Forfatter Emne: K: SV 650 (1. gangs køber)  (Læst 15495 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #30 Dato: Juli 18, 2011, 05:40:29 pm »
Citér
:police:

Altså bøder ?!?
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #31 Dato: Juli 19, 2011, 02:35:12 pm »
Har en blå 99´er med lidt forskeliigt gejl på, men ved ikke om det er aktuelt nu når du er på jagt efter et kilo svin?

Hej. Undskyld jeg ikke har svaret. Men ja, er nok mere på udkig efter et Kilosvin nu hvor jeg har fundet mig en fornuftig forsikring. Ellers tak for tilbuddet :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Dan P

  • Gæst
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #32 Dato: Juli 19, 2011, 09:43:01 pm »
bare iorden ;)

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #33 Dato: Juli 19, 2011, 11:00:00 pm »
Martin, hvis du kun har kørt skolecykel, så er en SV1000 overkill at starte på.
Måske endda kill  :dead:
Tænk dig godt om - en 6½ med ABS fås til ganske fornuftige penge, og du kan evt opgradere den senere.

Du vil, på en SV1000, komme ud i nogle situationer, hvor du har strammet elastikken for hårdt, og det bliver ikke dén, som tilgiver dig...


Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #34 Dato: Juli 19, 2011, 11:03:33 pm »
Jeg er så ikke helt enig.

Indrømmet - en 1000 er en større mundfuld end en 650'er, men det kommer jo i sidste ende an på ens højrehånd, indlæringskurve og ikke mindst respekt for hvad man har mellem benene. (altså... ik...  :mrgreen: )

Som priserne er nu, havde jeg også valgt en 1000...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #35 Dato: Juli 20, 2011, 12:04:20 am »
Jeg blev rådet af flere andre til at tage en 1000'ner, da en 650'er ville blive for hurtigt kedelig. Og med alle de mange 650'ere som er til salg på markedet, ville det blive en kamp, eller et hårdt slag for økonomien at komme af med den igen.

Jeg har købt mig en 1000'ner fra 05 med 33k på bagen og skal hente den på lørdag/mandag. Jeg glæder mig utroligt meget :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #36 Dato: Juli 20, 2011, 08:55:27 am »
Jeg blev rådet af flere andre til at tage en 1000'ner, da en 650'er ville blive for hurtigt kedelig.

Det er den sædvanlige smørre fra dem der kun kan køre ligeud...  :whatever:   Køb billigt nu, sælg billigt om et år hvis du keder dig ;-)
Jeg har nu haft min 650'er i 9år ~70000km.  Bevares, jeg kunne godt tænke mig nogle flere bøffer, men det er faktisk kun på langsiden af Anderstorp jeg savner dem.
Cykler som KTM Duke og Yamaha TRX 850 har ikke ligefrem overflod af kræfter, men de bliver begge betegnet som hylende morsomme at køre på.
Mer' vil ha mer'.  Om et år vil du også synes at der mangler lidt bøf i din 1000'er, når du skyder den af. Se bare de tosser der sætter turbo på en Hayabusa  :lol:

Når alt det her er sagt, så tillykke med din nye cykel!! Jeg håber du bliver glad for den  :D :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #37 Dato: Juli 20, 2011, 09:17:23 am »
Jeg blev rådet af flere andre til at tage en 1000'ner, da en 650'er ville blive for hurtigt kedelig.

Det er den sædvanlige smørre fra dem der kun kan køre ligeud...  :whatever:   Køb billigt nu, sælg billigt om et år hvis du keder dig ;-)
Jeg har nu haft min 650'er i 9år ~70000km.  Bevares, jeg kunne godt tænke mig nogle flere bøffer, men det er faktisk kun på langsiden af Anderstorp jeg savner dem.
Cykler som KTM Duke og Yamaha TRX 850 har ikke ligefrem overflod af kræfter, men de bliver begge betegnet som hylende morsomme at køre på.
Mer' vil ha mer'.  Om et år vil du også synes at der mangler lidt bøf i din 1000'er, når du skyder den af. Se bare de tosser der sætter turbo på en Hayabusa  :lol:

Når alt det her er sagt, så tillykke med din nye cykel!! Jeg håber du bliver glad for den  :D :D

Tak for de gode råd. Jeg skal nok skrive dem bag øret. Og om jeg glæder mig til at få den? :D <--- forklarer alt :D
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #38 Dato: Juli 20, 2011, 10:06:48 am »
Martin, hvis du kun har kørt skolecykel, så er en SV1000 overkill at starte på.
Måske endda kill  :dead:
Tænk dig godt om - en 6½ med ABS fås til ganske fornuftige penge, og du kan evt opgradere den senere.

