Forfatter Emne: Alarmer..?!  (Læst 5178 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Alarmer..?!
« Dato: Marts 31, 2010, 12:10:53 am »
Hej gutter

Jeg tænker på at en alarm ku være meget smart at skaffe sig, men jeg synes det er svært at danne sig et overblik over hvilke alarmer der findes, og hvilke fordele og ulemper der findes.. Og hvad man i det hele taget skal gå efter. Jeg har googlet lidt på Legos og Spyball, men jeg kan ikke rigtigt finde nogen deciderede produktsider, ud over "hej, her er en alarm. pris xxx"

Så hvad siger i? Hvad skal man have, hvor meget skal man betale, og hvordan og hvorledes?

sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Alarmer..?!
« Svar #1 Dato: Marts 31, 2010, 08:58:36 am »
der er 2 mere der er rimelig kendte - Scorpio og thor som ligge i hver sin ende

Scorpio er nok klassens avancerede dreng, med mange alam muligheder - og display på fjernbetjeningen der viser hvilken/hvilke scensore der at aktiveret.
kit til ledningsnet fåes
dog er prisen ca. 3000,-

thor er en alarm der fåes for 100 - 250,-
alarmen virker, dog er det typisk dem der går af ved åbning/lukning af bakken.
den dyre model benytter RDIF kort hvilket er lidt interessant
dette kræver lednings arbejde for montering
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

SuneBB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: Alarmer..?!
« Svar #2 Dato: Marts 31, 2010, 12:00:01 pm »
jeg har en abus detecto skivebremselås med alarm, den kan jeg høre fra gaden op på 5. hvis den larmer.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Alarmer..?!
« Svar #3 Dato: Marts 31, 2010, 02:10:45 pm »
Jeg vil gerne have noget der sidder på/inde i MCen, og bliver aktiveret automatisk når jeg slukker MCen. Er der mon nogen der ligger inde med en anmeldelse af forskellige ting og sager? Umiddelbart lyder sådan en Scorpio meget nice, men jeg har ikke lige den store lyst til at rende rundt med en kæmpe fjernbetjening..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Alarmer..?!
« Svar #4 Dato: Marts 31, 2010, 02:22:00 pm »
Prøv at ringe til F.A. Moto i brønshøj. De har monteret en alarm på min, hvor det er loddet ind i det originale ledningsnet - så skal man vist være mere end almindeligt dygtig for at afmontere igen - knappen er indbygget i nøglen, og den er med automatisk startspærre osv....

kostede vist omkring 4K inkl montering for nogle år siden - og det har været alle pengene værd.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Alarmer..?!
« Svar #5 Dato: Marts 31, 2010, 02:29:58 pm »
Du kan finde lidt anmeldelser her: http://dmcn.dk/
Og så under produkter -> alarmer

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Sv: Alarmer..?!
« Svar #6 Dato: Marts 31, 2010, 02:58:07 pm »
Jeg har monteret Legos 4 på min. Installerede den selv (loddet i ledningsnettet), og er fint tilfreds. Jeg kan forestille mig at det er den Søren F. også snakker om, da det er Legos 4 der sælges som "original" Uzuki alarm. Fjernbetjeningen er meget kompakt, og som Søren skriver aktiveres startspærren (ikke alarm) automatisk efter 20 sekunder, men man kan selv konfigurere lidt forskelligt :)

Du kan se den efter påske når jeg har fået hentet cyklen.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Alarmer..?!
« Svar #7 Dato: Marts 31, 2010, 07:15:44 pm »
Legos 4 er genial, i og med den er modul opbygget.

Basismodellen koster vist knap 1300 kroner, og det er med tilt (ikke ryste) sensor, samt 1 kreds startspærre - og det er den jeg har som det eneste.

Man kan bestemme om det er alarm eller bare startspærre som slår til automatisk efter 26 sekunder - og fjernbetjeningen er sådan en lille gummidut som ikke ridser.   :mrgreen:

Der er yderligere lidt justeringsmuligheder som står i min manual - spørg hvis der er mere du vil vide.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Alarmer..?!
« Svar #8 Dato: Marts 31, 2010, 08:29:32 pm »
Jeg tror også det ville være smart at vælge en Legos 4.. Den fås billigt hos Louis.de.
Men der er et par spørgsmål. Jeg er ikke den bedste til tysk, men jeg fik klikket mig frem til følgende:
http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/10034956_engl.pdf (link er af en eller anden grund nu fjernet på louis.de)

Er den let at slutte til? Hvad kræver det af viden omkring motorcyklens ledningsnet? Som det umiddelbart ser ud, ud fra PDFen, skal man klippe og lodde lidt. Det er intet problem, men hvordan finder jeg ud af hvilke ledninger der skal bruges, og hvorfra det er smartest at tage dem? Og hvad er det med switch protection man ser på fig 4 og 5? og "negative command of horn relay" ?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Alarmer..?!
« Svar #9 Dato: Marts 31, 2010, 08:40:20 pm »
Det kræver bare man kan finde ud af at lodde og isolere korrekt - dvs med krymp.

Alt hvad du skal bruge af ledninger, kan du finde lige under sædet så det er nemt nok.

Den med switchen kan jeg ikke huske hvad jeg gjorde med - men jeg har ikke selv lavet noget ekstra.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Alarmer..?!
« Svar #10 Dato: April 01, 2010, 07:00:25 pm »
this one:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Alarmer..?!
« Svar #11 Dato: April 01, 2010, 07:45:57 pm »
this one:
Måske du kunne uddybe lidt?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Alarmer..?!
« Svar #12 Dato: April 05, 2010, 07:31:15 pm »
Jeg har flere dårlige erfaringer med Spyball - både egne og fra venner... Har ikke et alternativ jeg kan anbefale - jeg kan blot anbefale IKKE at købe Spyball!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Alarmer..?!
« Svar #13 Dato: April 05, 2010, 11:03:01 pm »
OK: Min er en META - det er samme firma som laver Legos (hedder vist endda META Legos 4 etc.)  - prøv at ringe til F.A, eller check nettet. Jeg er superglad for nøgleombygningen - det er nemt og simpelt, og ikke noget vedhæng, eller en remote i lommen etc.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3