Forfatter Emne: Gode råd til langtids opbevaring.  (Læst 3131 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Gode råd til langtids opbevaring.
« Dato: Oktober 20, 2015, 05:17:28 pm »
Hej alle sammen

Så skete det, familien er groet over en bil og en MC, så for at få dagligdagen, økonomien og logistikken til at fungerer, må jeg få min SV650S opbevaret.
Nogle gode råd til do's og don't?
Batteri kommer til at sidde i samme lader jeg bruger, når den står i vinterhi.
Bør jeg lave service før eller efter? Forventer ca. 2 år stilstand.

Glæder mig til at høre fra jer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Gufle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
Sv: Gode råd til langtids opbevaring.
« Svar #1 Dato: Oktober 21, 2015, 09:17:00 am »
Hej

2 år ... hmmm ... så ville jeg nok bare købe et nyt batteri når tiden var over, og så pille den fra cyklen .... ellers jamen så er det vel noget med at sørge for at væskerne er i orden og tanken helt fyldt!

Og så når den skal ud igen, så skifte alle væsker ....

Jeg har aldrig haft en cykel der skulle stå længere en over en vinter, men jeg kan ikke forestille mig at det er meget anderledes ...

\Gufle
------------
'00 650s Grisling

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Gode råd til langtids opbevaring.
« Svar #2 Dato: Oktober 21, 2015, 01:04:44 pm »
Batteri ville jeg ikke lade i 2 år - så har du næsten betalt mere i strøm end batteri værdi.. ny motorolie, bremsevæske (så du ikke får rust i caliper) og så et par "prøveplader" næste sommer så den får en lille tur :-)
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Gode råd til langtids opbevaring.
« Svar #3 Dato: Oktober 24, 2015, 03:35:07 pm »
Vidste ikke en lader brugte så meget strøm. Godt jeg har haft den stående til vinteropbevaring på arbejdet de sidste par år.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: Gode råd til langtids opbevaring.
« Svar #4 Dato: Oktober 26, 2015, 03:01:18 pm »
Vidste ikke en lader brugte så meget strøm. Godt jeg har haft den stående til vinteropbevaring på arbejdet de sidste par år.

Sent from my iPhone using Tapatalk

he he.. det tror jeg heller ikke men gad ikke ha et batteri stående i 2 år med opladere på..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000