Forfatter Emne: Skal den Synes??  (Læst 3709 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Skal den Synes??
« Dato: September 14, 2015, 08:20:53 am »
Hej Forum

Håber i kan hjælpe.

Mine kone og jer er endt i logistik problem, da vi begge har ret langt på job og skal afleverer og hente vores 2 unger forskellige steder.

Så jeg overvejer at stille MC'en i hi et par år, indtil det bliver lidt nemmere, fordi de så er i samme institution. :(
Jeg har brugt mange penge og timer på, at få den til at se ud og køre som den gør og kan ikke forestille mig at starte forfra, med en anden MC om 2 år. Så ønsker ikke at sælge.

Hvis jeg afmelder forsikring og nummerplader, skal den så synes om 2 år, når jeg skal have plader på igen?

Det er jo i sidste ende også et økonomisk problem, da jeg ikke har pengene til at have udgifter på både MC og bil2. Så det skal være så billigt som muligt at have MC'en stående i 2 år.

Håber i kan hjælpe eller måske en helt anden løsning som jeg ikke selv har tænkt på.

Mvh Michael
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Gufle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
Sv: Skal den Synes??
« Svar #1 Dato: September 14, 2015, 02:54:42 pm »
Hej MMN

Har du brugt den lille ting der hedder google ? ... eller ligende søgemaskine ... hæhæ .... :P  .... sorry standard svar på sådan nogle spørgsmål .. :)

Jeg lavede en lille søgning, jeg kunne ikke finde noget på fstyr.dk, fandt denne side ... http://bilsyn.fdm.dk/mc

Jeg må tilsyneladende ikke kopiere fra deres side, men tjek den nederste del med alder og syn, men der står ikke noget om hvis du tager pladerne af, kun ved ejerskifte ...

hvis den er over 10år skal der ikke gå mere end 1 år,
hvis den er mellem 5 og 10 år skal der gå 2 år inden den skal synes igen ...

Men hvis du ikke få et svar, så ret henvendelse til en synshal, eller et motorkontor ... de må vide det med sikkerhed ... :)

Håber dette svar hjalp lidt!

\Gufle
------------
'00 650s Grisling

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Skal den Synes??
« Svar #2 Dato: September 15, 2015, 02:17:04 pm »
Hej Forum

Håber i kan hjælpe.

Mine kone og jer er endt i logistik problem, da vi begge har ret langt på job og skal afleverer og hente vores 2 unger forskellige steder.

Så jeg overvejer at stille MC'en i hi et par år, indtil det bliver lidt nemmere, fordi de så er i samme institution. :(
Jeg har brugt mange penge og timer på, at få den til at se ud og køre som den gør og kan ikke forestille mig at starte forfra, med en anden MC om 2 år. Så ønsker ikke at sælge.

Hvis jeg afmelder forsikring og nummerplader, skal den så synes om 2 år, når jeg skal have plader på igen?

Det er jo i sidste ende også et økonomisk problem, da jeg ikke har pengene til at have udgifter på både MC og bil2. Så det skal være så billigt som muligt at have MC'en stående i 2 år.

Håber i kan hjælpe eller måske en helt anden løsning som jeg ikke selv har tænkt på.

Mvh Michael

Hvis du afmelder den, så skal den synes.
Jeg ville nok betale til staten  - det er jo ikke mere end 510,- kr om året  - og få en stilstandsforsikring, som også dækker f.eks. brand. Men det  kan selvfølge også blive dyrt nok.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Skal den Synes??
« Svar #3 Dato: September 15, 2015, 10:58:25 pm »

Hej Forum

Håber i kan hjælpe.

Mine kone og jer er endt i logistik problem, da vi begge har ret langt på job og skal afleverer og hente vores 2 unger forskellige steder.

Så jeg overvejer at stille MC'en i hi et par år, indtil det bliver lidt nemmere, fordi de så er i samme institution. :(
Jeg har brugt mange penge og timer på, at få den til at se ud og køre som den gør og kan ikke forestille mig at starte forfra, med en anden MC om 2 år. Så ønsker ikke at sælge.

Hvis jeg afmelder forsikring og nummerplader, skal den så synes om 2 år, når jeg skal have plader på igen?

Det er jo i sidste ende også et økonomisk problem, da jeg ikke har pengene til at have udgifter på både MC og bil2. Så det skal være så billigt som muligt at have MC'en stående i 2 år.

Håber i kan hjælpe eller måske en helt anden løsning som jeg ikke selv har tænkt på.

Mvh Michael

Hvis du afmelder den, så skal den synes.
Jeg ville nok betale til staten  - det er jo ikke mere end 510,- kr om året  - og få en stilstandsforsikring, som også dækker f.eks. brand. Men det  kan selvfølge også blive dyrt nok.
Det er sku steget til 710,- i år og en stilstandsforsikring kostet 1700-1800.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Skal den Synes??
« Svar #4 Dato: September 16, 2015, 09:17:49 am »
Hvis du kan finde et sikkert sted til opbevaring, så afmeld den.

Syn er billigt - og du skal vel bare sætte en std.potte på (eller finde en god synsmand) når du vil på hjul igen?

OG: Så har du sparet dig til et par spritnye dæk, når du tager den frem igen.


/Søren
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Skal den Synes??
« Svar #5 Dato: September 17, 2015, 04:28:22 pm »
Tak for hjælpen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.