Forfatter Emne: Suzuki OEM connectorer?  (Læst 22637 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Suzuki OEM connectorer?
« Dato: Februar 15, 2005, 06:02:43 pm »
Er der nogen der ved hvor man kan få fat i Suzuki OEM connectorer?
Helst et billigt sted her i DK.
(Jeg har fundet et sted i USA: www.cyclewareables.com, men det er lidt overdrevet at bestille 4 connectorer alene... :? )
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Beltman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 49
    • Beltman
Re: Suzuki OEM connectorer?
« Svar #1 Dato: Februar 15, 2005, 07:25:33 pm »
Citat fra: nyg
Er der nogen der ved hvor man kan få fat i Suzuki OEM connectorer?
Helst et billigt sted her i DK.
(Jeg har fundet et sted i USA: www.cyclewareables.com, men det er lidt overdrevet at bestille 4 connectorer alene... :? )

Hmmmm - det er sjældent OEM producenterne selv der producerer stik, derfor vil det være en fordel at finde typenummeret der som reget står på stikket. Herefter kan man som regel finde noget hos RS-components eller lignende. Hvis ikke du har typenummeret vil det være en fordel med en tegning eller foto, så skal jeg nok undersøge det, jeg har en smule kendskab til "connectors" fra de største leverandører til OEM's.
SV1000K3 Naked

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Suzuki OEM connectorer?
« Svar #2 Dato: Februar 15, 2005, 07:50:24 pm »
Citat fra: Beltman

Hmmmm - det er sjældent OEM producenterne selv der producerer stik, derfor vil det være en fordel at finde typenummeret der som reget står på stikket. Herefter kan man som regel finde noget hos RS-components eller lignende. Hvis ikke du har typenummeret vil det være en fordel med en tegning eller foto, så skal jeg nok undersøge det, jeg har en smule kendskab til "connectors" fra de største leverandører til OEM's.


Ja, det lurede mig nok at der var nogen der lavede det for dem.
Men da jeg har MC opmagasineret i Hovedlandet, bliver det nok først når jeg har hentet den at jeg kan få det nøjagtige typenummer.
Der var også en del næsten ens at vælge imellem på den amerikanske side, og det kan jo være svært at huske hvordan de enkelte ser ud præcis...
Der var i øvrigt nogle hanstik til blinklys connectorerne jeg ville have fat i.

Men foreløblig tak for hjælpen, jeg vender tilbage senere på foråret.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Suzuki OEM connectorer?
« Svar #3 Dato: Februar 15, 2005, 09:28:59 pm »
Citat fra: nyg
Der var i øvrigt nogle hanstik til blinklys connectorerne jeg ville have fat i.


Jeg har mine forreste blinklys liggende her. Der er ikke noget typenummer på, men jeg har taget et billede af stikket og smidt i mit album, det kan være det hjælper dig eller en anden til at identificere det.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bongers

  • Gæst
Suzuki OEM connectorer?
« Svar #4 Dato: Februar 16, 2005, 08:03:07 am »
Jeg kunne også godt bruge to - men til bag blinkerne !!

Så jeg er med, hvis nogen finder dem  :)  :)

Hvis de kan koebes hos RSonline.dk (soeg efter det på google!!) - saa kan jeg faa dem uden, fragt og gebyr !! men har ikke orket, at se efter dem  :oops:  :oops:

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Suzuki OEM connectorer?
« Svar #5 Dato: Februar 28, 2005, 03:19:58 pm »
Jeg vil gerne ha fat i nogen til den originale SV - altså 99-02 modellen  :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Suzuki OEM connectorer?
« Svar #6 Dato: Februar 28, 2005, 04:10:51 pm »
Citat fra: NielSV650
Jeg vil gerne ha fat i nogen til den originale SV - altså 99-02 modellen  :D


Ved du om det er de samme? Har du et type/part nummer til dem du vil have?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Suzuki OEM connectorer?
« Svar #7 Dato: Februar 28, 2005, 06:20:01 pm »
Citat fra: nyg

Ved du om det er de samme? Har du et type/part nummer til dem du vil have?


De ser ikke ud til at være de samme. I hvert fald ikke ud fra de billeder der er posted her.

Jeg skal nok finde et blinklys frem snarest og se efter et nummer.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Suzuki OEM connectorer?
« Svar #8 Dato: Februar 28, 2005, 07:07:22 pm »
Citat fra: NielSV650
Citat fra: nyg

Ved du om det er de samme? Har du et type/part nummer til dem du vil have?


De ser ikke ud til at være de samme. I hvert fald ikke ud fra de billeder der er posted her.

Jeg skal nok finde et blinklys frem snarest og se efter et nummer.

okay, men jeg tror nu ikke dem der sidder foran på den ny 650 (som surfsmurf har uploaded et billede af) er de samme som dem der sidder bagpå 1000'eren. (hvis min hukommelse er i orden)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Suzuki OEM connectorer?
« Svar #9 Dato: Marts 01, 2005, 10:34:43 pm »
Citat fra: nyg
okay, men jeg tror nu ikke dem der sidder foran på den ny 650 (som surfsmurf har uploaded et billede af) er de samme som dem der sidder bagpå 1000'eren. (hvis min hukommelse er i orden)


Har lige været ovre og tage billeder og kigge på stikkene. Der står intet nummer pål og billederne bliver uploadet imorgen.  Egentlig kan jeg også godt bruge de nye SV-stik - bare jeg får både han og hun.

