SVRider.dk Forum
Forumliv => Køb / Salg => Motorcykler => Emne startet af: MKN efter Juli 10, 2011, 02:08:53 pm
-
Hejsa.
Jeg fik styrepappet tilbage i Okt 2010, og har nu endelig fået taget mig sammen til at spare lidt penge sammen til en mc. Da det for mig handler om at komme i gang hurtigst muligt, har jeg fundet dette eksemplar, som jeg umiddelbart synes virker som et godt køb. Men da jeg ved at i sikkert kender en hel del til det mere end mig, ville jeg alligevel rådføre mig med jeres hjælp :-)
http://www.bilbasen.dk/brugt-motorcykel-scooter/privat/Suzuki-SV-650-S-_ID768401.htm (http://www.bilbasen.dk/brugt-motorcykel-scooter/privat/Suzuki-SV-650-S-_ID768401.htm)
http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-s-650-ccm/id-75186904/ (http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-s-650-ccm/id-75186904/)
Disse 2 har jeg kigget på.
Kender i denne MC? Evt. tidligere ejer og hvordan den er blevet kørt. Hvis ikke, vil i mene det er et godt tilbud, eller skal jeg sigte højere efter en nyere model?
Da jeg godt kan lide modellen, og for i øvrigt mere ønsker at komme ud og køre, end at køre på den største og hurtigste med det samme, ville jeg blive glad hvis i gad at kommentere lidt på den, da jeg ikke tror at tilbuddet varer evigt.
På forhånd tak for svar :-)
Martin N
-
Hvorfor køber man en gul motorcykel - det har jeg ved gud aldrig luret ><
Kig på SV650S 03 og frem, den model er meget federe :p
Om det er et godt køb, ingen anelse :p
-
Eller så smid de sidste gryn i, og køb mit SVin :innocent:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16463.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16463.0)
-
Farven på cyklen er for mig underordnet. Bare den er i mekanisk god stand og ikke skal holde på værksted indenfor de første måneder er jeg tilfreds.
Mit budget ligger på 40, hvis jeg havde 80.000 havde jeg købt mig en ZX6R, men da jeg hverken har pengene eller erfaringen til sådan en maskine, skal jeg starte ud stille og roligt.
Derfor ville jeg blive glad, hvis nogen havde noget input på denne cykel, i dette prisleje.
Mvh Martin N
-
Farven på cyklen er for mig underordnet. Bare den er i mekanisk god stand og ikke skal holde på værksted indenfor de første måneder er jeg tilfreds.
Derfor ville jeg blive glad, hvis nogen havde noget input på denne cykel, i dette prisleje.
Hejsa Martin
Jeg har svaret på din mail. :D
Er enig med dig, farve er skuda ligegyldig og syntes ikke man skal eller behøver at bruge 100.000kr på en MC for at have det sjovt.
Syntes min SV er et dejligt stykke legetøj og når den nu bruges så "lidt" som den gør så er jeg sku glad for den ikke har kosten mig en milliard million.
God jagt!!
-
Hej Martin
Her i huset har vi både en gul oldschool og en blå SV 1000S K7 og jeg kan ikke lige tilslutte mig resten af koret.
Faktisk købte jeg i sin tid den gule fordi jeg synes det er en flot cykel. Derudover er den med nogle få undtagelser så fed at køre på at jeg stadig ind i mellem savner den selv om jeg nu kører på en meget nyere 1000'er.
650 oldschools svaghed er en blød affjedring, især foran, hvilket rigtig mange har gjort noget ved. På vores er der kommet Hyperpro på hvilket var som at få en ny cykel med temmelig suveræne køreegenskaber.
Ud over mekanisk synlige defekter (kædekit, stenslag på gaffelbenene, tæring især omkring styrbrønden) kan der være ting som bedst høres så prøv at hitte en med-mc'er med gode ører og erfaring og få ham/hende med ud og lytte.
