Forfatter Emne: Er jeg den mest uheldige på MC?  (Læst 3743 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Er jeg den mest uheldige på MC?
« Dato: Juli 20, 2010, 09:24:07 pm »
Jeg købte min fabriks nye SV650SAK9 for 2 uger siden, efter 2 dage døde batteriet på motorvejen det blev skiftet dagen efter men om fredagen døde den igen et stykke væk fra kbh, problemet var så ensretteren som tog 1 uge og få hjem så jeg fik endelig min MC igår som ser ud til endelig at virke ordentligt.

Her til aften bliver jeg så påkørt bagfra af en bilist da jeg stopper for gult i svingbanen, nummerplade holder blev bukket ind i dækket og pga. jeg har en bil med kontakt til min MC kan jeg ikke holde den og vælter, der er flere skader på kåbe/udstødning/greb samt dækket er muligvis beskadiget af at få nummerpladen presset ind i sig vil jeg tro. Personens kommentar? Du kunne jo sagtens have nået over for gult.....
GSX-R 600 K7

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #1 Dato: Juli 20, 2010, 09:31:35 pm »
Aghrr shit! Lyder virkelig ærgeligt! Godt der ikke skete noget med dig. Fortalte du spasseren, at man stopper for gult i Danmark OG i øvrigt holder passende afstand? Nuvel, nogle skal åbenbart lære det via tegnedrengen.

Surt show - maskinen skal nok komme på benene igen!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #2 Dato: Juli 20, 2010, 09:33:16 pm »
Lyder ikke som den mest fede debut ... uha
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #3 Dato: Juli 20, 2010, 09:49:36 pm »
Aghrr shit! Lyder virkelig ærgeligt! Godt der ikke skete noget med dig. Fortalte du spasseren, at man stopper for gult i Danmark OG i øvrigt holder passende afstand? Nuvel, nogle skal åbenbart lære det via tegnedrengen.

Surt show - maskinen skal nok komme på benene igen!

Ja det sagde jeg men hun var pisse ligeglad, der var jo heller ikke rigtig sket noget med min MC ifølge hende, ridser på en kåbe er lidt svært at se i starten. Det var også en leje bil så hun havde ingen forsikring.

En gut kom forbi på cykel og han arbejdede inden for forsikring og forklarede hende at man skal altså stoppe for gult og holde afstand og så blev han ellers svinet til om at han skulle bare skride og ikke blande sig ellers ville hun ringe til sin bror!!

Nu har jeg kun haft kort i en måneds tid så ved ikke så meget omkring dette men det kan vel kun være hendes skyld forsikringsmæssigt? Man frygter jo lidt at de 5-6 der sad i bilen(3 voksne og 3 børn) finder på en eller anden historie da der ikke var andre vidner, men der er vel ikke så meget at diskutere når man bliver påkørt bagfra?
GSX-R 600 K7

nielser

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #4 Dato: Juli 20, 2010, 09:50:54 pm »
Du har sug da godt nok været uheldig...en sur start
Sort SV1000 med larmepotter:-)

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #5 Dato: Juli 20, 2010, 10:24:31 pm »
Aghrr shit! Lyder virkelig ærgeligt! Godt der ikke skete noget med dig. Fortalte du spasseren, at man stopper for gult i Danmark OG i øvrigt holder passende afstand? Nuvel, nogle skal åbenbart lære det via tegnedrengen.

Surt show - maskinen skal nok komme på benene igen!

Ja det sagde jeg men hun var pisse ligeglad, der var jo heller ikke rigtig sket noget med min MC ifølge hende, ridser på en kåbe er lidt svært at se i starten. Det var også en leje bil så hun havde ingen forsikring.

En gut kom forbi på cykel og han arbejdede inden for forsikring og forklarede hende at man skal altså stoppe for gult og holde afstand og så blev han ellers svinet til om at han skulle bare skride og ikke blande sig ellers ville hun ringe til sin bror!!

Nu har jeg kun haft kort i en måneds tid så ved ikke så meget omkring dette men det kan vel kun være hendes skyld forsikringsmæssigt? Man frygter jo lidt at de 5-6 der sad i bilen(3 voksne og 3 børn) finder på en eller anden historie da der ikke var andre vidner, men der er vel ikke så meget at diskutere når man bliver påkørt bagfra?

