Forfatter Emne: Billig alternativ til Power Commander..  (Læst 5364 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jesper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
Billig alternativ til Power Commander..
« Dato: Maj 31, 2007, 09:56:02 pm »
Hvis i har problemer med udsæt og huggen under 4000 rpm så prøv at få din Suzuki forhandler til at just. Din box. Jeg fik min justeret ved Karstens Mc i åbenrå og det hjalp en del på det problem. Han sætter en lille box mellem Mc og en computer så kan han give den lidt mer at leve af i lav mellem og høj området. Så dette kunne være løsningen og det give så meget at det kan mærkes.. Men er det mange extra hypper der søges så er der nok ikke nogen vej uden om en Power Commander.
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Billig alternativ til Power Commander..
« Svar #1 Dato: Juni 01, 2007, 09:07:06 am »
Yes
Noget med LANen?
Min mekker mumlede noget om at han havde stillet LANen op på 4 tror jeg det var, ihvertfald - det hjalp meget!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Re: Billig alternativ til Power Commander..
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2007, 01:23:13 am »
Og så ikke rigtig alligevel....
Jeg fik først gjort den justering via den omtalt "Yoshimura-boks" men en PC er meget, meget bedre. Den førstnævnte kan kun justere +/- 25 % i 3 områder.

Kan absolut ikke sammenlignes med at få den rullet med en PC.
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

Risskov

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
Re: Billig alternativ til Power Commander..
« Svar #3 Dato: Juni 13, 2007, 11:36:03 am »
Er der nogen der kender noget til det tekniske/elektronik bag det at koble en pc til?

Tænker på om der er nogen som kender til den software protokol der anvendes mellem PC og ECU. Går ud fra at selve kommunikation er en seriel forbindelse, så det burde være til selv at lave den nødvendige elektronik og software til at foretage justeringer hjemme i garagen.

Det samme interface burde også kunne bruges til at udlæse fejlkoder i stedet for den måde der omtales i rep. manualen.

jesper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
Re: Billig alternativ til Power Commander..
« Svar #4 Dato: Juni 13, 2007, 06:56:31 pm »
Og så ikke rigtig alligevel....
Jeg fik først gjort den justering via den omtalt "Yoshimura-boks" men en PC er meget, meget bedre. Den førstnævnte kan kun justere +/- 25 % i 3 områder.

Kan absolut ikke sammenlignes med at få den rullet med en PC.

Ja ok.Men hvis man har problemer med den hugger lidt eller der kun bliver monteret nye potter, så kan det være nok til at løse problemet. Så kan jeg ikke se der er nogen grund til at offer 3-4000kr med mindre det er effekt der mangler, men det er der jo nok af på en 1000S  :wink:
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K