SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: runes-mc.dk efter August 16, 2004, 03:51:29 pm
-
Så fik jeg min Power Commander.
Jeg har også monteret den, men glemte at tage et billede efter montering :oops:
Men lad mig sige med det samme at slanke fingre og god tålmodighed er en fordel :wink:
Så skal jeg bare have mit luftfilter før jeg skal have den på rullefelt.
Den kostede mig den nette sum af kr. 2511,60 da jeg bestilte den fra USA. nærmere bestemt http://www.calsportbike.com
Her er et billede af hvad man får for de nysgerrige:
(http://www.runes-mc.dk/Billeder/Galleri/simg0976.jpg)
-
Hm-hm...! Det lyder jo interessant. Men måtte du slippe med noget i told & punktafgift? Jeg har forgæves forsøgt at finde de nøjagtige toldsatser, så jeg er da interesseret i at høre om det. Også selvom du ikke har betalt.
Jeg må sige at det skal være noget billigere før jeg køber i udlandet - det er jo ikke lige sikkert at garantien dækker herhjemme hvis uheldet skulle være ude. Men de 700,- kr er jo også en vis besparelse...
-
det er inkl. told, moms mm.
prisen var ca. 300 dollar = ca. 1900 kr.
resten er så told, moms og gebyr til det danske fragtselskab (GLS/Pakketrans)
:D
-
Jeg købte min power commander i tyskland, fra noget der hedder www.micronsystems.de.
Jeg betalte 3168kr inklusiv KN filter og fragt. leveringen tog lige knap 2 uger.
Fik den målt her i weekenden til 73.75hk :D
på baghjulet.
Jeg bruger bare et af de standard kort man kan hente fra deres hjemmeside.
-
Jeg købte min power commander i tyskland, fra noget der hedder www.micronsystems.de.
Jeg betalte 3168kr inklusiv KN filter og fragt. leveringen tog lige knap 2 uger.
Fik den målt her i weekenden til 73.75hk :D
på baghjulet.
Jeg bruger bare et af de standard kort man kan hente fra deres hjemmeside.
Hvordan så kurverne ud ? Det ville være rart at se dem - det kunne give lidt af en føling med hvor nær standard indstillingerne rammer det optimale. Især nu hvor du også har slip-on monteret
-
Du bliver da også ved med at lave nye ting Rune! :)
Tillykke med PC da! :)
Hmm er standard ikke 72HK.. så lyder 73.75 ikke af meget for så mange penge ?
-
Du bliver da også ved med at lave nye ting Rune! :)
Tillykke med PC da! :)
Hmm er standard ikke 72HK.. så lyder 73.75 ikke af meget for så mange penge ?
Ja det er et sjovt stykke legetøj sådan en mc'er :wink:
Mht til de opgivne 72 hk, så er det jo en fabriksopgivelse og det er ikke sikkert at man reelt har alle 72 hk på baghjulet.
Så en før/efter graf ville give et bedre billede af hvor stor forskel der er.
Det er jo så også kun topydelsen, forskellen kan være større i mellemområdet, men igen er en graf nødvendig for at være sikker.
-
De 72HK er vel på krumtappen, så vidt jeg ved er det der hvor suzuki plejer at måle de opgivne HK.
Mvh
Martin
Med 75.6HK på baghjulet mod normalt 70HK på krumtappen.
-
Hej
De 73,75 er målt på baghjulet så det er pænt ok, når de opgiver den til 70 i motoren. Ang kurven ser den pæn ud, kan selvfølgelig gøre bedre, men der er ingen hak i den og den flader heller ikke for meget ud, desværre målt de ikke momentet.
Selv er min K2 målt til 70 på baghjulet (opgivet til 70 i motoren), med en devil slip on og så dysset ind.
-
vidste ikke at 2003 og 2004 er opgivet til 72 hk.
-
Hvis der er nogen der gerne vil se kurven, vil jeg gerne maile den, da jeg ikke umiddelbart kan finde ud af at inkludere den i et indlæg.
men som claus skriver er der ikke nogen moment kurve, ellers en meget præcis beskrivelse claus fik givet :D (den blev målt til et træf)
ifølge enghavemotors hjemmeside har en K4 70hk ved 9000 omdr.
-
du kan maile den til mig rune@uthaug.dk så kan jeg sætte den ind her.
-
ok, her er den:
(http://www.runes-mc.dk/offsite/michaelr_hkkurve.jpg)
(det er sgu svært at læse hva' ? :? )
-
Nu kan i se den monteret :D
(http://www.runes-mc.dk/Billeder/Galleri/simg1014.jpg)