Forfatter Emne: Oversigt over modeller, farver, m.v.  (Læst 7206 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per F

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Oversigt over modeller, farver, m.v.
« Dato: December 23, 2008, 11:19:46 pm »
Her er et link til en tysk interesse side for SV´erne.
Selv om det godt kan være lidt svært med det tyske, kan man jo altid "se billeder".

http://www.sv-ig.de/modelle.htm

I øjeblikket er der en del tumper, der forsøger at sælge deres SV´er som noget yngre årgange, end de egentlig er.
Så denne side kan sikkert også være en hjælp for dem, der overvejer at købe en brugt SV´er.

Per
M.v.h. Per F

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Oversigt over modeller, farver, m.v.
« Svar #1 Dato: December 23, 2008, 11:22:03 pm »

I øjeblikket er der en del tumper, der forsøger at sælge deres SV´er som noget yngre årgange, end de egentlig er.
Så denne side kan sikkert også være en hjælp for dem, der overvejer at købe en brugt SV´er.

Per


Det er lidt hårdt at dømme folk på den måde. Problemet er jo at de oftest ikke ved bedre end første registreringsdato - som f.eks for min er 1 år og 9 mdr efter den blev produceret.

Men folk tror jo lortet er lavet af guld....  :brok:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Oversigt over modeller, farver, m.v.
« Svar #2 Dato: December 24, 2008, 09:40:13 am »
Hej Per,

Jeg vil tro at jeg efter din devise er en af de "tumper". Som Sajmon rigtigt nok siger så har jeg en K3 (2003 model) som første gang er indregistreret i marts 2005.

Jeg sælger den derfor selvf. som en SV1000SK3 fra 2005  :D

Er der efter din mening noget galt i det eller hvad er det lige præcis du mener?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Oversigt over modeller, farver, m.v.
« Svar #3 Dato: December 24, 2008, 12:24:46 pm »
Jeg kan godt forstå hvad han mener - og jeg er af samme mening.

Det er super tyndt at folk bliver desperate og pynter på salget ved at påstå det så er en 05 model fordi den er indregget i 05. Kommenterer man det på MC Galleriet eller dba.dk, får man en kampsviner den anden vej.

Man bør gøre tydeligt opmærksom på at det er en 03 model indregget i 05.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Oversigt over modeller, farver, m.v.
« Svar #4 Dato: December 24, 2008, 01:37:37 pm »
Hvis man gør som skurken, og skriver K3, er der vel heller ikke nogen der er tvivl.....så der syns jeg nu det er i orden.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Oversigt over modeller, farver, m.v.
« Svar #5 Dato: December 24, 2008, 02:12:51 pm »
Hvis man gør som skurken, og skriver K3, er der vel heller ikke nogen der er tvivl.....så der syns jeg nu det er i orden.

Hvis man ikke er bange for at skrive hvad årgang den er, vil det vel heller ikke udgøre et problem at skrive "03 model indregistreret første gang i 05"....?

Så er der ihvertfald ingen tvivl - heller ikke fra folk som ikke er 100% inde i modelbetegnelserne...   :blink:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Per F

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Re: Oversigt over modeller, farver, m.v.
« Svar #6 Dato: December 24, 2008, 02:35:56 pm »
He, he der var nok nogle, der kom op af stolene :lol:
Man må selv vide, hvad det er man sælger. Det er jo også afgørende for, hvad man kan sætte prisen til.  
Hvis man bare skriver hvilken årgang det er, og at den er registreret senere, er der ikke noget problem. Overgemte motorcykler er ganske almindeligt fænomen.
Men det vil være lidt ærgerligt, hvis en ny SV-ejer starter med en dårlig oplevelse, fordi årgangen ikke passer med det man troede man købte.
Vi der har været med et stykke tid, kan jo gøre som Gud, hvis vi opdager, at vi har været lidt for naive.
        
Per
  
M.v.h. Per F

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: Oversigt over modeller, farver, m.v.
« Svar #7 Dato: Januar 31, 2009, 07:52:31 pm »
Nu vi er ved modeller og årgange! Kan man se på stelnummeret hvornår cykler er produceret? og evt hvor / hvordan? Jeg er nemlig lidt i tvivl om min egen and!

Jeg ved at der er indregistreret første gang i marts 2005, og har hele tiden betragtet det som en overgemt 2003 model. 

Det er en sølvfarvet and, og der står suzuki på tanken og ikke bare det nyere S -derved burde det være en '03. Men så er jeg blevet oplyst at der ikke var værktøjskasse på '03 modellen, der lå værktøjet bare oppe under passager sædet. På min er der den forlængede batterikasse/værktøjskasse? Kan det være en 03 der er samlet senere?

Har jeg nogen mulighed ud fra stelnummeret til at checke produktions dato?
« Senest Redigeret: Januar 31, 2009, 08:40:45 pm af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Oversigt over modeller, farver, m.v.
« Svar #8 Dato: Februar 01, 2009, 01:37:53 pm »
Siden er desværre lukket nu.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....