Mvh Lars
-
Mit budget ligger på 40, hvis jeg havde 80.000 havde jeg købt mig en ZX6R, men da jeg hverken har pengene eller erfaringen til sådan en maskine, skal jeg starte ud stille og roligt.
Med omkring 40.000 til cykel, så burde du kunne finde en fin ny model SV'er. Den har været på skam-tilbud til 70K og nu er den på bud med ABS til 80K. Så en K4 bør ikke koste over 40 - selvom ejerne altid tror at fordi de har pudset den og skiftet de slidtet dæk at så skal de have tæt på nypris :-P
Har du haft motorcykel før? Hvis ikke, så vil jeg klart anbefale dig at købe en N-model. Kørestillingen er "bedre" (som i nemmere at håndtere) og jeg synes 650'eren føles langt mere rigtig som nøgen.
-
Tak for svarene.
Jeg er mest til bikes med fuldkåbe, så en naked bike tror jeg ikke det bliver. Jeg har kigget mig lidt omkring, og den billigste K4 jeg kan finde pt. ligger til 45.000.- med 40.000 på klokken. Jeg vil give dig ret i Ole, at kan man få den for 40, så ville det nok være et bedre køb, både hvad angår model, men også alder.
Tak for jeres input, jeg håber at kunne melde mig rigtigt ind i klubben inden for så længe :-)
Mvh Martin N
-
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=22363 (http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=22363) Du kan da overveje min hvis du kan finde 9kg mere end de 40kg:) Nyt kædekit dæk osv osv.. Den har kun gået 19500 så væsentligt mindre end hvad du har kunnet finde andre til. Overvejer kun at sælge da jeg måske godt kunne tænke mig en naked :) (Det er den gamle ejers profil, og hans billeder.. Har ikke selv taget mig sammen til at oprette den.
-
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=22363 (http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=22363) Du kan da overveje min hvis du kan finde 9kg mere end de 40kg:) Nyt kædekit dæk osv osv.. Den har kun gået 19500 så væsentligt mindre end hvad du har kunnet finde andre til. Overvejer kun at sælge da jeg måske godt kunne tænke mig en naked :) (Det er den gamle ejers profil, og hans billeder.. Har ikke selv taget mig sammen til at oprette den.
Desværre, budgettet ligger fast på 40.000, men held og lykke med dit salg.
-
Lidt " erfaring" fra en ny kører.
SV650s 99-01 er en dejlig cykel. Der er ret meget sjov i den og ekstremt stor forskel fra en eks. 500'er
Kan også selv bedst lide med kåbe og synes den gule farve er super fed. Jeg har selv fåetmin gris det en rigtig fornuftig pris under de 40 k. Så det skal nok kunne lade sig gøre.
den 01' til 35K ser meget fin ud. Du kan evt. trække prisen lidt ned hvis han ikke har servicebog på den, men ellers er det muligt at kunne få sparket den pris et par tusind ned.
-
Lidt " erfaring" fra en ny kører.
SV650s 99-01 er en dejlig cykel. Der er ret meget sjov i den og ekstremt stor forskel fra en eks. 500'er
Kan også selv bedst lide med kåbe og synes den gule farve er super fed. Jeg har selv fåetmin gris det en rigtig fornuftig pris under de 40 k. Så det skal nok kunne lade sig gøre.
den 01' til 35K ser meget fin ud. Du kan evt. trække prisen lidt ned hvis han ikke har servicebog på den, men ellers er det muligt at kunne få sparket den pris et par tusind ned.
Det ville nok være meget muligt. Har du nogen idé om hvad en lakeret underkåbe vil koste til den? Ellers har jeg kigget på denne her, som også ser fornuftig ud, men skal nok lidt ned i pris da jeg ikke har mere end de 40k - http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-s-650-ccm/id-74807208/ (http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-s-650-ccm/id-74807208/)
-
Er det en fuld kåbe eller en hugger som de så fint hedder ?