GEEZ - tåber bliver der flere og flere af. Bottomline er, at du stoppede for gult. Hun brager kun op i dig, fordi hun kører for tæt. Om du så stoppede for grønt, skal hun stoppe. Vi taler svingbane - den tager ingen med 50-80 km/t. (I øvrigt én af de mest klassiske forsikringssituationer ved hamonikasammenstød; hvor alle der påkører forankørende hæfter for de skader de måtte pådrage. Også selv om de bliver skubbet bagfra! Hold derfor rigelig med afstand!
Hendes reaktion bekræfter også enhver teori om, hvem fejlen ligger hos. Så grundet hendes stupiditet og mangel på situationsfornemmelse, må du desværre tage den bagfra:

Du fik vel hendes navn/adresse/telefonnummer? Hvis ikke - nummerplade? Hvis lejebil, må du have fat på udlejningsselskab. Hvis de nægter at oplyse hendes kontaktoplysninger - må du have hjælp fra dit eget forsikringsselskab. Hun kan jo ikke køre rundt i en bil uden forsikring!
Hvis mere bøvl må man inddrage politiet. Alt det pga en bilist uden for pædagogisk rækkevidde, der tilsyneladende har skaffet sit kørekort på tvivlsom vis.

I øvrigt skal du altid bare ringe til politiet i sådan en anmasende situation. Hold hovedet koldt. Stikker hun af, truer eller indrager broder, bliver det blot endnu mere eksotisk for hende.  :police:

Skriv og lad os vide, hvordan historien forløber.

Man frygter jo lidt at de 5-6 der sad i bilen(3 voksne og 3 børn) finder på en eller anden historie da der ikke var andre vidner, men der er vel ikke så meget at diskutere når man bliver påkørt bagfra?

Det er direkte usansynligt, at man med hendes lave mentale standard, kan komme op med en historie der retfærdiggør, at hun uden skyld kan få lov til at brage op i dig. Sagt på en anden måde; at skylden skulle ligge hos dig. Du skal bare sige, at der var gult. End of story :)
« Senest Redigeret: Juli 20, 2010, 10:36:57 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #6 Dato: Juli 20, 2010, 10:35:58 pm »
Hvis hun var så bitchy, så havde jeg sku ringet til polisen ! Så kunne hun endda ha fået et klip i kortet....
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #7 Dato: Juli 20, 2010, 10:55:16 pm »
Jeg ringede også til politiet men da der ikke var sket nogen personskade skulle vi bare udveksle informationer, jeg har hendes navn, mobil nr. og nummerpladen så det skulle ikke være noget problem for forsikringsselskabet.
GSX-R 600 K7

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #8 Dato: Juli 20, 2010, 11:03:00 pm »
Jeg ringede også til politiet men da der ikke var sket nogen personskade skulle vi bare udveksle informationer, jeg har hendes navn, mobil nr. og nummerpladen så det skulle ikke være noget problem for forsikringsselskabet.

Ah super - det bliver ganske smertefrit.  :thumbsup:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #9 Dato: Juli 20, 2010, 11:07:06 pm »
Som en lille side historie om mit generelle uheld for tiden så opdagede jeg en markant ridse/mangel af maling på min frontkåbe da jeg afhentede min MC igår hos Enghave Motor, så de har bestilt en ny frontkåbe da det er sket mens den stod hos dem, snart hele min MC der er skiftet ud. Lidt surt når man engang skal sælge da det ikke kan undgå at hive værdien ned da noget af det sikkert ryger i service bogen  :undecided:

Men det gider jeg sgu ikke bekymre mig om nu :)
« Senest Redigeret: Juli 20, 2010, 11:09:01 pm af -BR- »
GSX-R 600 K7

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #10 Dato: Juli 20, 2010, 11:13:16 pm »
uheldig start .....men tror ikke det kommer i servicebogen at du skifter skærm og lignende ...hvis du nu syntes standard er grim...står ikke i min der er andre udstødninger og nummerplade holder på....og kunne jo godt have smadret dem inden jeg fik ny på.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #11 Dato: Juli 21, 2010, 12:13:20 am »
pisse træls start, men se det fra den lyse side... nu må uheldet da snart skifte og al ulykken skulle være ovre.. op med hovedet  -BR- :) :) :)
   

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #12 Dato: Juli 21, 2010, 10:25:11 am »
pisse træls start, men se det fra den lyse side... nu må uheldet da snart skifte og al ulykken skulle være ovre.. op med hovedet  -BR- :) :) :)
HØRT, det kan gå fremad nu!!
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #13 Dato: Juli 21, 2010, 10:58:29 am »
Sikke noget snot!  Og typisk at kællinger ikke kan køre bil  :mrgreen:

Du fik forhåbentlig også et nummer til ham den flinke cyklist!(?)

Mht til penge, dækker udlejningsselskabets forsikring. De kan så forsøge at kradse penge ind hos lejer bagefter. Synd for hende at hun ikke brugte de 50kr om dagen på at sikre sin røv  :loser: :loser:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #14 Dato: Juli 21, 2010, 11:39:01 am »
suuuuuuuuuuuuuuuuur røv..men vigtigst af alt at du er ok........
hvor man dog ønskede at politiet havde tid til at komme så hun kunne få et klip i kortet...specielt med sådan en dårlig opførsel...    :club:

Håber at du vil få ekstra sol og lykke på vejen i nærmeste fremtid så det hele kommer lidt i balance igen...

Hilsen Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/