Du vil, på en SV1000, komme ud i nogle situationer, hvor du har strammet elastikken for hårdt, og det bliver ikke dén, som tilgiver dig...

Enig langt hen ad vejen.

Jeg gik direkte på en SV1000 efter ikke at have kørt et par år og må indrømme at jeg skulle lære den at kende, især i sving og overhalinger, da den reagere hurtigt og kraftigt fra motoren. Overvejede endda at gå ned til en 650'er på et tidspunkt.... men mest for at få fuldkåbe indenfor mit budget.

I sidste ende beror det jo nok mest på den der kører og så længe man respekterer den og IKKE kører over sine evner eller tager chancer, så er det vel fint. Men kan man det???  :evil:

Så mit råd er, hvis du kender dig selv godt nok og ved du kun vil køre indenfor dine egne evner og ikke tage chancer ude på vejen, så fino, hvis ikke, så start på en 650'er.
 
Hvis du forsat gerne vil efter en 1000'er, så kig evt. efter en nøgen model  :cool: til at begynde på. Ved godt du har skrevet du vil ha fuldkåbe, men vindmodstanden gør trods alt at man tænker anderledes over ens kørsel (på den gode måde i mit tilfælde).

Derudover kan du evt. holde dig under 5-6000rpm det første stykke tid indtil du har lært den lidt bedre at kende. MEN, ha hele tiden i tankerne... Den tilgiver dig ikke hvis du laver fejl!!!

God fornøjelse med det.  :mrgreen:
« Senest Redigeret: Juli 20, 2011, 10:27:04 am af Gregers »
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #39 Dato: Juli 20, 2011, 10:20:11 am »
Nævn 5 motorcykler som tilgiver fejl på en anden måde end f.eks en SV1000?

Man behøver ikke sige ABS, for det er kun en lille del af de ting man laver det kan redde en fra, hvis overhovedet noget som helst...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #40 Dato: Juli 20, 2011, 10:56:08 am »
Nævn 5 motorcykler som tilgiver fejl på en anden måde end f.eks en SV1000?



Hehe... godt ord igen. Er nu sikker på min Vespa er mere tilgivende, men den kan man jo også bare hoppe af hvis det er.  :lmao:

Mit indtryk som begynder på SV1000'eren er bare, at den er mere "fintfølende" i motoren end f.eks. 650'eren. Selv den ZX12R jeg prøvede sidste år virkede mere rolig end SVinet i lave omdrejninger. Derfor opfatter jeg den som mere agressiv og mindre tilgivende, giver det mening?  :undecided:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #41 Dato: Juli 20, 2011, 05:18:50 pm »
Som sagt, så har jeg købt mig en SV 1000 S m. halvkåbe & plov, 2005 med 33.500 på tælleren.

Det bliver lækkert at komme i gang :-)

Når den lander hos mig skal jeg nok smide billeder osv op.

Tak for jeres mange gode råd og holdninger. Kan mærke jeg kommer til at bruge MANGE timer herinde fremover :-)
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #42 Dato: Juli 20, 2011, 10:40:17 pm »
jeg fik kortet i 2007 og købte ny sv1000  og året efter gsx-r1000   syntes det har været overkill..  er der noget der har været farligt der er den min højrehånd der ikke havde forståelse for de sving jeg mødte på min vej....   

har dog i yngre dage kørt en masse på 2 hjul....  højegladaxe var et fint sted at køre på sin Husqvarna 500 crosser
nu med yamaha fz1 2008

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #43 Dato: Juli 20, 2011, 11:16:37 pm »
Nævn 5 motorcykler som tilgiver fejl på en anden måde end f.eks en SV1000?



Hehe... godt ord igen. Er nu sikker på min Vespa er mere tilgivende, men den kan man jo også bare hoppe af hvis det er.  :lmao:

Mit indtryk som begynder på SV1000'eren er bare, at den er mere "fintfølende" i motoren end f.eks. 650'eren. Selv den ZX12R jeg prøvede sidste år virkede mere rolig end SVinet i lave omdrejninger. Derfor opfatter jeg den som mere agressiv og mindre tilgivende, giver det mening?  :undecided:

Klart klart - no harm done.   :grin:

Ja den er en smule mere nervøs, men det er ikke noget en indkøring ikke fikser...   :wink:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: K: SV 650 (1. gangs køber)
« Svar #44 Dato: Juli 21, 2011, 09:41:54 am »
Nævn 5 motorcykler som tilgiver fejl på en anden måde end f.eks en SV1000?



Ja den er en smule mere nervøs, men det er ikke noget en indkøring ikke fikser...   :wink:

Se det er måske en af de ting du lige skal forklare mig til SV1000 dagen vi brygger på.  :mrgreen:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.