Forfatter Emne: Tegning over hjemmelavede tailrisers sv650 99-02  (Læst 6942 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sandman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Tegning over hjemmelavede tailrisers sv650 99-02
« Dato: Juli 22, 2005, 10:07:27 am »
der ligger en tegning i mit album over nogle hjemmelavede tailrisers til sv'eren. Som hæver bagenden ca. 3 cm, hvilket er den max højde som man kan hæve den.

hvis man er lidt nærrig lissom jeg er.  så er her lige en plovmand at spare ved at lave disse 2 stykker jern selv.. På det ene af mine billeder kan den ene ses når den er monteret..

Brygmann

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
Tegning over hjemmelavede tailrisers sv650 99-02
« Svar #1 Dato: Juli 23, 2005, 10:44:59 am »
Vedr. disse tailraisers.

Det er nok en rigtigt god idé at lave nogle styrkeberegninger på specifikke materialer inden man begynder at fremstille bøjlerne.
Der er et emormt træk i disse bøjler og det er temmelig kritisk hvis de knækker.

 Jeg har været ude for et brud på sådanne bøjler på en crossmaskine.

Sandman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Tegning over hjemmelavede tailrisers sv650 99-02
« Svar #2 Dato: Juli 23, 2005, 01:20:51 pm »
der er netop derfor jeg har lavet den i 5 mm rustfri stål. og hvis du tager de originale kødben så er de meget tynde og meget nemme at bøje. og hvis du kigger på min tegning så kan du se at imellem hullerne er der ikke fræst ind som på de originale, bl.a. for at de skulle være stærkere.. så det med at de knækker er jeg ikke bange for.. :)

Jeg har selv kørt motocross i 6 år og Ja, der kan de godt knække men der er jo osse utrolig meget mere kraft involveret i det. Og der er de mange gange lavet på en anden måde og i nogen er endda lavet i aluminium.

Men hvis vi kan finde en der er villig til at tage sin SV'er ud på en crossbane til en test, så skal jeg nok levere  gratis tailrisers til det  :twisted:  :P

Rahbek

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Tegning over hjemmelavede tailrisers sv650 99-02
« Svar #3 Dato: December 19, 2005, 10:45:20 am »
Citat fra: Sandman
der er netop derfor jeg har lavet den i 5 mm rustfri stål. og hvis du tager de originale kødben så er de meget tynde og meget nemme at bøje. og hvis du kigger på min tegning så kan du se at imellem hullerne er der ikke fræst ind som på de originale, bl.a. for at de skulle være stærkere.. så det med at de knækker er jeg ikke bange for.. :)

Jeg har selv kørt motocross i 6 år og Ja, der kan de godt knække men der er jo osse utrolig meget mere kraft involveret i det. Og der er de mange gange lavet på en anden måde og i nogen er endda lavet i aluminium.

Men hvis vi kan finde en der er villig til at tage sin SV'er ud på en crossbane til en test, så skal jeg nok levere  gratis tailrisers til det  :twisted:  :P


Sådan et par skal jeg da have lavet. kunne godt tænke mig at få bagenden op. Den kan vel ikke komme højre op?
Der er ikke noget som er "bare lige"

Sandman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Tegning over hjemmelavede tailrisers sv650 99-02
« Svar #4 Dato: Januar 11, 2006, 08:43:38 am »
Hej Rahbek.. nice at se en anden esbjergenser her i forumet.. var ved at føle mig lidt udenfor..  :wink:

På min maskine var det ikke muligt at få bagenden højere op og hvis det var ville det ødelægge kørestillingen alt for meget..

Smid en PM i kassen så må vi jo lige stikke hovederne sammen en dag og få fabrikeret et par stykker til dig 8)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Tegning over hjemmelavede tailrisers sv650 99-02
« Svar #5 Dato: Januar 11, 2006, 09:24:41 am »
Er tailrisers "kødben" ikke så billige at det dårligt kan svare sig at lave nogle selv?

Sandman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Tegning over hjemmelavede tailrisers sv650 99-02
« Svar #6 Dato: Januar 11, 2006, 11:18:49 am »
Jo det kan godt være, men jeg gider ikke og betale 500-800 kr for et par stykker jern som jeg selv kan lave til 50 kr og tager en lille time at lave, og desuden så har jeg lavet dem i rustfri som er blevet højglans poleret her i vintersæsonen. lidt lir skal det jo være  :wink:

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Tegning over hjemmelavede tailrisers sv650 99-02
« Svar #7 Dato: Januar 11, 2006, 11:28:50 am »
Citat fra: Sandman
Jo det kan godt være, men jeg gider ikke og betale 500-800 kr for et par stykker jern som jeg selv kan lave til 50 kr og tager en lille time at lave, og desuden så har jeg lavet dem i rustfri som er blevet højglans poleret her i vintersæsonen. lidt lir skal det jo være  :wink:


nu syntes jeg ikke at 500-800 er billigt.. så der giver jeg dig ret.

det dyreste jeg har set hos louis er 69 EUR  og endda ned til 9 EUR.  Men hvad længder de er i, ved jeg ikke..

troede sådan noget gejl var billigere..  det er jo ligefør man skulle sætte en produktion igang. og så eksportere til tyskerne og deres åndbollede streetfightere LOL  :D