Forfatter Emne: K: SV 650 (1. gangs køber)  (Læst 15551 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
K: SV 650 (1. gangs køber)
« Dato: Juli 10, 2011, 02:08:53 pm »
Hejsa.

Jeg fik styrepappet tilbage i Okt 2010, og har nu endelig fået taget mig sammen til at spare lidt penge sammen til en mc. Da det for mig handler om at komme i gang hurtigst muligt, har jeg fundet dette eksemplar, som jeg umiddelbart synes virker som et godt køb. Men da jeg ved at i sikkert kender en hel del til det mere end mig, ville jeg alligevel rådføre mig med jeres hjælp :-)

http://www.bilbasen.dk/brugt-motorcykel-scooter/privat/Suzuki-SV-650-S-_ID768401.htm

http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-s-650-ccm/id-75186904/

Disse 2 har jeg kigget på.

Kender i denne MC? Evt. tidligere ejer og hvordan den er blevet kørt. Hvis ikke, vil i mene det er et godt tilbud, eller skal jeg sigte højere efter en nyere model?

Da jeg godt kan lide modellen, og for i øvrigt mere ønsker at komme ud og køre, end at køre på den største og hurtigste med det samme, ville jeg blive glad hvis i gad at kommentere lidt på den, da jeg ikke tror at tilbuddet varer evigt.

På forhånd tak for svar :-)

Martin N
« Senest Redigeret: Juli 10, 2011, 11:34:04 pm af MartinN86 »
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #1 Dato: Juli 10, 2011, 05:00:13 pm »
Hvorfor køber man en gul motorcykel - det har jeg ved gud aldrig luret ><
Kig på SV650S 03 og frem, den model er meget federe :p

Om det er et godt køb, ingen anelse :p

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #2 Dato: Juli 10, 2011, 09:57:19 pm »
Eller så smid de sidste gryn i, og køb mit SVin  :innocent:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=16463.0
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #3 Dato: Juli 10, 2011, 11:20:24 pm »
Farven på cyklen er for mig underordnet. Bare den er i mekanisk god stand og ikke skal holde på værksted indenfor de første måneder er jeg tilfreds.

Mit budget ligger på 40, hvis jeg havde 80.000 havde jeg købt mig en ZX6R, men da jeg hverken har pengene eller erfaringen til sådan en maskine, skal jeg starte ud stille og roligt.

Derfor ville jeg blive glad, hvis nogen havde noget input på denne cykel, i dette prisleje.

Mvh Martin N
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

CarstenM

  • Gæst
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #4 Dato: Juli 11, 2011, 12:48:54 am »
Farven på cyklen er for mig underordnet. Bare den er i mekanisk god stand og ikke skal holde på værksted indenfor de første måneder er jeg tilfreds.
Derfor ville jeg blive glad, hvis nogen havde noget input på denne cykel, i dette prisleje.

Hejsa Martin

Jeg har svaret på din mail.   :D
Er enig med dig, farve er skuda ligegyldig og syntes ikke man skal eller behøver at bruge 100.000kr på en MC for at have det sjovt.

Syntes min SV er et dejligt stykke legetøj og når den nu bruges så "lidt" som  den gør så er jeg sku glad for den ikke har kosten mig en milliard million.

God jagt!!

SVingman

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • Knut hvem?
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #5 Dato: Juli 11, 2011, 09:04:20 am »
Hej Martin

Her i huset har vi både en gul oldschool og en blå SV 1000S K7 og jeg kan ikke lige tilslutte mig resten af koret.

Faktisk købte jeg i sin tid den gule fordi jeg synes det er en flot cykel. Derudover er den med nogle få undtagelser så fed at køre på at jeg stadig ind i mellem savner den selv om jeg nu kører på en meget nyere 1000'er.

650 oldschools svaghed er en blød affjedring, især foran, hvilket rigtig mange har gjort noget ved. På vores er der kommet Hyperpro på hvilket var som at få en ny cykel med temmelig suveræne køreegenskaber.

Ud over mekanisk synlige defekter (kædekit, stenslag på gaffelbenene, tæring især omkring styrbrønden) kan der være ting som bedst høres så prøv at hitte en med-mc'er med gode ører og erfaring og få ham/hende med ud og lytte.

Mvh Lars
« Senest Redigeret: Juli 11, 2011, 09:53:54 am af SVingman »
SV1000SK7 · 2008 · Blå · MIVV Titanium · Underkåbe · Original alarm · Hugger · Gear indikator · Rizoma røv · Powercommander III · Mr. Dynos touch

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #6 Dato: Juli 11, 2011, 09:46:44 am »
Mit budget ligger på 40, hvis jeg havde 80.000 havde jeg købt mig en ZX6R, men da jeg hverken har pengene eller erfaringen til sådan en maskine, skal jeg starte ud stille og roligt.

