Forfatter Emne: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt  (Læst 10442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

crillegs

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
  • SV650SAK7
Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Dato: Marts 15, 2012, 11:04:10 am »
Hey Guys

Efter at have luret med i diverse diskussioner på dette forum, er det nok tid til at introducere mig ordentligt - for i kommer sandsynligvis til at se en del til mig.

Jeg er en ung studerende på 22 år fra København Ø, der bare ikke kunne lade være med at købe, i min optik, den smukkeste moderne motorcykel. Til daglig studerer jeg Ha(it.) på CBS og arbejder som SharePoint-konsulent i Farum. Økonomien er et niveau over den gennemsnitlige studerendes, men samtidig prioriterer jeg også netop økonomien når jeg piller ved motorcyklen :-)

Jeg tog kortet tilbage i April sidste år og begyndte derefter at overvåge markedet dagligt. 5-6 måneder skulle der gå, før der pludselig dukkede en SV650SAK7 op der kun havde kørt 6.000 km og til 55.000,-

Jeg var solgt! (Og motorcyklen tilmed)

Det gav ingen mening det var så billigt, så jeg ringede til sælger, som var en venlig dame fra Viborg og næste dag var jeg kørt afsted.
Det viste sig at hun havde fået ondt i ryggen af at køre i den relativt sportslige stilling og nu bare gerne ville af med den. Derefter gik pappa-doc og jeg MC'en igennem efter rust, mislyde, kædestand og der var intet at bemærke (vi måtte tilmed høre om den var meldt stjålet!!) og BOM, så var MC'en min (og hun havde lavet, måske Danmarks hurtigste MC-salg) :-)

Efterfølgende har jeg fundet ud af, at en ABS model har en del mere elektronik at tage højde for, men featuren var en prioritetssag for at de gamle ikke skulle gå og bide negle 9 ud af årets 12 måneder - og man vil jo gerne holde sig gode venner med dem! Desuden er mit køb også en smule inspireret af pappa-doc selv, der som 21-årig tog til US i 70'erne, købte en Triumph TR6 som han tog med hjem, og stadig den dag i dag går og nusser om - så mht. mekanik er jeg oplært efter den helt klassiske skole med karburatorer og tilnærmelsesvis ingen elektronik. (Men nej nej, jeg ved udmærket godt at ABS ikke redder dig når først man kører åndssvagt eller uheldet er ude, men de gamle satte ikke desto mindre pris på det!)

Jeg prioriterer utroligt højt at jeg kan klare det meste selv på motorcyklen, for når jeg har en ejendel som jeg jeg holder så meget af som "Tigerdyr", er det vigtigt selv at kunne holde den i top-stand. Kombineret med et ønske om et style den lidt og en prioritering af økonomien, gør det at jeg tænker temmelig kreativt og researcher en heftig del før jeg begynder på et projekt - men det gør vi vel alle  :innocent:

Fremtidige modifikationer/projekter for Tigerdyret er flg.:

 - Fender Elimination (købte et billigt kit fra E-bay, men det passede ad helvedes til, så jeg går nok Hamicad-vejen næste gang)
 - Techspec Grip på tanken
 - Gear Indicator (tror jeg går med Trackdayeletronics-versionen i stedet for GIPro)
 - Let røgfarvet, Zero Gravity Kåbeglas
 - Fuldkåbe (skal nok købes i Enghave, da jeg synes det er svært at spare noget reelt)
 - GSX-R Fork Swap (Om ikke andet, så bare indmad og maling af teleskoper)
 - Alu Chain Guard


Og det var så et lille udpluk af alle de projekter jeg ser for kværnen - om end jeg næppe bliver færdig i år, er der masser af se til og for mig er det en stor del af det at have en motorcykel, at man også kan rode med den :-)

Bedste Hilsner,

Christian  8)
« Senest Redigeret: Marts 15, 2012, 01:06:58 pm af crillegs »
Én mast, 2 Hjul, 7 verdenshave og et utal af fremtidige svingture

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #1 Dato: Marts 15, 2012, 11:07:24 am »
Velkommen !!
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #2 Dato: Marts 15, 2012, 11:07:37 am »
Velkommen til. Meget fin intro  :D
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #3 Dato: Marts 15, 2012, 11:08:36 am »
Velkommen til, men.... HVOR ER BILLEDERNE????  :club: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Basler

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Alexander
Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #4 Dato: Marts 15, 2012, 11:16:00 am »
Velkommen ! Fedt at se nogle flere "unge" :D lad os se nogle billeder !


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rosiak

  • Gæst
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #5 Dato: Marts 15, 2012, 11:20:10 am »
Super intro.
Velkommen til  :)

crillegs

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
  • SV650SAK7
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #6 Dato: Marts 15, 2012, 11:24:07 am »
Jeg har lige lånt en af mine venner mit spejlrefleks, men når der kommer en god dag til det må jeg lige poste nogle billeder - men det er jo bare en standard sort SAK7'er :-)

Men i har helt ret - op med nogle billeder!

Sendt fra min HTC Desire med Tapatalk
Én mast, 2 Hjul, 7 verdenshave og et utal af fremtidige svingture

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #7 Dato: Marts 15, 2012, 12:27:22 pm »
Velkommen Christian  :afro:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #8 Dato: Marts 15, 2012, 12:32:11 pm »
Velkommen til, rigtig god intro :)

Ser frem til billeder!
GSX-R 600 K7

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #9 Dato: Marts 15, 2012, 01:36:11 pm »
Velkommen til, god fornøjelse.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #10 Dato: Marts 15, 2012, 03:17:44 pm »
Velkommen til Christian og tillykke med cyklen. Og som andre siger, billeder?  :)
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #11 Dato: Marts 15, 2012, 03:22:14 pm »
Velkommen til :-D Hvaa.... Var du så med ude og BOSSK'e?

Så kan det være at vi er rendt ind i hinanden.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Seistrup

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 43
  • Bike: Sv650S
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #12 Dato: Marts 15, 2012, 03:37:36 pm »
Velkommen til, rart  det at have nogen flere unge at kører med, jeg er jo kun selv 19 år  :shock:
SV 650SAK8 - Hyperpro Streetkit - Tailtidy

crillegs

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
  • SV650SAK7
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #13 Dato: Marts 15, 2012, 03:39:01 pm »
Nope, jeg havde en lidt travl uge netop der - meget skuffende!! Men bachelorprojektet skulle også have lidt love :-)

Men jeg sidder som formand for DØK-Foreningen, så jeg plejer jo at være med, til hvad der nu er af DØK arrangementer ;-)
Én mast, 2 Hjul, 7 verdenshave og et utal af fremtidige svingture

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Tigerdyret og undertegnede hilser pænt
« Svar #14 Dato: Marts 15, 2012, 03:47:08 pm »
Nope, jeg havde en lidt travl uge netop der - meget skuffende!! Men bachelorprojektet skulle også have lidt love :-)

Men jeg sidder som formand for DØK-Foreningen, så jeg plejer jo at være med, til hvad der nu er af DØK arrangementer ;-)

Cool - jeg afl. speciale i 2009...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4