SVRider.dk Forum

Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: madskoelby efter Juni 13, 2016, 10:49:18 pm

Titel: Spørgsmål til SV1000N
Indlæg af: madskoelby efter Juni 13, 2016, 10:49:18 pm
Hej med jer,

Jeg har brug for at vide hvor højt en SV1000N skal stå i tomgang når den er driftsvarm? Den har det med at gå ud når den er kold og jeg skal stå og gasse lidt op før den vil passe selv, tidligere sælger snakkede lidt om at den var justeret lidt i tomgang, men hvor gør jeg dette?

Ydermere ryster den nogle gange (meget lidt)  når jeg bremser med forbremsen, primært ved lave hastigheder, der er en forgaffel på fra en GSXR og Black Widow skiver, kan der være slør i kronrøret eller er der andet jeg skal tjekke efter?

Den kan godt smide et par dråber olie over 2-3 dage, hvad bør jeg tjekke først? Oliekøleren ser ud til at lide lidt under det, kan jeg tjekke om den er utæt?

På forhånd tak.

Hilsen Mads
Titel: Sv: Spørgsmål til SV1000N
Indlæg af: Sajmon efter Juni 13, 2016, 11:57:05 pm
Tomgang skal være 1250-1350 når den er varm - så går den ikke ud.

Der KAN være slør i kronrørslejerne - det kontrolleres ved at skubbe forhjulet op mod f.eks en væg og skiftevis trykke fremad på styret, og så slippe igen. Den må ikke klonke fra lejerne når du gør det.

Angående oliespild, så start med at tørre den HELT ren nedenunder, for derefter at holde øje med hvor den starter med at være fugtig henne. (høhø).

Den må ikke spilde olie - period. Kommer det fra oliekøleren, så vil det jo dryppe fra den - og så skifter man den hvis ikke det bare er en af tætningsringene på slangerne..
Titel: Sv: Spørgsmål til SV1000N
Indlæg af: madskoelby efter Juni 17, 2016, 11:17:51 am
Tak for respons - jeg får den tørret godt af søndag og så følger jeg op herefter.

Den står ved ca. 1350 når den er varm, men problemet er heller ikke når den er varm, men nærmere når den er kold, her er jeg nødt til at stå og gasse lidt op for "lige at få den i gang", kan jeg gøre noget her?
Titel: Sv: Spørgsmål til SV1000N
Indlæg af: skrat efter September 19, 2016, 02:30:02 pm
Min gik også i stå kold og lunken, fik justeret ventiler så var det problem ovre.
Titel: Sv: Spørgsmål til SV1000N
Indlæg af: skurkenfradallas efter September 20, 2016, 02:43:35 pm
Dråberne kan også være fra koblingsslavecylinderen... Den er kendt for at have en utæt pakning...