Hvis man roder lidt rundt på ebay dk/uk/de kan man finde sådan til en fornuftig pris.
Jeg fandt et fuldt kåbesæt til min for god pris på dba.
-
Er det en fuld kåbe eller en hugger som de så fint hedder ?
Hvis man roder lidt rundt på ebay dk/uk/de kan man finde sådan til en fornuftig pris.
Jeg fandt et fuldt kåbesæt til min for god pris på dba.
Uden at gøre mig til ekspert vil jeg mene at en underkåbe er den del, som der sidder på den 2. gule cykel i denne tråd. Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
-
Mit budget ligger på 40,
Husk at der også skal være penge til helmut, handsker, støvler, rygskjold og dragt. :police:
-
Mit budget ligger på 40,
Husk at der også skal være penge til helmut, handsker, støvler, rygskjold og dragt. :police:
True, det er derfor jeg satsede på en under 40, men må jeg slippe alle 40 på cyklen, så må jeg hive fat i børneopsparingen til udstyr :-)
-
Okay..
Det er meget forskelligt. Jeg søgte hos en ophugger og han tog i gen. 1200 kr. pr. kåbe del. Hvis den ikke er i gul, er det nok dobbelt op, men det er bare et gæt
For mig var det for meget.
-
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/suzuki/annonce/11785550?utm_source=Facebook&utm_medium=Annoncedeling&utm_content=Delt+fra+annonceoprettelse%2C+step+7&utm_campaign=Sociale+medier (http://www.guloggratis.dk/motorcykel/suzuki/annonce/11785550?utm_source=Facebook&utm_medium=Annoncedeling&utm_content=Delt+fra+annonceoprettelse%2C+step+7&utm_campaign=Sociale+medier)
-
Langemand: ? Hold lige igen med pornosiderne.
-
Langemand: ? Hold lige igen med pornosiderne.
???????? :innocent: :innocent: :innocent:
-
Så har jeg været forbi banken en tur, og hun gav mig råderet over 60.000.
Skal jeg købe en 08'er med ABS, fuldkåbe og ellers standard til 60 - Eller - 00'er til 39 med fuldkåbe og lidt udstyr?
NU er jeg i tvivl!
-
Skal jeg købe en 08'er med ABS, fuldkåbe og ellers standard til 60 - Eller - 00'er til 39 med fuldkåbe og lidt udstyr?
Ville til enhver tid vælge en model med ekstra udstyr.
Jeg købte en '01 privat til 40k hvor der er en masse ekstra udstyr på.
En bekendt købte en lidt nyere model til 50k hos en forhandler der er standard. Den er sååå kedelig at se på, køre på og høre på. Han skal nu bruge kassen på plastik, lir og at rette op på køreegenskaberne.
-
Så har jeg været forbi banken en tur, og hun gav mig råderet over 60.000.
Skal jeg købe en 08'er med ABS, fuldkåbe og ellers standard til 60 - Eller - 00'er til 39 med fuldkåbe og lidt udstyr?
NU er jeg i tvivl!
Helt klart den nyere med ABS. Så kan du selv gejle efter eget hovede.. Som ny, så er ABS helt klart at foretrække. Du skal aldrig bekymre dig om at overbremse - eller underbremse.
-
Den nye helt klart, og så bruge afterne til at finde stumperne billigt på ebay. :blink:
-
Du kan også købe min :) http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16481.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16481.0) der er udstyret og plads til du selv kan give den lidt personlig præg også
-
Du kan også købe min :) http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16481.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16481.0) der er udstyret og plads til du selv kan give den lidt personlig præg også
Den er rigtig flot, men så bliver det ikke til 59.000 :-)
-
Jeg ville også helt klart vælge den model med ABS. Ud over at det er rigtig godt for sikkerheden så er det også en mere attraktiv mc den dag du skal
sælge den igen.
