Forfatter Emne: DÆK????  (Læst 9701 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: DÆK????
« Svar #15 Dato: August 13, 2009, 08:13:58 am »
Har pilot road 2 og har kørt 3500km på det nu og det funger godt for mig. Har ligeværet til thy træf med 610km ligeud kørsel og der er IKKE snert af slid på midten.
PS. Kan ikke mærke forskel på pilot road 2 og pilot sport i sving men det kan være mig og min kørsel.Er rigtig glad for det dæk.

Ja det kommer meget an på ens kørestil, jeg kører så mine Sportstec M3 slipper bag på, både ved acc. og nedbremsninger  både i sving og ved ligeud kørsel, så er lidt spændt på om jeg kan omstille mig til et meget hårdt dæk ifht.
Ellers må jeg jeg jo bare bestille et andet dæk. :o/

Jeg er lidt forbløffet over det du skriver. Jeg kører ikke med M3 men har kørt 14000 km med M1 (4 bagdæk og et fordæk). De har ALDRIG sluppet for mig og jeg giver meget gas ud af svingene. Jeg tror du skal finde fejlen et andet sted. Jeg er nu skiftet til BT-016 og indtil videre har jeg heller ikke mærket problemer ved dem.

Selvom jeg er lidt voldsom med gassen ud af sving sker der ikke noget - der er bid hele tiden.

Jeg har tidligere kørt med Pilot road (da cyklen var ny) og Conti force. Begge var der ikke nok grip i så derfor gik jeg over til et blødere dæk.
« Senest Redigeret: August 13, 2009, 08:17:56 am af steen »
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: DÆK????
« Svar #16 Dato: August 17, 2009, 12:57:32 pm »
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: DÆK????
« Svar #17 Dato: August 17, 2009, 09:42:34 pm »
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.

De var også med i mine overvejelser - håber du skriver lidt om dem senere  :blink:
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: DÆK????
« Svar #18 Dato: August 17, 2009, 10:28:33 pm »
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.

Er M3'eren ikke bare M1'erens afløser??
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: DÆK????
« Svar #19 Dato: August 18, 2009, 10:27:40 am »
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.

Er M3'eren ikke bare M1'erens afløser??

Både ja og nej det er en afløser M1 men lidt hårdere, da der skulle være nogle flere km i M3 som var M1 store problem.
Jeg kørte med Sportstec M1 på min gamle SV650S K2 og fik hele 3100 km ud af bagdækket uden 1 eneste brænder el. banedag.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: DÆK????
« Svar #20 Dato: August 18, 2009, 01:21:47 pm »
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.

Er M3'eren ikke bare M1'erens afløser??

Både ja og nej det er en afløser M1 men lidt hårdere, da der skulle være nogle flere km i M3 som var M1 store problem.
Jeg kørte med Sportstec M1 på min gamle SV650S K2 og fik hele 3100 km ud af bagdækket uden 1 eneste brænder el. banedag.

Du må køre som en åndssvag   :shock: :D
Jeg har kørt 10000km på et Pilot Sport inkl 10 ture til Jylland, 17 omgange på 'Ringen og et par dage på den gamle Sturup. Fordækket blev solgt som halvt slidt  :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: DÆK????
« Svar #21 Dato: August 18, 2009, 04:06:03 pm »
Hey Steen Har kørt med Sportstec M1 og de er lidt blødere en M3 men nu har jeg fået mit PilotRoad 2 smider det på i næste uge.

Er M3'eren ikke bare M1'erens afløser??

Både ja og nej det er en afløser M1 men lidt hårdere, da der skulle være nogle flere km i M3 som var M1 store problem.
Jeg kørte med Sportstec M1 på min gamle SV650S K2 og fik hele 3100 km ud af bagdækket uden 1 eneste brænder el. banedag.

Du må køre som en åndssvag   :shock: :D
Jeg har kørt 10000km på et Pilot Sport inkl 10 ture til Jylland, 17 omgange på 'Ringen og et par dage på den gamle Sturup. Fordækket blev solgt som halvt slidt  :mrgreen:

Siger sig selv - det er jo en 650'er du har...  :D
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: DÆK????
« Svar #22 Dato: August 18, 2009, 10:01:18 pm »
Kælling ;-)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: DÆK????
« Svar #23 Dato: August 19, 2009, 08:34:16 am »
På Herreturen i år var jeg nødt til at foretage dækskift i Frankrig. Jeg fik sat et sæt Dunlop Sportmax Qualifier RR både foran og bagpå Millen. Det er uden tvivl de bedste dæk jeg nogensinde har kørt med. Havde Pilot Power 2CT på før, men Dunlop'ene sidder meget bedre fast i hurtige kurver og er langt mere retningsstabile.

Er der nogen herinde der har prøvet Dunlop Sportmax Qualifier RR på SV'ere? Overvejer kraftigt at få et sæt på konens Grisling.....
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: DÆK????
« Svar #24 Dato: August 19, 2009, 10:51:58 am »
På Herreturen i år var jeg nødt til at foretage dækskift i Frankrig. Jeg fik sat et sæt Dunlop Sportmax Qualifier RR både foran og bagpå Millen. Det er uden tvivl de bedste dæk jeg nogensinde har kørt med. Havde Pilot Power 2CT på før, men Dunlop'ene sidder meget bedre fast i hurtige kurver og er langt mere retningsstabile.

CBR'en kom med dem som standard. De passer i hvert fald ikke til min kørestil. Som med alle sportsdæk skal man være opmærksom på at de skal køres rimelig friskt før de er varme nok. Hvis man fx kører by og det er en smule vådt, skal man være utroligt forsigtig med gassen, med mindre man altså synes det er sjovt at komme sidelæns ud af lyskryds  :shock:

Dunlop Sportmax Roadsmart derimod passer perfekt til mig. Arbejder fint ved bykørsel i regn og klarer også en banedag uden overraskelser. Eller som Bike UK sagde, da de gav det titlen "årets dæk 2008": "The Roadsmart is simply the perfect modern road bike tyre. It's stable, offers plush ride quality, is hard wearing, outrageously grippy, wet or dry, quick to warm up, neutral and truly universal - the tyre works on every bike we've tried them on, from Kawasaki's Versys to the GSX-R750"
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Sv: DÆK????
« Svar #25 Dato: Januar 25, 2010, 06:35:36 pm »
Bump.....

Hvad er vurderingen af de road 2 du fik på???

Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn