere bremselængden op til 100%, forudsat man kun bruger denne... :afro:
Så er det bare et spørgsmål om hvor mange meter/tid man har til rådighed  :dead:

Udgangspunktet her var paniksituationerne, som beskrevet i starten af tråden.

Øvelse gør mester - er vi ikke enige om dét ? -  :mrgreen:

Jo det er vi da helt enige om, præcis derfor er det rigtige at man OGSÅ bruger sin bagbremse, så man er vandt til at bruge den NÅR "ankeret" skal smides for alvor (får opbygget rutine , om du vil). 25% KORTER bremselængde er sku meget.

GD

Og netop det lærer man på et kørekursus (er selv instruktør) Ved optimal bremsning, f.eks. katastrofe aktiverer man bagbremsen et splitsekund før man aktiverer forbremsen, herved "sætter" cyklen sig i fjedrene og man får mere vægt på baghjulet, altså mere effektiv opbremsning.

Og bremsestyrken er 25% på baghjulet og 75% på forhjulet. De 25% vil jeg nødigt undvære i en katastrofeopbremsning.

Træn det til du er ved at brække dig, og så træn det noget mere så det kommer ind på rygraden at sidde. Og sørg så for at holde træningen ved lige.
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #18 Dato: September 19, 2007, 01:10:46 pm »
Jeg vil også foreslå et kørekursus og måske nogle dæk som bider bedre. Hvilke dæk kører du med nu??

Hvis du VIL have ABS:
1) sælg din K6 og køb en K7
2) køb en K7 uden afgift, byt bremsesystemet rundt med din K6 og sælg K7'eren igen.
Spam: 3) Køb en bil  :lmao: :wink:

Jeg bruger bagbremsen meget. Både til hverdag og på bane, så det er et spørgsmål om tilvending.
Hvis for- og/eller bagbremse er svære at dosere, så husk at smøre den dims som bremsegrebet/-pedalen roterer om.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Gupta

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 89
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #19 Dato: September 30, 2007, 11:36:27 pm »
Tak for svarene (:

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #20 Dato: Oktober 01, 2007, 07:27:11 am »
Jeg vil også foreslå et kørekursus og måske nogle dæk som bider bedre. Hvilke dæk kører du med nu??

Hvis du VIL have ABS:
1) sælg din K6 og køb en K7
2) køb en K7 uden afgift, byt bremsesystemet rundt med din K6 og sælg K7'eren igen.
Spam: 3) Køb en bil  :lmao: :wink:

Jeg bruger bagbremsen meget. Både til hverdag og på bane, så det er et spørgsmål om tilvending.
Hvis for- og/eller bagbremse er svære at dosere, så husk at smøre den dims som bremsegrebet/-pedalen roterer om.
hmm - er det kun mig der ikke kan li ordet dims - sådan hvor hvad hvilke...  :?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #21 Dato: Oktober 01, 2007, 09:02:09 am »
Jeg sidder og tænker lidt hvor i har det fra med at man bremser 25% på baghjulet og 75% på forhjulet...

Det må jo være i en typisk opbremsning hvor man ikke bremser særlig hårdt.
Jo hårdere du bremser jo mere vægt kommer der på forhjulet - og ja den kan gå helt op til 100% på forhjulet. Ikke at dette forbedrer bremselængen tror jeg, men det er vist ikke en tommelfingerregel det med %'erne :)

På trackday tror jeg ikke der er ret mange opbremsninger med 25% vægt på baghjulet .. måske nærmere 5%  :angel:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #22 Dato: Oktober 01, 2007, 09:56:06 am »
Jeg vil også foreslå et kørekursus og måske nogle dæk som bider bedre. Hvilke dæk kører du med nu??