Mht. hvor meget udstyr der er på den, så er jeg af den overbevisning at der er rigtige god muligheder for at få noget fedt udstyr til billige penge på ebay
og her på SVRider.dk.
-
Hej igen.
Jeg valgte at gå lige på og hårdt, og købe en SV 1000 som startcykel. Nogle ryster på hovedet, andre nikker og siger top dollar, så nu må vi se hvordan det går :-)
Ps. Det er Wolf's herindefra, afhentes på torsdag, og nøj hvor jeg glæder mig!
-
Hej igen.
Jeg valgte at gå lige på og hårdt, og købe en SV 1000 som startcykel. Nogle ryster på hovedet, andre nikker og siger top dollar, så nu må vi se hvordan det går :-)
Ps. Det er Wolf's herindefra, afhentes på torsdag, og nøj hvor jeg glæder mig!
Nå... Sælger hoppede desværre fra pga. personlige årsager, så står stadig uden cykel, men nu med komplet udstyr :-(
SV 1000S til omkring 60.000 ønskes stadig.
-
Har en blå 99´er med lidt forskeliigt gejl på, men ved ikke om det er aktuelt nu når du er på jagt efter et kilo svin?
-
:police:
Altså bøder ?!?
-
Har en blå 99´er med lidt forskeliigt gejl på, men ved ikke om det er aktuelt nu når du er på jagt efter et kilo svin?
Hej. Undskyld jeg ikke har svaret. Men ja, er nok mere på udkig efter et Kilosvin nu hvor jeg har fundet mig en fornuftig forsikring. Ellers tak for tilbuddet :-)
-
bare iorden ;)
-
Martin, hvis du kun har kørt skolecykel, så er en SV1000 overkill at starte på.
Måske endda kill :dead:
Tænk dig godt om - en 6½ med ABS fås til ganske fornuftige penge, og du kan evt opgradere den senere.
Du vil, på en SV1000, komme ud i nogle situationer, hvor du har strammet elastikken for hårdt, og det bliver ikke dén, som tilgiver dig...
-
Jeg er så ikke helt enig.
Indrømmet - en 1000 er en større mundfuld end en 650'er, men det kommer jo i sidste ende an på ens højrehånd, indlæringskurve og ikke mindst respekt for hvad man har mellem benene. (altså... ik... :mrgreen: )
Som priserne er nu, havde jeg også valgt en 1000...
-
Jeg blev rådet af flere andre til at tage en 1000'ner, da en 650'er ville blive for hurtigt kedelig. Og med alle de mange 650'ere som er til salg på markedet, ville det blive en kamp, eller et hårdt slag for økonomien at komme af med den igen.
Jeg har købt mig en 1000'ner fra 05 med 33k på bagen og skal hente den på lørdag/mandag. Jeg glæder mig utroligt meget :-)
-
Jeg blev rådet af flere andre til at tage en 1000'ner, da en 650'er ville blive for hurtigt kedelig.
Det er den sædvanlige smørre fra dem der kun kan køre ligeud... :whatever: Køb billigt nu, sælg billigt om et år hvis du keder dig ;-)
Jeg har nu haft min 650'er i 9år ~70000km. Bevares, jeg kunne godt tænke mig nogle flere bøffer, men det er faktisk kun på langsiden af Anderstorp jeg savner dem.
Cykler som KTM Duke og Yamaha TRX 850 har ikke ligefrem overflod af kræfter, men de bliver begge betegnet som hylende morsomme at køre på.
Mer' vil ha mer'. Om et år vil du også synes at der mangler lidt bøf i din 1000'er, når du skyder den af. Se bare de tosser der sætter turbo på en Hayabusa :lol:
Når alt det her er sagt, så tillykke med din nye cykel!! Jeg håber du bliver glad for den :D :D
-
Jeg blev rådet af flere andre til at tage en 1000'ner, da en 650'er ville blive for hurtigt kedelig.
