Forfatter Emne: mine carbon potter er matte....  (Læst 2330 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
mine carbon potter er matte....
« Dato: Februar 27, 2011, 10:03:09 pm »
hva kan jeg gøre ved det. nogen af jer der har nogen erfaringer med at løse dette med jeres potter?? og måske i ved hvad oversagen er.. er det solen der gør det? eller er det varmen fra potterne.... de er ikk varmere end jeg kan holde min hånd på efter en længere køretur,, og ulden er meget fin i dem..
er der en behandling jeg ka gi dem for at så dem pæne mørke igen? se billedet.. de er meget mørkere i enderne...

Dennis
Dennis

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: mine carbon potter er matte....
« Svar #1 Dato: Februar 27, 2011, 10:21:22 pm »
Det er en gammel model af Akrapovic - de var med al sandsynlighed lavet sådan.

Man kan godt gøre noget ved det, men det inkluderer at du skiller dem ad og påfører frisk Epoxy udenpå. Udover at det er meget arbejde, skulle det ikke volde de store problemer - og så længe man bruger det giftige, er det både temperaturbestandigt og mekanisk stærkt nok til at kunne bruges.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: mine carbon potter er matte....
« Svar #2 Dato: Februar 27, 2011, 10:39:17 pm »
Der florerer vist flere muligheder. WD40 kan nogle tricks, bruges bl.a. også med stor succes til titanium. Helt almindelig bilvoks (eller voks generelt) kan bruges. Og du skal kunne finde noget i bådverdenen fra producenter som Hempel... Prøv at google lidt rundt efter voks til carbon/plast og gerne varmebestandigt.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Sv: mine carbon potter er matte....
« Svar #3 Dato: Februar 28, 2011, 12:09:30 pm »
tak for svarne...
ja det er ikk de nyeste potter.. har overvejet at købe nye akrapovic.... var på udstillingen i lørags og der var mange fede modeller. 
Dennis

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Sv: mine carbon potter er matte....
« Svar #4 Dato: Februar 28, 2011, 12:38:27 pm »
ved godt det går lidt over i noget andet nu. men er det ikk mulig at lave andre yderrør til udstødningerne,,ikk af carbon.. men af stål. mere hvis et ikk går så godt med at få dem pæne igen, så det jo meget rart at der er løsning nr 2 synes lyden i de her er helt perfekt. dejlig dyb bulder uden at det er larm. og så er de jo også ret fede. nogen der har prøvet det selv? eller måske selv har lavet en udstødning?

Dennis
Dennis

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: mine carbon potter er matte....
« Svar #5 Dato: Februar 28, 2011, 02:49:34 pm »
du kan købe et rep sæt til dem

http://www.holtugmc.dk/images/uds/akrapovic.htm#DIVERSE

Aner ikke om det fåes billigere i udlandet? :)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Onkellas

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 88
  • sv1000s
Sv: mine carbon potter er matte....
« Svar #6 Dato: Februar 28, 2011, 04:58:24 pm »
hva kan jeg gøre ved det. nogen af jer der har nogen erfaringer med at løse dette med jeres potter?? og måske i ved hvad oversagen er.. er det solen der gør det? eller er det varmen fra potterne.... de er ikk varmere end jeg kan holde min hånd på efter en længere køretur,, og ulden er meget fin i dem..
er der en behandling jeg ka gi dem for at så dem pæne mørke igen? se billedet.. de er meget mørkere i enderne...

Dennis

"poler" dem med madolie og de bliver fine igen.. Det skal dog gøres engang imellem.

Men ikke for meget på, så kan du nok regne ud hvad der sker med skidt og snavs.

SuneBB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: mine carbon potter er matte....
« Svar #7 Dato: Februar 28, 2011, 10:50:48 pm »
undskyld men er der ikke syre i madolie?ikke fordi jeg ved om det skullle være skidt på carbon, men på jern er det ikke super..

Onkellas

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 88
  • sv1000s
Sv: mine carbon potter er matte....
« Svar #8 Dato: Marts 01, 2011, 04:33:26 pm »
undskyld men er der ikke syre i madolie?ikke fordi jeg ved om det skullle være skidt på carbon, men på jern er det ikke super..

Ved ikke om der er syre i madolie, men mine er ikke forsvundet ved brugen af det  :D