Forfatter Emne: Sv650s 1.gen er begyndt at skyde ud af udstødningen...  (Læst 2407 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv650s 1.gen er begyndt at skyde ud af udstødningen...
« Dato: August 07, 2015, 10:15:48 am »
Sagen kort:

Var ude at køre en længere tur i går. Det gik fint. Men her til morgen er maskinen begyndt at skyde ud af udstødningen, når jeg slipper gassen - samt en sjælden gang imellem når jeg bare cruiser.
Jeg har ALDRIG haft dette problem med min grisling før....

Maskinen trækker ganske fint (som sædvanligt) når der gives gas. Ingen ændringer her overhovedet.

Jeg tænker, at der er flg. muligheder:

1. Blandingen er forkert. Evt. pga. tilstoppet dyse. Men, men, men... den trækker jo ganske som den plejer? OG den kørte ganske fint inden jeg stillede den hen for natten....
2. Jeg har lavet åbent filter sidste år, men det viste sig at være for meget luft, så åbningen blev tapet til (Gaffa) indtil maskinen gik fint igen. Måske er noget af tapen røget af? Men det ville være underligt, for den trækker jo ganske fint, når der gives gas...
3. Gummiet mellem karburatorerne og cylindrene er blevet gammelt og er begyndt at lukke falsk luft ind. Og gen: det ville være mærkeligt, hvis dette var tilfældet, for når der gives gas, trækker den som den plejer...

Ja, altid "sjovt" at skulle pille ved karburator i de få timer jeg har, når jeg kommer hjem... :(
/Mads P.

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: Sv650s 1.gen er begyndt at skyde ud af udstødningen...
« Svar #1 Dato: August 08, 2015, 05:44:35 am »
Lyder mest som om du har fået snavs i karburatoren  :rant:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Sv650s 1.gen er begyndt at skyde ud af udstødningen...
« Svar #2 Dato: August 08, 2015, 10:24:01 pm »
Bagerste blandingsskrue var faldet ud og sad fast mellem en køleslange og en køleslangestuds ovenpå motoren. Efter jeg fik den skruet i og justeret, kører grislingen fint igen. :)
/Mads P.