Det er den sædvanlige smørre fra dem der kun kan køre ligeud... :whatever: Køb billigt nu, sælg billigt om et år hvis du keder dig ;-)
Jeg har nu haft min 650'er i 9år ~70000km. Bevares, jeg kunne godt tænke mig nogle flere bøffer, men det er faktisk kun på langsiden af Anderstorp jeg savner dem.
Cykler som KTM Duke og Yamaha TRX 850 har ikke ligefrem overflod af kræfter, men de bliver begge betegnet som hylende morsomme at køre på.
Mer' vil ha mer'. Om et år vil du også synes at der mangler lidt bøf i din 1000'er, når du skyder den af. Se bare de tosser der sætter turbo på en Hayabusa :lol:
Når alt det her er sagt, så tillykke med din nye cykel!! Jeg håber du bliver glad for den :D :D
Tak for de gode råd. Jeg skal nok skrive dem bag øret. Og om jeg glæder mig til at få den? :D <--- forklarer alt :D
-
Martin, hvis du kun har kørt skolecykel, så er en SV1000 overkill at starte på.
Måske endda kill :dead:
Tænk dig godt om - en 6½ med ABS fås til ganske fornuftige penge, og du kan evt opgradere den senere.
Du vil, på en SV1000, komme ud i nogle situationer, hvor du har strammet elastikken for hårdt, og det bliver ikke dén, som tilgiver dig...
Enig langt hen ad vejen.
Jeg gik direkte på en SV1000 efter ikke at have kørt et par år og må indrømme at jeg skulle lære den at kende, især i sving og overhalinger, da den reagere hurtigt og kraftigt fra motoren. Overvejede endda at gå ned til en 650'er på et tidspunkt.... men mest for at få fuldkåbe indenfor mit budget.
I sidste ende beror det jo nok mest på den der kører og så længe man respekterer den og IKKE kører over sine evner eller tager chancer, så er det vel fint. Men kan man det??? :evil:
Så mit råd er, hvis du kender dig selv godt nok og ved du kun vil køre indenfor dine egne evner og ikke tage chancer ude på vejen, så fino, hvis ikke, så start på en 650'er.
Hvis du forsat gerne vil efter en 1000'er, så kig evt. efter en nøgen model :cool: til at begynde på. Ved godt du har skrevet du vil ha fuldkåbe, men vindmodstanden gør trods alt at man tænker anderledes over ens kørsel (på den gode måde i mit tilfælde).
Derudover kan du evt. holde dig under 5-6000rpm det første stykke tid indtil du har lært den lidt bedre at kende. MEN, ha hele tiden i tankerne... Den tilgiver dig ikke hvis du laver fejl!!!
God fornøjelse med det. :mrgreen:
-
Nævn 5 motorcykler som tilgiver fejl på en anden måde end f.eks en SV1000?
Man behøver ikke sige ABS, for det er kun en lille del af de ting man laver det kan redde en fra, hvis overhovedet noget som helst...
-
Nævn 5 motorcykler som tilgiver fejl på en anden måde end f.eks en SV1000?
Hehe... godt ord igen. Er nu sikker på min Vespa er mere tilgivende, men den kan man jo også bare hoppe af hvis det er. :lmao:
Mit indtryk som begynder på SV1000'eren er bare, at den er mere "fintfølende" i motoren end f.eks. 650'eren. Selv den ZX12R jeg prøvede sidste år virkede mere rolig end SVinet i lave omdrejninger. Derfor opfatter jeg den som mere agressiv og mindre tilgivende, giver det mening? :undecided:
-
Som sagt, så har jeg købt mig en SV 1000 S m. halvkåbe & plov, 2005 med 33.500 på tælleren.
Det bliver lækkert at komme i gang :-)
Når den lander hos mig skal jeg nok smide billeder osv op.
