Forfatter Emne: Batteri fra T-hansen  (Læst 8477 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 30
Batteri fra T-hansen
« Dato: Juli 06, 2008, 10:07:29 am »
Hej

Min bror skulle lige låne min mc, og da jeg skulle ud og køre på den et par dage senere, var der ingen strøm på SVinet.....ja, han havde selvfølgelig sat den over på parkeringslys  :brok:

Jeg prøver lige at oplade batteriet, men jeg må nok indse, at jeg skal ha et nyt. Jeg har kigget på T-hansen hjemme side og fandt det her: http://www.thansen.dk/product.asp?c=1916479383&n=-1494767045&pn=-1494767043
Jeg kan dog se at det er ca 2,5 cm højere end standardbatteriet. Er der nogle der har brugt dette batteri? Jeg er lidt bange for det er for højt.

Eller er det bare bedre at købe et originalt batteri??

På forhånd tak.

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: Batteri fra T-hansen
« Svar #1 Dato: Juli 06, 2008, 10:13:16 am »
Jeg tror roligt du kan købe det batteri. Jeg skiftede for kort tid siden batteri på min Z1000, og jeg købte det nye hos t-hansen. Selvom det ikke havde helt samme dimensioner, passede det stadig lige ned i holderen, og der har ikke været problemer med det.
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Batteri fra T-hansen
« Svar #2 Dato: Juli 06, 2008, 11:32:06 am »
Hvis det kun er 2cm det drejer sig om, så vil jeg godt sige det kan være der...

MEN - hvis du på et tidspunkt skal skifte din bagdæmper ud med en der rent faktisk virker en lille smule (fra en GSX'R) så vil du løbe ind i problemer..

Jeg kunne forestille mig at Suzuki tager omtrendt det samme for et i den rigtige størrelse - så det er vel bare at købe sådan et? (evt. hos Alex-MC)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Batteri fra T-hansen
« Svar #3 Dato: Juli 07, 2008, 07:59:00 am »
Hvis du gerne vil have den kan starte hver gang, så er det i mine øjne et Yuasa batteri du skal købe, og ikke et Thansen eller MC-nøglen batteri.
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Re: Batteri fra T-hansen
« Svar #4 Dato: Juli 07, 2008, 09:01:32 am »
Har købt sådan et batteri. Har også fået den monteret......Gik lige, men heller ikke mere end lige.
Is this it?

MartinP

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
Re: Batteri fra T-hansen
« Svar #5 Dato: Juli 07, 2008, 09:34:36 am »
Kan ikke anbefale T-Hansen batterier. Monterede det på min Gixxer og den kunne ikke stå i mange dage før det var fladt hver gang.

Derudover har jeg haft tilpas mange dårlige erfaringer med den butik at jeg aldrig nogensiden lægger en krone mere hos dem ... om jeg så står og mangler noget en Lørdag eftermiddag, så vil jeg hellere undervære!

- Martin
- Martin

Rød SV1K K5

Thomas N

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 30
Batteri fra T-hansen
« Svar #6 Dato: Juli 07, 2008, 11:10:23 am »
Tak for svarene..

Det bliver nok et originalt batteri så. Gider ik at spare de par ekstra kroner, hvis man får problemer fremover.

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Re: Batteri fra T-hansen
« Svar #7 Dato: Juli 08, 2008, 08:50:04 am »
Kan ikke anbefale T-Hansen batterier. Monterede det på min Gixxer og den kunne ikke stå i mange dage før det var fladt hver gang.

Derudover har jeg haft tilpas mange dårlige erfaringer med den butik at jeg aldrig nogensiden lægger en krone mere hos dem ... om jeg så står og mangler noget en Lørdag eftermiddag, så vil jeg hellere undervære!

- Martin
Har ikke haft nogle problemer med at starte overhovedet. Så batteri ok herfra.
Is this it?

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Re: Batteri fra T-hansen
« Svar #8 Dato: Juli 08, 2008, 11:43:15 am »
har haft problemer med batterier til bil fra dem.... :brok:
Et års holdbarhed for at spare 200 kr. for så at skulle købe nye batterier året efter kan ikke betale sig.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Batteri fra T-hansen
« Svar #9 Dato: Juli 08, 2008, 11:07:04 pm »
De første to batterier fra dem havde jeg heller ikke problemer med (på tidligere maskiner der blev olgt inden for et halvt år efter de havde fået nyt batteri).

Men det sidste batteri jeg købte hos dem virkede kun første gang jeg skulle have liv i maskinen. Desværre var anden gang den skulle starte med det batteri en uge senere, hvor jeg stod med en køber til dyret... Kan godt indrømme det ikke er en ret fed følelse at stå med en køber og forsøge at sælge en maskine der ikke kan starte. Så køber nok næppe batterier hos dem mere.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Batteri fra T-hansen
« Svar #10 Dato: Juli 08, 2008, 11:38:39 pm »
Man får desværre som regel kvalitet efter regning.
Jeg har købt adskillige batterier i Biltema, og har da osse måttet kassere nogle efter kort tid.
Dog synes jeg der er blevet bedre valgmuligheder nu - 3 slags i biksen efter triptraptræsko princippet.
De absolut fedeste batterier får man igennem dem her : http://www.hawker.dk
Jeg havde satset på at lave en aftale med dem, da de "bor i min by", men det er desværre ikke lykkedes endnu.
De satser hårdnakket på industrikunder, og jeg (vi) befinder os desværre ikke blandt deres kundesegment.
Deres suveræne batterier kan dog stadig købes igennem Louis/Heingericke m.fl.
Blot ikke til de afhentningspriser jeg havde satset på  :(
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...