Her er lidt billeder:





Jaja, stikket er faktisk til nummerpladelyset, men det var tættest på og de er ens  :wink:[/img]
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Suzuki OEM connectorer?
« Svar #10 Dato: Marts 02, 2005, 09:19:33 pm »
Citat fra: NielSV650
Jaja, stikket er faktisk til nummerpladelyset, men det var tættest på og de er ens  :wink:


Jeg var lige nede og klappe dyret, det er de samme jeg har bagpå min '04. Så mon ikke 1000'eren også er sådan nogle...

Jeg har i øvrigt også brug for at par stykker  :wink:

Edit: Og efter en aftens googling har jeg ikke kunnet finde noget der minder om stikkene foran eller bagpå. Jeg har til gengæld fundet de originale warning labels hvis man nu skulle savne dem... Det nemmeste er umiddelbart at købe f.eks. louis.de varenummer 10032037 eller tilsvarende herhjemme, da det er lidt en ågerpris. Eventuelt han og hun fra harddisk-strømstik, det burde være nemt at skaffe.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Suzuki OEM connectorer?
« Svar #11 Dato: Marts 03, 2005, 10:27:58 am »
Citat fra: surfsmurf

Det nemmeste er umiddelbart at købe f.eks. louis.de varenummer 10032037 eller tilsvarende herhjemme, da det er lidt en ågerpris.


Jeg synes de stik hos Louis der ligner nogle der kan kan tage én ledning....??? Så er fidusen jo lidt røget...  :?

Jeg bruger strømstik fra en puter til min forlygte. Det virker ok og jeg ærgrede kun lidt da jeg fandt et originalt Duc-stik i kataloget der er linket til tidligere i denne tråd :-/
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Suzuki OEM connectorer?
« Svar #12 Dato: Marts 03, 2005, 11:30:28 am »
Citat fra: NielSV650

Jeg synes de stik hos Louis der ligner nogle der kan kan tage én ledning....??? Så er fidusen jo lidt røget...  :?


Mnjaaa fidusen er vel at man nemt at bruge de originale blink igen hvis man skifter stikket på dem. Godt nok er de to ledninger så ikke samlet i et stik.

Siden vi nu er så mange, så kan vi vel godt bestille de rigtige connectors fra staterne? Med mindre nogen kan finde de der "34-0295" i Danmark?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Suzuki OEM connectorer?
« Svar #13 Dato: Marts 03, 2005, 01:22:37 pm »
Citat fra: surfsmurf

Mnjaaa fidusen er vel at man nemt at bruge de originale blink igen hvis man skifter stikket på dem. Godt nok er de to ledninger så ikke samlet i et stik.

Grunden til jeg ville have OEM connectorer, var at jeg så kun skulle skifte stik på mine nye blinklys.

Citat fra: surfsmurf

Siden vi nu er så mange, så kan vi vel godt bestille de rigtige connectors fra staterne? Med mindre nogen kan finde de der "34-0295" i Danmark?

Lad os lige høre beltman engang, han skrev da at havde kendskab til branchen. Jeg PM'er ham lige...
(desuden kan jeg ikke finde en pris på dem på US siden...?)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Suzuki OEM connectorer?
« Svar #14 Dato: Marts 03, 2005, 02:15:27 pm »
Citat fra: nyg
Lad os lige høre beltman engang, han skrev da at havde kendskab til branchen. Jeg PM'er ham lige...
(desuden kan jeg ikke finde en pris på dem på US siden...?)


Ja, lyder som en god idé. Jeg skrev til RS og forhørte mig ad på nogle stik:
Citat fra: Mig selv i mail

Hej RS,
 
Vi er en flok MC-entusiaster der leder efter nogle små 2-polede stik til vores motorcykler.
Som I evt kan se i vores diskussionsforum, er der ikke rigtig noget der ved noget konkret, men der er mange interesserede. http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?p=3353#3353
<http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?p=3353#3353>
 
Har I nogen idé til hvilken type det skal være?
 
Jeg har luret lidt på 314-1198 / 314-1255, men de er lige store/lange nok. Jeg bruger den 4-polede version til forlygten.
 
God idéer modtages gerne :-)


Og de svarede....
Citat fra: RS online


Hej Niels.

Vi takker for Deres henvendelse og den interesse De har vist for vores produktsortiment.

Vi har ikke forespurgte produkt i vort sortiment, men prøv at indtaste vareno. 172-9055 samt 215-5887 øverst til venstre i søgefeltet på vor hjemmeside www.rsonline.dk for yderligere tekniske oplysninger og priser.

Håber at disse løser Deres problem.

Med venlig hilsen

Teknisk Hotline
RS Components A/S  


De stik ser dog noget computeragtige ud, så det kan sq være at det ender med at blive de stik der nu engang sidder på de uoriginale blinklys. Slut prut og giv os så 20 grader og tørre veje!!
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(