Tak for jeres mange gode råd og holdninger. Kan mærke jeg kommer til at bruge MANGE timer herinde fremover :-)
-
jeg fik kortet i 2007 og købte ny sv1000 og året efter gsx-r1000 syntes det har været overkill.. er der noget der har været farligt der er den min højrehånd der ikke havde forståelse for de sving jeg mødte på min vej....
har dog i yngre dage kørt en masse på 2 hjul.... højegladaxe var et fint sted at køre på sin Husqvarna 500 crosser
-
Nævn 5 motorcykler som tilgiver fejl på en anden måde end f.eks en SV1000?
Hehe... godt ord igen. Er nu sikker på min Vespa er mere tilgivende, men den kan man jo også bare hoppe af hvis det er. :lmao:
Mit indtryk som begynder på SV1000'eren er bare, at den er mere "fintfølende" i motoren end f.eks. 650'eren. Selv den ZX12R jeg prøvede sidste år virkede mere rolig end SVinet i lave omdrejninger. Derfor opfatter jeg den som mere agressiv og mindre tilgivende, giver det mening? :undecided:
Klart klart - no harm done. :grin:
Ja den er en smule mere nervøs, men det er ikke noget en indkøring ikke fikser... :wink:
-
Nævn 5 motorcykler som tilgiver fejl på en anden måde end f.eks en SV1000?
Ja den er en smule mere nervøs, men det er ikke noget en indkøring ikke fikser... :wink:
Se det er måske en af de ting du lige skal forklare mig til SV1000 dagen vi brygger på. :mrgreen:
-
Hvorfor køber man en gul motorcykel - det har jeg ved gud aldrig luret ><
Kig på SV650S 03 og frem, den model er meget federe :p
Om det er et godt køb, ingen anelse :p
Hov hov kammerat! :loser:
En gul motorcykel bliver set i trafikken, og tro mig - Som første gangs køber og muligvis urutineret motorcyklist så er det en rar ting! :thumbsup:
Derudover vil jeg også gerne lige nævne jeg slet slet ikke er blevet træt af mit gule SVin. Det en 650'er fra '99 med nu 49.000 på bagen (Jeg har selv kørt de 3-4k sådan ca. efter jeg købte den af Hippie Hansen [afro|) - Og der er rigeligt træk og styreegenskaber til at jeg ikke behøver tænke på at købe noget større eller vildere.
-
Og der er rigeligt træk og styreegenskaber til at jeg ikke behøver tænke på at købe noget større eller vildere.
Enig, nu har jeg lige haft et par dage i det Nordjyske hvor jeg har kørt en masse med dragen bagpå. Kan slet slet ikke forstå hvorfor noget mener 650'eren ikke er nok og sjov.
:whatever:
-
Og der er rigeligt træk og styreegenskaber til at jeg ikke behøver tænke på at købe noget større eller vildere.
Enig, nu har jeg lige haft et par dage i det Nordjyske hvor jeg har kørt en masse med dragen bagpå. Kan slet slet ikke forstå hvorfor noget mener 650'eren ikke er nok og sjov.
:whatever:
Nej præcis!
Og jeg har også haft adskillelige tæt-på-og-næsten oplevelser med den, og der er jeg glad for det kun er en 650'er :P
Iøvrigt en farlig flot SV'er du selv har dig der. Hvor har du fået den indfarvede undertray fra?
-
Iøvrigt en farlig flot SV'er du selv har dig der. Hvor har du fået den indfarvede undertray fra?
Tak for ros. Jeg er en af dem der valgte at købe brugt, billigt og en cykel hvor der var lavet en masse detaljer på den så jeg kunne bruge tid på at køre istedet. :O)
Det er ikke mig der har sat undertray på, men det er en Pyramid undertray og den kan findes her -> http://www.pyramid-plastics.co.uk/ (http://www.pyramid-plastics.co.uk/)
-
Tak for linket, der skal jeg da lige snuse lidt rundt! 8) :thumbsup: