Forfatter Emne: K: Motorcykelhjelm str. L  (Læst 7681 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
K: Motorcykelhjelm str. L
« Dato: September 15, 2014, 05:21:36 pm »
Hey!

Jeg søger en motorcykelhjelm i størrelse L. Jeg har i øjeblikket en Nolan i størrelse L, og jeg kan se det svarer til ca. 59-60cm i forhold til den her skala: http://www.revzilla.com/nolan-size-chart

Så længe den ikke er skrigende pink eller gul (hvilket er den nuværende årsag til jeg ønsker at skifte), så er jeg ret åben.
Mit umiddelbare budget er omkring 1500kr.

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: K: Motorcykelhjelm str. L
« Svar #1 Dato: September 15, 2014, 11:01:10 pm »
Jeg fandt en Icon Alliance hjelm, og efter en del søgning på nettet, virkede det til, at det er rigtig fin kvalitet til pengene:

http://www.amazon.de/dp/B00HUR9EGM/ref=pe_386171_38075861_TE_item

Den er nu hermed bestilt, og jeg venter i spænding.

Philip L

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 203
Sv: K: Motorcykelhjelm str. L
« Svar #2 Dato: September 16, 2014, 04:07:06 pm »
Modigt, turde ikke købe en hjelm jeg ikke havde prøvet, der er stor forskel på str. og pasform fra mærke til mærke, endda fra model til model i samme mærke, men den kan selvfølgelig altid byttes hvis den ikke passer ;)


I didn't loose my mind, i sold it on eBay...
I didn't loose my mind, i sold it on ebay...

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: K: Motorcykelhjelm str. L
« Svar #3 Dato: September 16, 2014, 11:36:18 pm »
Jeg tænkte samme tanke, men jeg prøvede at læse mig frem til, hvor stringent mærket holdte sig til de forskellige størrelser. Den skulle være lavet til ovale hoveder, som jeg har, og så er de normale til lidt små i størrelserne, i forhold til udsagn. Jeg fik målt mit hoved og til min store overraskelse, var det kun 57cm - dvs. jeg ligger i den lave ende af medium på de 57-58cm.

Den er i hvert fald afsendt, så jeg venter i spænding :).

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: K: Motorcykelhjelm str. L
« Svar #4 Dato: September 25, 2014, 01:14:38 pm »
Hurtig opdatering. Hjelmen har vist sig at være rigtig fin kvalitet. Den sidder ret stramt, men jeg har åbenbart også kørt med en for stor hjelm i noget tid. Det gør ikke ondt at have den på, og jeg synes det er behageligt med den mindre vægt i forhold til min gamle. Med andre ord: thumbs up på hjelmen og de virker til at passe normal størrelsesskala.