Hvis du VIL have ABS:
1) sælg din K6 og køb en K7
2) køb en K7 uden afgift, byt bremsesystemet rundt med din K6 og sælg K7'eren igen.
Spam: 3) Køb en bil  :lmao: :wink:

Jeg bruger bagbremsen meget. Både til hverdag og på bane, så det er et spørgsmål om tilvending.
Hvis for- og/eller bagbremse er svære at dosere, så husk at smøre den dims som bremsegrebet/-pedalen roterer om.

Jeg tror ikke du skal gå efter punkt 2. Der er mange regler for at lave om på cyklen. Også toldregler f.eks hvis du laver din K6 om til en K7 kan Told/Skat forlange at du betaler afgiftforøgelsen til en K7. Det kan hurtigt blive nogle dyre ABS bremser. Køb du en anden cykel hvis du vil have ABS bremser på din cykel :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #23 Dato: Oktober 01, 2007, 10:00:15 am »
Jeg sidder og tænker lidt hvor i har det fra med at man bremser 25% på baghjulet og 75% på forhjulet...

Det må jo være i en typisk opbremsning hvor man ikke bremser særlig hårdt.
Jo hårdere du bremser jo mere vægt kommer der på forhjulet - og ja den kan gå helt op til 100% på forhjulet. Ikke at dette forbedrer bremselængen tror jeg, men det er vist ikke en tommelfingerregel det med %'erne :)

På trackday tror jeg ikke der er ret mange opbremsninger med 25% vægt på baghjulet .. måske nærmere 5%  :angel:
tja - 5% kan også gøre en forskel

er stadig ved at lære det - nogen gange sker det at baghjulet skrider lidt  :|
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #24 Dato: Oktober 01, 2007, 10:21:27 am »

tja - 5% kan også gøre en forskel

er stadig ved at lære det - nogen gange sker det at baghjulet skrider lidt  :|


Nemlig - og jo mindre vægt der er på baghjulet jo nemmere skrider det. Det skrider ikke hvis du ikke bruger bagbremsen ... så slår cyklen bare lidt med bagenden .. men det er kun fedt. I hvert fald på bane.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #25 Dato: Oktober 01, 2007, 10:32:23 am »

tja - 5% kan også gøre en forskel

er stadig ved at lære det - nogen gange sker det at baghjulet skrider lidt  :|


 Det skrider ikke hvis du ikke bruger bagbremsen ... så slår cyklen bare lidt med bagenden .. men det er kun fedt. I hvert fald på bane.

den slår med enden fordi du motorbremser..

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #26 Dato: Oktober 01, 2007, 11:25:50 am »

tja - 5% kan også gøre en forskel

er stadig ved at lære det - nogen gange sker det at baghjulet skrider lidt  :|


 Det skrider ikke hvis du ikke bruger bagbremsen ... så slår cyklen bare lidt med bagenden .. men det er kun fedt. I hvert fald på bane.

den slår med enden fordi du motorbremser..

Ja og fordi baghjulet ikke har særlig meget fat i asfalten :D
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #27 Dato: Oktober 01, 2007, 11:41:48 am »

tja - 5% kan også gøre en forskel

er stadig ved at lære det - nogen gange sker det at baghjulet skrider lidt  :|


 Det skrider ikke hvis du ikke bruger bagbremsen ... så slår cyklen bare lidt med bagenden .. men det er kun fedt. I hvert fald på bane.

den slår med enden fordi du motorbremser..

Ja og fordi baghjulet ikke har særlig meget fat i asfalten :D
Nemlig..  "bag"bremsen skaber uro i cyklen når ikke der er vægt på det
« Senest Redigeret: Oktober 01, 2007, 12:33:40 pm af Luske »

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #28 Dato: Oktober 01, 2007, 12:55:30 pm »
Nikolaj - Luske - Få jer en tråd...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: ABS bremser til Årg. 2006 ?
« Svar #29 Dato: Oktober 01, 2007, 01:37:49 pm »
Det må være denne tråd der kommer tættest på  :afro:

Hvordan går det ellers ?!  :P
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.