Forfatter Emne: Er jeg den mest uheldige på MC?  (Læst 3741 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #15 Dato: Juli 22, 2010, 12:07:13 am »
Op på hesten igen :)

Det er en totalt røv situation at stå i, selv om man har loven på sin side. Man bliver nervøs, og ved ikke om man nu handlede rigtigt i den pågældende situation. Jeg kender det kun selv alt for godt :) Men det lyder til at du har gjort det helt rigtige, dvs. fået navn, nummerplade og adresse. Og det er altid godt at skaffe sig et par vidner. Af samme grund skal andre også stoppe hvis i ser noget :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Paparazzi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Sv: Er jeg den mest uheldige på MC?
« Svar #16 Dato: Juli 30, 2010, 08:56:55 pm »
Jeg ville til en anden gang hive min mobilos frem og tage et billede af situationen. Og som det før i tråden er sagt, så hold hovedet koldt, selvom folk står og råber og skriger om en eller anden bror.

Politiet kommer ganske rigtigt ikke, hvis der ikke er personskade, for så kunne de nemlig ikke lave andet :police:, men skulle en bror/fætter ( eller en overvægtig aggressiv søster  :club: ), så er situationen en anden..

Derfor: knips et par billeder, tag fat i evt. vidner og få deres oplysninger (eller se om du kan skrive et registreringsnummer på evt. vidne der holdt tæt på) og selvfølgelig få den formasteliges oplysninger.

Som bonus info, så er det bla. lovpligtigt at oplyse navn, forsikring, adresse, tlf når man er impliceret i et færdselsuheld.

Skulle modparten være ukendt eller mangle forsikring gælder:

Hvis bilen m.v., der forvolder skaden er uforsikret eller hvis modparten er ukendt (en der forlader ulykkesstedet førend identiteten er fastlagt) så kan der i stedet rejses krav over for Foreningen for International Motorkøretøjsforsikring (DFIM). Du har altså krav på personskadeerstatning selvom du ikke har fået noteret hvem modparten var eller selvom der ikke var en forsikring i kraft.

http://www.erstatningsgruppen.dk/index.asp?DocumentID=738