Med omkring 40.000 til cykel, så burde du kunne finde en fin ny model SV'er. Den har været på skam-tilbud til 70K og nu er den på bud med ABS til 80K. Så en K4 bør ikke koste over 40 - selvom ejerne altid tror at fordi de har pudset den og skiftet de slidtet dæk at så skal de have tæt på nypris :-P

Har du haft motorcykel før? Hvis ikke, så vil jeg klart anbefale dig at købe en N-model. Kørestillingen er "bedre" (som i nemmere at håndtere) og jeg synes 650'eren føles langt mere rigtig som nøgen.
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #7 Dato: Juli 11, 2011, 02:55:01 pm »
Tak for svarene.

Jeg er mest til bikes med fuldkåbe, så en naked bike tror jeg ikke det bliver. Jeg har kigget mig lidt omkring, og den billigste K4 jeg kan finde pt. ligger til 45.000.- med 40.000 på klokken. Jeg vil give dig ret i Ole, at kan man få den for 40, så ville det nok være et bedre køb, både hvad angår model, men også alder.

Tak for jeres input, jeg håber at kunne melde mig rigtigt ind i klubben inden for så længe :-)

Mvh Martin N
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #8 Dato: Juli 11, 2011, 05:04:24 pm »
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=22363 Du kan da overveje min hvis du kan finde 9kg mere end de 40kg:) Nyt kædekit dæk osv osv.. Den har kun gået 19500 så væsentligt mindre end hvad du har kunnet finde andre til. Overvejer kun at sælge da jeg måske godt kunne tænke mig en naked :) (Det er den gamle ejers profil, og hans billeder.. Har ikke selv taget mig sammen til at oprette den.
Suzuki SV 650 S k3

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #9 Dato: Juli 11, 2011, 05:19:35 pm »
http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=22363 Du kan da overveje min hvis du kan finde 9kg mere end de 40kg:) Nyt kædekit dæk osv osv.. Den har kun gået 19500 så væsentligt mindre end hvad du har kunnet finde andre til. Overvejer kun at sælge da jeg måske godt kunne tænke mig en naked :) (Det er den gamle ejers profil, og hans billeder.. Har ikke selv taget mig sammen til at oprette den.
Desværre, budgettet ligger fast på 40.000, men held og lykke med dit salg.
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #10 Dato: Juli 11, 2011, 06:09:23 pm »
Lidt " erfaring" fra en ny kører.

SV650s 99-01 er en dejlig cykel. Der er ret meget sjov i den og ekstremt stor forskel fra en eks. 500'er

Kan også selv bedst lide med kåbe og synes den gule farve er super fed.  Jeg har selv fåetmin gris det en rigtig fornuftig pris under de 40 k. Så det skal nok kunne lade sig gøre.

den 01' til 35K ser meget fin ud. Du kan evt. trække prisen lidt ned hvis han ikke har servicebog på den, men ellers er det muligt at kunne få sparket den pris et par tusind ned.
« Senest Redigeret: Juli 11, 2011, 06:12:26 pm af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #11 Dato: Juli 11, 2011, 06:19:21 pm »
Lidt " erfaring" fra en ny kører.

SV650s 99-01 er en dejlig cykel. Der er ret meget sjov i den og ekstremt stor forskel fra en eks. 500'er

Kan også selv bedst lide med kåbe og synes den gule farve er super fed.  Jeg har selv fåetmin gris det en rigtig fornuftig pris under de 40 k. Så det skal nok kunne lade sig gøre.

den 01' til 35K ser meget fin ud. Du kan evt. trække prisen lidt ned hvis han ikke har servicebog på den, men ellers er det muligt at kunne få sparket den pris et par tusind ned.
Det ville nok være meget muligt. Har du nogen idé om hvad en lakeret underkåbe vil koste til den? Ellers har jeg kigget på denne her, som også ser fornuftig ud, men skal nok lidt ned i pris da jeg ikke har mere end de 40k - http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-s-650-ccm/id-74807208/
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #12 Dato: Juli 11, 2011, 06:22:02 pm »
Er det en fuld kåbe eller en hugger som de så fint hedder ?

Hvis man roder lidt rundt på ebay dk/uk/de kan man finde sådan til en fornuftig pris.

Jeg fandt et fuldt kåbesæt til min for god pris på dba.
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #13 Dato: Juli 11, 2011, 06:26:25 pm »
Er det en fuld kåbe eller en hugger som de så fint hedder ?

Hvis man roder lidt rundt på ebay dk/uk/de kan man finde sådan til en fornuftig pris.

Jeg fandt et fuldt kåbesæt til min for god pris på dba.

Uden at gøre mig til ekspert vil jeg mene at en underkåbe er den del, som der sidder på den 2. gule cykel i denne tråd. Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #14 Dato: Juli 11, 2011, 06:43:52 pm »
Mit budget ligger på 40,

Husk at der også skal være penge til helmut, handsker, støvler, rygskjold og dragt.  :police:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(